{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

er min unghest lige lærenem eller hvad?! {{forumTopicSubject}}

KJa jeg tænkte at nu var det tid til at lære min hest at shansere (det er sikkert ikke stavet rigtig) men det ville vi så begynde på og jeg tænkte det tager sikkert en god måned men efter bare 3 dage lå den i skabet! Uden brug af nogle hjælpe midler ud over en bom på jorden som vi enlig ikke rigtig brugte.... Og skal lige siges lå ikke og kun trænede det konstant !...
Nu gør hun det rent hver gang jeg beder om det i slangegange og volde tilbage.... Og fik spring undervisning i lørdags hvor hun landede i forkert så skiftede hun med det samme når jeg bad om det!

Er så stolt af hende...
Men nu må vi se om det bliver liggende i skabet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er min unghest lige lærenem eller hvad?!
  • #2   25. feb 2013 Min hest har bare et kanont hoved hun lærte os shenkelvigninger (hvordan det nu staves) på en uge uden problemer hun lære sygt hurtigt

• #4   25. feb 2013 ...og så var der Jac som lærte at skifte til venstre super hurtigt og helt rent, men til højre tog det næsten 5 år! -_- han var ikke ligefrem den skarpeste kniv i skuffen.. smiley

men fedt ! dejligt med en lærenem hest... smiley

• #5   25. feb 2013 Bettemus
    Så vil jeg håbe for jer at i snart finder måden smiley

Louise f - western
    Det måtte værre frustrerende at det var så nemt den ene vej men så svært den anden :s
    Det måtte havde krævet en masse tålmodighed smiley

• #6   25. feb 2013 Ih, hvor dejligt. Nogengange tænker jeg faktisk at det kan være en fordel at lære tingene i en tidlig alder, inden hesten sidder for meget fast i sine vaner og sådan. Mennesker lærer jo også bedre jo yngrer de er.

• #7   25. feb 2013 Ladyblacksheep
    Jeg vil kun give dig ret altså en ung alder til en vis grænse smiley men forstår dig godt jeg går selv efter det
    Så længe hesten er klar i hoved og ridemessig så syntes jeg bare man skal lære den flere ting ind atventen til hesten er 6 måske vis den er klar som 4-5 års hvorfor så vente smiley

• #8   25. feb 2013 Super flot.

Og DU er dygtig! At du kan lære din hest det, så det sidder i skabet så hurtigt!

• #9   25. feb 2013 Ja det krævede godt nok en masse tålmodighed! men nu sidder det også bare HELT fast.. tror aldrig han glemmer det smiley og hende der har ham nu kan ride nogle rigtig flotte western riding programmer med helt perfekte skift for helt løse tøjler...

håber dog min den lille nye er hurtigere til at lære... smiley hehe

og til det med at lære dem det, når de er unge: er enig med LadyBlackSheep, det er nemmere at lære unge heste end gamle heste.. skift anses ikke for en "svær" øvelse i western som først skal læres når de er 7-8 år.. det begynder man som regel på når de er 3-4 år, især reiningheste.. smiley

• #11   25. feb 2013 Louise f - western
    Det skønt når det man kæmper med i lang tid giver bonus det giver kun en lidt mere selvtillid til næste gang at ligemeget hvad så skal det nok komme smiley

Ew (Emilie winther)
    Det jo pisse fedt smiley .... Jeg har det sådan min er os en springhest og jeg syntes det første en springhest skal lære er at kunne changsere efter alt grundtræningen smiley

Kommentér på:
er min unghest lige lærenem eller hvad?!

Annonce