{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Stævnemiljøet - er jeg bare sær? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley

Jeg er inde i en rigtig god periode med min hest (7,9,13), som bare går SÅ godt for tiden. Der er mange der kommenterer på det og synes, at vi skal melde til stævnet ude på mit opstaldningssted her i starten af december, når vi nu er så godt kørende.
Problemet er bare, at jeg er blevet lidt halv skeptisk overfor stævnemiljøet. Nu har jeg godt nok heller ikke startet stævne i mellem 2-3 år, men de erfaringer jeg har, de er bare ikke vildt gode, og det har egentlig ikke noget med min hest at gøre, for han er utrolig nem og sød at have med til stævne. Nej, det er mere kommunikationen mellem ryttere/forældre, der gør mig lidt skeptisk. Til størstedelen af de stævner som jeg har været til, der har der været samtaler i krogende og folk der taler bag om ryggen på hinanden, og kalder hinanden grimme ting. F.eks. kan jeg huske en pige, der blev direkte mobbet, fordi en flok trunter mente, at hun var for kraftig til hendes hest.

Det er egentlig ikke, fordi jeg er bange for, at folk taler grimt om mig, for det er jo deres valg. Det rør mig ikke, hvad de mener om min hest og jeg. Men det er mere stemningen og miljøet, som chokkerer mig. At folk kan tale så grimt om hinanden, blot ud fra at have set en ride i 30 min.

Men ja, jeg er jo så rigtig meget i tvivl, om jeg skal starte til dette stævne eller ej. For ja, vi er rigtig godt kørende for tiden (igen, 7,9,13), men hvor sjovt er det at starte stævne, når man ikke føler sig godt tilpas i det miljø.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævnemiljøet - er jeg bare sær?
  • #1   5. nov 2016 Tag en anden med, mulighvis et par stykker og hyg dig med dem. Man glemmer ofte de andre, hvis man hygger sig i sin lille gruppe. Jeg syntes du skal prøve, at give det en chance og se om det har ændret sig eller er bedre i din klub! smiley

  • #2   5. nov 2016 Altså et eller andet sted må det jo røre dig at folk "snakker". For det gør hestefolk altså bare...
    jeg sidder da også og snakker når jeg ser folk ride. De kan være alt fra :"hov, det var ikke så godt. Det ser ret anspændt ud"
    Til :"den er fin den der".
    Det er jo helhedsindtrykket man får af en hest man aldrig har set før. Det bunder jo i at folk går op i ridning. smiley Og syntes faktisk at mange er gode til at tale i en sober tone.

    Min opfattelse er nok mere at der er enkelte typer man ikke gider at møde på en stævneplads. (heldigvis også dem der er færrest af)
    Og det er jo bare folk der kommer med ingen plig eller dårligt selvværd..
    jeg syntes det er hyggeligt at være med til stævne. smiley


  • #3   5. nov 2016 Altså at du som tilskuer siger "det ser ret anspændt ud det der" Line, er i min opfatttelse nok også samme holdning rytter har. For det kan være en af de første gange man er ude at starte, og den kan være bange for noget osv.
    Men som rytter der rider rundt på banen, siger man det jo ikke til vedkommende. Altså der snakkes også i de almene stalde, meget værre end til diverse stævner. smiley


  • #4   5. nov 2016 Jeg forstår sådan set godt hvis der bliver snakket om det, hvis en rytter er for stor til sin pony. Men så burde man nok gå videre med det til, hvem end der har med den slags at gøre.

    Jeg synes det lyder som en god ide at tage et par veninder med og hygge sig med dem.


  • Louise D
    Louise D Tilmeldt:
    jul 2014

    Heste: 1 Emner: 9 Svar: 35
    #5   5. nov 2016 Jeg havde de samme tanker første gang jeg startede stævner sidste år. Jeg rider på en travhest, så der bliver med det samme kigget ned på mig, selvom hesten gik godt. Jeg er aldrig alene afsted og hygger mig med dem jeg har med smiley
    Så jeg ville ikke bekymre mig om de andre, men tage nogle venner med så det bliver en god oplevelse.



