639 visninger
|
Oprettet:
valg af opstaldningssted {{forumTopicSubject}}
Hvilke ting har betydning for jeres valg af opstaldning? Ridehus? Halm/spåner? Rideskole/undervisning? Foder? Fold? Boksstørrelse? Staldstørrelse? Eller andet?
jan 2011
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 132
Rare og venlige mennesker samt god stemning på stedet er også et must!
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
Der udover skal der være masser af foldtid og rig mulighed for hø inde som ude. Ikke at det behøver at være ad libitum, men at der i hvert fald bliver givet nok i forhold til hestens behov flere gange om dagen og specielt på evt jordfolde.
Staldens størrelse er ikke det væsentlige for mig, så længe hesten kommer meget ud. Der hvor min står nu, kan hun nå loftet med ørene, men er ikke generet af det.
Der behøver ikke nødvendigvis være bane/ridehus på stedet, men gerne i nærheden og også gerne mulighed for turridning væk fra trafikerede veje.
Foder er heller ikke alt afgørende - det kan jeg altid selv skaffe Jeg ser dog gerne at der er hø og halm med prisen, da jeg ikke har samme mulighed for at skaffe det og slet ikke at opbevare det.
For mit vedkommende gør prisen også en smule, da jeg er studerende og ikke har råd til at give 2000-2500 md
Og ellers at det er et sted der passer godt på min hest og hun trives der
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 568
Min hest skal bare stå et godt og trykt sted, hvor ejeren af stedet er lige så gode ved dem, som det var deres børn.
Størrelse på boksen er bare de kan vende og dreje og ligge ned, forventer ikke en fole boks eller en løbebane
Foder, vil jeg typisk selv købe med lade ejeren af stedet fodre
Ridebane er et must men ikke nødvendigvis på stedet.. Men det kunne jo være dejligt
okt 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 212
-Altså, alt ialt det sted vi står opstaldet nu
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.509
Derefter kommer at jeg gerne vil kunne ride tur (er ikke kræsen, bare alt andet end en lang lige landevej), der skal være en okay god bane og det skal helst være i cykelafstand til mig (max 5-6 km. hver vej)
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.398
INGEN muder
Fri adgang til Wrap på fold og i stald
Stor boks, med træpiller
valg af opstaldningssted