er min unghest lige lærenem eller hvad?! {{forumTopicSubject}}
KJa jeg tænkte at nu var det tid til at lære min hest at shansere (det er sikkert ikke stavet rigtig) men det ville vi så begynde på og jeg tænkte det tager sikkert en god måned men efter bare 3 dage lå den i skabet! Uden brug af nogle hjælpe midler ud over en bom på jorden som vi enlig ikke rigtig brugte.... Og skal lige siges lå ikke og kun trænede det konstant !...
Nu gør hun det rent hver gang jeg beder om det i slangegange og volde tilbage.... Og fik spring undervisning i lørdags hvor hun landede i forkert så skiftede hun med det samme når jeg bad om det!
Er så stolt af hende...
Men nu må vi se om det bliver liggende i skabet
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 63 Svar: 318
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 206
men fedt ! dejligt med en lærenem hest...
dec 2010
Så vil jeg håbe for jer at i snart finder måden
Louise f - western
Det måtte værre frustrerende at det var så nemt den ene vej men så svært den anden :s
Det måtte havde krævet en masse tålmodighed
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
dec 2010
Jeg vil kun give dig ret altså en ung alder til en vis grænse men forstår dig godt jeg går selv efter det
Så længe hesten er klar i hoved og ridemessig så syntes jeg bare man skal lære den flere ting ind atventen til hesten er 6 måske vis den er klar som 4-5 års hvorfor så vente
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Og DU er dygtig! At du kan lære din hest det, så det sidder i skabet så hurtigt!
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 206
håber dog min den lille nye er hurtigere til at lære... hehe
og til det med at lære dem det, når de er unge: er enig med LadyBlackSheep, det er nemmere at lære unge heste end gamle heste.. skift anses ikke for en "svær" øvelse i western som først skal læres når de er 7-8 år.. det begynder man som regel på når de er 3-4 år, især reiningheste..
dec 2010
Det skønt når det man kæmper med i lang tid giver bonus det giver kun en lidt mere selvtillid til næste gang at ligemeget hvad så skal det nok komme
Ew (Emilie winther)
Det jo pisse fedt .... Jeg har det sådan min er os en springhest og jeg syntes det første en springhest skal lære er at kunne changsere efter alt grundtræningen
er min unghest lige lærenem eller hvad?!