{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trailer og stædig hest
  • #1   2. apr 2013 Jeg forstår godt du har problemer med læsning hvis du tror din hest er stædig. Der er en grund til at hesten ikke går glad op i traileren, og eftersom hesten ikke er i stand til at være stædig, tror jeg du skal finde en anden undskyldning for manglende træning.

• #2   2. apr 2013 Jeg ville heller ikke gå op i et mørkt, klaustofobisk rum hvor jeg stod bundet og skulle kæmpe med at holde balancen mens jeg ikke vidste hvad der skete..

• #3   2. apr 2013 Først skal du erkende hvorfor hesten ikke vil gå op. Når du har erkendt problemet, kan man begynde at handle på det. Men hvis i kan lokke hende op med fodder, kunne det være en fremgangsmåde ja. Men for GUD SKYLD ikke lokke hende op, og så skynde jer at lukke trailer. Så gør i KUN problemet større.

• #4   2. apr 2013 traileren er lys og stor - kan forstå hvis hesten er panisk el andet , hun strækker sig så meget så maven næsten rører jorden -

• #5   2. apr 2013 Bare fordi hesten ikke ser panisk ud, uden for traileren, betyder det jo ikke at den ikke vil være det når det er oppe i traileren. Det er et dyr, lad være med at tænke på den måde, man får absolut intet ud af det.

Alle heste skal trænes til at gå i trailer, så det kræver tid og tålmodighed.

• #6   2. apr 2013 hun skal ik ud og køre , vi skal bare have trænet hende - hun har aldrig lært at køre i trailer - da jeg hentede hende i jylland for 2 år siden , stod hun i en træ tvangs boks udenfor og traileren foran , med paller som afskærmning ved rampen - der gik hun direkte op og stod bom stille uden tegn på at være bange el andet - under hele køreturen til sj , stod hun fint og var rigtig sød -

• #7   2. apr 2013 jeg har en hest i forvejen som er panisk og hypper bange så ved godt hvad jeg skal kigge efter ..

• #8   2. apr 2013
    Skal man endelig sammenligne heste med mennesker, som man i de fleste tilfælde ikke kan, så se på det sådan her;

Nogle mennesker reagere i panik situationer ved at løbe rundt i panik, skrige, græde og være fuldstændig ude af stand til at komme i kontakt med.

Andre reagere ved at fryse fuldstændig, intet gøre, intet sige, bare fryse og stå stille og ikke reagere på noget som helst.

Bare fordi hesten ikke står på to ben, betyder det ikke at den ikke er bange.

For en hest er traileren meget dumt og gå op i. Den kan ikke se noget, den kan hører lyde men ikke se dem, den kan ikke flygte, den kan knap være der og den er ustabil.

• #9   2. apr 2013 hun står nærmest bare og sover halvvejs på rampen - og flytter jeg spanden lidt , jamen så følger hun med op men bagbenene bliver på jorden - kan evt filme det imorgen smiley

• #10   2. apr 2013 Video ville nok gavne meget :o)

• #11   2. apr 2013 laver video imorgen og smider ind - jeg har lært med min meget bange hest , at hun skal gå frem ved ryk i grimen, og gør hun det ik skal jeg ligge et pres med pisken på bringen til hun går frem - det virker , - lærte det at horseman ship træner , men om det kan bruges på min stædige som emnet handler om , ved jeg ik -

Kommentér på:
trailer og stædig hest

Annonce