  • #6   5. nov 2016 I hesteverdenen vil der generelt desværre nok altid være de typer, som man ikke har lyst til at møde. Nu har jeg selv været rundt til en masse stævner på forskellige niveauer i hele landet, og jeg synes generelt folk snakker rimelig pænt, specielt på klubplan. Til de større stævner derimod kan der være rigtig dårlig stemning (hovedsageligt blandt ponyforældre - det er uden tvivl de værste).

    Men hvis du vil ud til et mindre klubstævne, så burde du ikke have noget at frygte, og som nogle af de andre har skrevet, så tag et par veninder med. Når du nu ikke har været til stævner i et par år burde der heller ikke være så mange problemer, da det er min opfattelse at dem som hvisker rundt i krogene om, hvor dårligt nogle klarer det, så er det oftest rytteren de har noget imod personligt og egentlig ikke så meget deres ridning og håndtering af hesten smiley


  • #7   5. nov 2016 det lyder som om du er dressur rytter? ??

  • #8   5. nov 2016 Hahahha, dog ikke. Er 100% springrytter, men bare mere på et plan, hvor jeg træner for erfaringsskyld og ikke for stævnerne.
    Men tak for alle jeres råd! Tror jeg ender med at forsøge mig ud i det og melde til et par klasser. smiley
    Det er nu også kun små klubstævner som jeg har været til, men har bare oplevet folk, der snakker rigtig grimt om andre og nogle der direkte har haft sagt til rytteren, at det er dyremishandling, hun har gang i.
    Man må vel bare lukke ørene og bekymre sig om sig selv. smiley


  • #9   5. nov 2016 Jeg er dressurrytter - og er nok sær smiley

    Jeg er nemlig RIGTIG god til aldrig at lytte til folk på sidelinien smiley Og til gengæld elsker jeg at snakke med folk - så står der en børnefamilie og børnene er ved at "dåne" over min sorte hest, så må de gerne klappe ham, mens jeg hyggesnakker med moar. Hvis det er p...koldt og der står en stakkels forfrossen hjælper/forældre i et hjørne af opvarmningsbanen, så kan jeg da godt sige en pæn hilsen til den som har trukket "det korte strå" - og så falder man i snak, og får oftest en hjælpende hånd efterfølgende.

    Åbenbart udstråler jeg at jeg er glad for min hest, er fair, hilser pænt ect - så jeg er flere gange blevet stoppet af fremmede, som bare vil hilse og sige at det er dejligt at se en rytter, som ser glad ud, og rider fair på sin hest smiley

    Jeg tror ofte, at man "får det man kigger efter" - kigger du efter glæde, hygge og godt stævne, så får og finder du dette - og er med til at skabe god stemning og et godt stævne.
    Leder du efter "mistænkelig snak i krogene" og "folk er nok efter mig/hende/fjordeheste/brune hest ect" ja så udstråler du ubehag og mistænksomhed.

    Mvh Charlotte


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #10   5. nov 2016 hvis det ikke rør dig, hvorfor så bare ikke tage afsted?

    du kan jo lade være med at tale grimt om andre smiley

    jeg har været til rigtig mange stævner som barn, og det har altid været vildt hyggeligt - men det er nu engang en konkurrence, og de fleste har et mål om at vinde, eller gøre det godt, nogen er stressede, og det kan ikke undgåes at der kommer lidt fnidder smiley


  • #11   5. nov 2016
    Hvis det ikke rør dig, så tag da afsted - så er det jo ikke noget problem :o)

    Jeg plejer og snakke meget op opvarmningsbanen - nogle gange falder jeg i snak med nogen, andre gange glor folk underligt og ligner nogen der tænker at jeg er en underlig snegl.

    Har ikke haft nogen dårlige oplevelser til stævner - det er hvad man selv gør det til.

    Jeg skal fx starte LA her i næste weekend og jeg kan se at pony og jeg skal starte imod nogle vældig fancy varmblodsheste. Så det kan sikkert give noget snak. Men hey, vi kommer, rider og tager det med vi nu oplever - så skid på resten :o)


Kommentér på:
Stævnemiljøet - er jeg bare sær?

Annonce