{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

glædesindlæg - flytning! {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg måtte lige dele min glæde med jer!
Da ejer af min part, købte Shooter (part) fik vi at vide han var meget bokssur og generelt ikke brød sig særligt meget om omgang med mennesker. vi købte ham af en rideskole, og det er derfor ikke så mærkeligt han havde fået sig sådan en adfærd /: Dette har vi arbejdet rigtigt meget med i snart et halvt år, med fremskridt.
Men Shooter bed hurtigt ud af folk, og stod der bare mere end to personer i nær hans boks blev han sur og stresset, og lagde ører og bed ud efter folk. Dertil hader han er stå ved siden af en anden hest, og lige da han fik ny "sidemakker" stejlede han op af boksvæggen, jagede rundt i boksen, farede over til den anden og bed og sparkede. Og det blev han ved med.
Vi kom til sidst frem til at han bare var sådan, og det nok ikke kunne trænes væk, på trods af han stort set aldrig lægger ører og bider ud efter ejer og jeg.

Dog var vi enige om at det sted han stod var for stressende (et stort ridecenter) og på trods af vi begge var glade for stedet, var det bedste for Shooter at komme ud til et mere roligt sted, hvor han også ville få tremmer for boksen.
Igår var så den store flytte dag, han skulle flyttes fra det store ridecenter til en mindre gård og WAUV!
Det var en helt anden hest der faldt til ro smiley
Han stillede sig bare og spiste sit wrap og på trods af vi stod fem mennesker rundt om boksen og kiggede på ham, stod han med ørene fremme og snusede til os, istedet for at fare rundt i boksen og bide osv.
Lidt efter kom hans nye sidemakker, og her stod han også med ørene fremme og ville hilse, og bed kun lige i tremmerne enkelt gang, ellers så stod han bare og fulgte med i hvad den anden hest lavede, og efter fem minutter gik han tilbage til at spise wrap.

Nøj hvor er jeg dog bare glad, det har været den bedste beslutning nogensinde at han skulle flyttes derud! nu må vi se om han falder tilbage til sine "gamle vaner" eller bliver ved med at være lige så tilfreds og rolig.
Det er bare fantastisk at se han har det så meget bedre nu! smiley

Håber i nyder solskinnet derude! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  glædesindlæg - flytning!
  • #1   31. mar 2013 Hvor dejligt... Utroligt hvor "lidt" der nogen gange skal til smiley Held og lykke i fremtiden og håber det holde ved

• #2   31. mar 2013 Fantastisk smiley
    Håber det fortsätter I den positive retning smiley

• #3   31. mar 2013 team:
    Ja, vi var helt overraskede over hvor hurtigt han faldt til ro og slappede af! vi havde regnet med der ville ske lidt, men over længere tid! smiley

Sarah emilie:
    Det gør jeg også :D!

• #4   31. mar 2013 Ej hvor sjovt smiley før stod jeg på en lille gård, hvor han gjorde de samme ting som din, undtagen det med hesten ved siden af smiley Så flytttede vi på en noget større gård, hvor han stod i en stor stald, men helt nede i hjørnet hvor folk ikke går forbi så tit. Han er stadigvæk lidt boksur, men det er blevet meget bedre smiley På striglerpladsen, er han meget mere glad, men udenfor er der ingenting,overhovedet smiley Haha, jeg plejer at sige, han er lidt led i stalden, men udenfor stalden er han en engel smiley Tror han har haft en dårlig oplevelse hos tidligere ejer smiley

• #5   31. mar 2013 nøj det lyder dejligt smiley

ja jeg skal nok nyde solskinnet smiley det er nemmelig min fødselsdag idag smiley

• #6   31. mar 2013 Hvor er i nu flyttet hen? Kan se at han har stået på ark ? smiley

Der er intet bedre end når hesten falder på plads fra første dag!
    havde selv en hest som var så bokssur og i det hele taget sur at man ikke kunne ride ved siden af nogle uden at hun skulle bide ud efter hesten. Nu har jeg en hest som går ved siden af andre heste med ørerne fremme smiley

• #7   31. mar 2013 Srah:
    ej hvor sjovt, det er lige omvendt med ham her smiley Der er vel forskel på hvad der passer bedst til hesten temperament! smiley jeg havde det på samme måde med shooter, jeg måtte også altid fortælle folk at han var sur i stalden, men så sød udenfor d:

Tanja:
    Tillykke med dagen smiley

(V)engel:
    Vi er flyttet hen på gammelgård i ledøje! smiley der kunne han få en boks i en stille stald, med kun 1 række af bokse smiley

Det er virkeligt fantastisk at mærke det allerede virker smiley shooter var på samme måde som din da han stod på ark, dog bed han ikke efter dem der red forbi, lagde kun ørene tilbage xD
    Flyttede du også din eller? smiley

• #8   31. mar 2013 mange tak smiley

• #9   31. mar 2013 Ja, men det var pga andet.
    Men da jeg havde købt hesten fra samme sted jeg flyttede fra, tror jeg bare at jeg havde købt en bokssur hest, det viste sig så at være løgn da vi flyttede smiley
    Har dog ikke selv stået på ARK, men kender et par stykker der ude fra

• #10   1. apr 2013 ja vi var også bare overbevist om at han nok bare var bokssur, men der kan man bare se smiley

Kommentér på:
glædesindlæg - flytning!

Annonce