Blogger
28. aug 2004 Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Jeres underlige vaner? {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg tænkte da bare om i, som jeg, har sådan nogen underlige vaner/OCD agtige ting som i gør?
Jeg har det f.eks med at jeg altid gør ting i samme rækkefølge!
Dage hvor jeg har god tid:
- Dino
- Perle
- Muge ud
Dage hvor jeg har travlt:
- Perle
- Dino
- Muge ud...
Spørg mig ikke hvorfor xD.
Derudover så har jeg det med når jeg skridter varm at jeg har en indre diskution med mig selv der handler om, om sadlen ligger lige. Jeg sidder hele tiden og kigger ned på den, kigger i spejlet osv. OG den ligger altid lige, men i mit hoved er der liiiige en halv centimeter til den ene eller den anden side og det kan virkeligt irriteret mig xD. Heldigvis "glemmer" jeg det når jeg går i trav.
Hvad har i af ting?
dec 2006
Følger: 63 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 35 Svar: 349
- Laver mad til Laqui (det skal stå og trække)
- Muger
- Rider
- Sadler af og gør alt udstyret + Laqui ren
Rækkefølgen er selvfølgelig ganske logisk ;o)
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Men ellers har jeg ikke så mange vaner
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Men jeg er meget slem med "tvangstanker" når jeg skal have koldskål, kammerjunkerne SKAL lægge i et bestemt mønster, ellers kan jeg slet ikke have det. xD
Og en hel masse andre underlige ting også.
dec 2006
Følger: 63 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 35 Svar: 349
Han er så vant til dette, at han selv drejer hovedet til siderne inden jeg overhovedet har fået sukkeret op af lommen ;o)
dec 2011
Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 102
Muge ud
Give hø
blander foder
Henter min hest på fold
sætter hende i boks så hun får foder ( lader hende stå i 30-45 min. )
trækker hende ud strigler
rider, eller går tur med hende
skal stige op det samme sted
og det er ALTID i den rækkefølge for eller bliver jeg irriteret og føler jeg glemmer halvdelen
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
btw.. så har jeg nok en del underlige vaner udover..
jeg hopper konstant, specielt når jeg bliver nærvøs.. jeg siger "heeeeeiiiij, halluij, LOOOL, haløøøøiiiij osv."
Jeg laver bare generelt en masse underlige ting.. stiller mig op på bordet og danser i skolen, ret pinligt når alle står og stirrer på en.. o0 haha xD jaaa, det var lige et lille udpluk :i jeg ER bare en lille lol ged.. og jeg er stolt af det xD
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
når jeg så rider og skal koncentrere mig om en ting fx at trykke hesten ud på hovslaget så sidder jeg og siger det til mig selv indtil hesten er på hovslaget - og det er ikke noget jeg reflektere på før jeg selv stopper ^^ skide smart når man lige har skiftet ridested og folk så tror jeg er underlig ^^ haha
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
Jeg har også det med sadlen når jeg skridter varm, sidder hele tiden og overbeviser mig selv om den ligger skævt, på trods af den ikke gør det
men det tror jeg så også er det :D! Dog henter jeg altid alt udstyr ud og sætter det pænt, inden jeg begynder at strigle og sadle op.
apr 2010
Følger: 96 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 483
hvis jeg har god tid:
- hente hest
- salde op og træne
- jeg skal høre musik ellers kan jeg ikke koncentrere mig
- sadle af
- muge ud
- give mad
hvis jeg har travlt:
- muge ud
- hente hest
- sadle op
- glemmer musik så træningen går galt
- sadler af og er sur
- giver mad
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 605
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.710
okt 2010
Følger: 80 Følgere: 81 Heste: 1 Emner: 89 Svar: 498
Nar jeg rider stikker jeg tungen ind i siden af munden, så det ligner jeg har en tomat siddene i munden:D
Også når jeg skal spise SKAL der ligge et godt stykke imellem hver slags mad:D
Hvis jeg ikke synes der er nok plads tager jeg ikke mere på tallerken:D
Og i mit skab hvor jeg har alle Emirs ting, SKAL det ligge på en bestemt måde, så andre kan ikke ligge mine ting ind i mit skab fordi de ligger det bare forkert også bliver jeg irreteret:D
Og når jeg sadler op skal det gøres i en bestemt rækkefølge:D
dec 2008
Følger: 46 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 345
jul 2012
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 1.111
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 507
Jeg snakker med ALLE heste, som var de mennesker, og kunne forstå hvad jeg sagde.
Jeg underviser mig selv af og til når jeg rider - mega underligt, men nyttigt nok - sådan agtigt "Ej helt ærligt, hvor skal jeg bare huske den udvendige" eller "Lad så være med at trække de hæle op!" Og ja, jeg siger det højt.
Jeg kalder alle heste for Pony eller Ponyhest.
Jeg er meget impulsiv, og får ind imellem bare lyst til at sætte mig ned/lægge mig ned - og så gør jeg det bare sådan uden videre
Jeg glemmer altid mine nøgler i mit skab, så hver gang jeg skal hjem, siger jeg farvel, går ud af døren og finder min cykel, cykler omkring 200 meter, kommer i tanke om nøglerne og skynder mig tilbage og henter dem.
Jeg elsker at ride uden hænder, så det gør jeg rigtig tit.
Når jeg springer, og Pony virkelig hopper til, har jeg fået en mega underlig vane med at slippe alt, så jeg ikke kommer til at rykke i hende - så når hun lander igen efter springet, sidder jeg dér uden tøjler og stigbøjler
Tja.. Det var vidst det
Jeres underlige vaner?