{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Så er det ormetids tjek de damer =) {{forumTopicSubject}}

Halløj HG

Ville bare lige komme med en lille reminder om at det nu er et godt tidspunkt at få tjekket hestene for orm smiley

Fik taget på mine igår, da den bette Bobber de sidste par uger var begyndt at blive lidt oppustet på maven, rigtig ormemave form, og ganske rigtigt, han havde 450 i udskillelse af strongylider på den ene prøve og 850 på den anden, så har hentet en kur til ham idag, og de laver en larvedyrkning for bændel og blod, bare for lige at dobbelt tjekke....

Biggen havde 150 i udskillese, så han er jo lige tilpas og skal ikke have en kur.. Han ligner nu heller ikke en der har orm

Så husk at få tjekket jeres heste, især de unge smiley

Ha en dejlig dag allesammen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er det ormetids tjek de damer =)
  • #1   12. mar 2013 Århh der skulle jo stå Ormetjeks tid smiley

• #2   12. mar 2013 Får du/i dem tjekket ved dyrlæge nu hvor Equilab ikke må længere? og er der en ca. pris på det? for synes fandme det er omstændigt at dyrlægen SKAL have set hesten inden for 3 måneder og bla bla bla! Så bliver det hurtigt dyrt hvis det ikke passer med vaccine eller anden dyrlægeundersøgelse smiley

Og self. skal han tjekkes! Det er slet ikke sådan ment smiley

• #3   12. mar 2013 Equilab må skam gerne, der er nu en formular man skal udfylde da de så opfylder lovkravene smiley
    Jeg brugte dog nærliggende dyrlægeklinik denne gang, da Equilab havde ferielukket i sidste uge smiley
    Og jeg kørte såmænd bare ud med prøverne og fik hentet ormekuren idag, de har ikke set mine heste i et par år, da jeg har skiftet heste dyrlæge....

• #4   12. mar 2013 det er skam gjort for ca 1mdr siden, og hun havde smiley
    men godt man lige bliver mindet om det smiley

• #5   12. mar 2013 ville blot sige i ikke længere behøver og teste for orm men igen kan få dem på respet og hente på apotektet til omkring 50 kr

• #6   12. mar 2013 Hvor er det skønt med lovgivning som ingen fatter smiley ARGH!
    Troede at dyrlægen SKULLE have set hesteholdet inden for de sidste 3 mdr. for at måtte udlevere recepter!

Men tak smiley Tjekker equilab

• #7   12. mar 2013 Her er det start april jeg går på jagt efter gødningsprøver smiley

stutteri maunsholt .

Hvad så med problemerne ift. resistens? Kan da ikke forestille mig de ikke eksisterer mere.
    Må dyrlægerne også udlevere igen uden gødningsprøve?

• #8   12. mar 2013 altså jeg skulle ikke have sådan en lorte prøve? fik bare sådan en sprøjte? smiley

• #9   12. mar 2013 Vi har også altid bare brugt ormekur. De får 1 gang om året, med mindre de selvfølgelig viser tegn på orm ellers, så bliver de testet og behandlet. Jeg har dog haft min hest i 6 år nu, og har stået i samme stald i de 5 af dem, og hverken min eller de 20 andre heste har (7,9,13) haft orm smiley

• #10   12. mar 2013 Mind mig ikke på det.

Har i forvejen stress over, hvordan pokker jeg skal nå ud til den ene hest for at tage en pære, og bagefter ud til den anden (30 km væk), for DEREFTER at nå ind på posthuset med pakken.

Har nemlig skrevet til equilab og spurgt, hvad jeg skulle gøre, nu hvor der er frost om natten (æggene dør når de er ude i frost), og han siger jeg skal aflevere det på posthuset.

Så øh, wish me luck. Mig og scooteren får travlt en af de nærmeste dage. smiley

• #11   12. mar 2013 Stutteri maunsholt: Så syntes jeg bestemt du skal linke til hvor den lovgivning er vedtaget. da jeg intet har hørt om det??
    Håber dælme det ikke er sandt, for så går folk bare amok igen og giver kure i ét væk uden at tjekke om og hvilke orm hesten har smiley

Mulle: Jeg krydser hvad jeg har for du kan nå det smiley

Stald Zederkof: Nope, det er allerede i marts man bør begynde at tjekke, og du kan tjekke for orm hele året, men nogle er nemmere at finde end andre, så medmindre man har stærk mistanke om orm, behøver man ikke at tage i vintermånederne.... Og min den lilles tal taler sine tydelige sprog med den massive udskillelse på den ene prøve, de er vågnet op fra vinterhi og så længe man tager en knold fra en frisk pære, skal man ikke være bekymret for frost smiley

Katrine: Det er også korrekt at de burde have set mine heste de sidste 3 måneder for at kunne udskrive en ormekur til mig efter gødningsprøven. mennnn... smiley

• #12   12. mar 2013 Husk nu larvedyrkningen af jeres hestes prøver, især hvis i døjer med kolik i tide-utide...

http://hilleroedhestedyrlaeger.dk/?page_id=385

• #13   13. mar 2013 det kan alle da gøre det kommer kun an på dyrlægen og de vil eller vil teste først, vi ringer og får det bare og virker det ikke testes de derefter

• #14   13. mar 2013 stutteri maunsholt .

Hvor er det ærgeligt at høre at nogle dyrlæger er så inkompetente at de bare udleverer uden gødningsprøve.

Når vi har så store resistensproblemer generelt og der ikke er udsigt til bedre behandlingsmuligheder de næste mange år - burde de med faglig uddannelse hanke op i sig selv og ikke mindst os hesteejere.

• #15   13. mar 2013 Stutteri maunsholt: Sorry, men det har intet med lovgivningen at gøre at nogle dyrlæger udleverer ormekure uden prøve.... Det er bare surt show for os der prøver at følge anvisningerne for ikke at gøre ormene resistente i DK!

Kommentér på:
Så er det ormetids tjek de damer =)

Annonce