{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Hvad ville i give for en helpart?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG

Hvis i skulle have helpart på en hest/pony under følgende krav, hvad ville i så være villige til at betale??

1: Du skal bare komme og ride - intet andet

2: Du skal bare komme og ride, plus der er ene undervisning i dressur med i prisen 2 gange ugentligt.. Intet andet...

I begge scenarier afholder ejer alle udgifter, står for alt pasningen osv osv...

ponyen er ridevant, startet et enkelt stævne, været på ture osv.. Generelt en meget fornuftig pony...

Hvad ville du synes var en fair pris for scenarie 1 og 2??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i give for en helpart??
  • #1   30. mar 2013 hvor står den er der ridehus mm ?

• #3   30. mar 2013 Det afhænger af om ejer ikke har tid og derfor skal have hjælp eller om det er fordi ejer bare er venlig og tilbyde en hest til folk der ikke selv har råd,
    Hvad er der af faciliteter ?
    Hvilken underviser er det ?
    Hvor mange dage om ugen ? smiley

• #5   30. mar 2013 Jeg ville ikke give alverdens mere end prisen for undervisning, men samtidig være enig med ejer om at mener jeg hesten mangler noget, så står jeg selv for indkøb af dette + går noget i stykker pga. slid, så det mig som afholder udgiften for at erstatte det.

• #6   30. mar 2013 Som de andre - faciliteter, omgivelser, hestens temperament og niveau, hvor mange dage om ugen, hvor meget ejer vil blande sig/hvor meget man må osv. smiley

• #7   30. mar 2013 Okay jeg ligger kortene på bordet smiley

Det er i midt/nordjylland
    Der er 2.2 km til et ridehus man kan have halkort til, ellers bliver der lavet ridebane på stedet til foråret..

Det er min pony, som jeg faktisk bare synes ville være hyggelig hvis der var nogen som ville ride på den.. ingen forventninger om noget stort - men stævner må man gerne hvis man vil...

Man må ride den alle de gange om ugen man vil - frie hænder - så længe man behandler den som den engel den er..

Undervisning ville foregå ved mig.. har startet op til LA5 dressur på C plan med placering, og er uddannet dressur dommer..

• #8   30. mar 2013 Jeg ville aftale en pris for undervisning som lå i den billige ende da ponyen også bliver videre uddannet ellers ikke andet smiley

• #9   30. mar 2013 Tja, jamen har man hesten som sin egen, så går jeg også ind for, at man betaler en stor del af det. Især hvis det egentlig ikke er nødvendigt at hesten bliver redet - og det virker mest som om, at det ikke har den store betydning for dig, om hesten bliver brugt eller ej - men som du siger, det kunne være hyggeligt.

Derfor ville jeg, hvis jeg skulle have part for den, være villig til at betale det den koster i opstaldning fx.

• #10   30. mar 2013 800-1000kr

• #11   30. mar 2013 Hvis det var mig der skulle have part i din pony.. Så vil jeg maks give noget omkring 200 kr for det.. Godt ske må man ride så mange gange man vil, men da der ikke er ridehal på stedet.. Og hvis man vil i ridehal, så skal man jo også betale det.. Ved selvfølge ikke hvad det koster oppe ved jer. Jeg rider selv gratis på Diesel alle de dage jeg vil, dog har jeg mandag, tirsdag og fredag hvor jeg skal give foder og vand.. Og det er jo ikke meget smiley

• #12   30. mar 2013 Men der er jo stor forskel på hvad folk vil give.. smiley

• #13   30. mar 2013 Hmm har aldrig haft part på heste eller haft parter til mine heste.

Men der er en fra stalden, der har en part på hendes den ene hest, jeg mener det er 3 faste dage, samt de dage ejer ikke kan.

Vi har ridehus, dressur bane, vandspigeltov, hestesolarie, vaskemaskine, opvarmet rytterstue, dressurunderviser der selv starter MB osv osv. og det giver hun 400 kr for om måneden.

Ved ikke om du kan bruge det til noget smiley

• #14   30. mar 2013 Nej det er bestemt ikke en nødvendighed at ponyen bliver redet.. Men den kan rigtig godt lide at lave noget - og da den er lille, så kan jeg ikke selv andet end longere den smiley

Og uddannet og uddannet??? Den bliver ikke meget uddannet af at børn tøffer rundt på den.. Den er jo kun 120-125 cm, så det er jo ikke meget rytter erfaring de børn som kan ride den har - så uddannet bliver ponyen ikke som sådan smiley

• #17   30. mar 2013 jeg ville nok betale et sted imellem 500-1000, for nr 2, pga på en rideskole der ligger her tager de 800 for at du har den i weekenden og til dine ridetimer du betaler for, så ville sagtens betale 500-1000 for en helpart, hvor man må komme og ride hver dag smiley
    men jeg er så heldig at have hest selv smiley

• #18   30. mar 2013 obs : prisen er også 800 der ude for en lille shetter på omkring 1 meter

• #19   30. mar 2013 Jeg synes da bestemt godt du kan tage mere end 200 kr. da.
    Jeg vil som minimum sige 500 - alt under det, vil jeg mene er meget billigt.

• #20   30. mar 2013 altså, jeg skal have part på major (har en men hun kan ikke starte endnu) og hun skal give 270 når hun starter smiley

• #21   30. mar 2013 Omkring 500-700 smiley

• #22   13. apr 2013 Vi havde part til Tilde før som havde hende 3 faste ugedage og vi står på en rideskole med en lækker, stor springbane, to udendørs ridebaner, et ridehus, kort til strand og skov (under 500 meter) og super tur muligheder. Hun gav 500 kr. om måneden.

Nu har vi en som intet giver da hun kan hjælpe med at udvikle Tilde, så på den måde hjælper hun også os :).

• Thea A
    Thea A Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 69
    #23   14. apr 2013 Min første indskydelse ville være ca. 600-700??????

• #24   24. apr 2013 Min veninde har en helpart - hun har den alle dage i ugen og den er egentlig som hendes egen.
    På stedet er der fuldpas, der er ridehus, dressurundervisning(flere forskellige), udendørsbaner og springundervisning osv. - hun giver 1500 kr. i måneden smiley Og hesten kan meget, har gået MB dressur og LA spring.

Kommentér på:
Hvad ville i give for en helpart??

Annonce