Min unghest er farlig {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har en unghest på 2år. Han har aldrig haft en god fortid, og det kan jeg mærke på ham når jeg arbejder med ham. Så jeg tager en hel del hensyn til at han ikke har haft det godt, og han bliver utrolig nemt nervøs i situationer hvor han bliver "presset" til noget han skal gøre. Dvs. hvis han skal gøre noget han ikke vil, eks. at gå frem i longe i skridt (ikke meget at forlange), men sådanne små ting kan han skabe sig helt over. Altså virkelig, han vender røven til mig og prøver at sparke ud efter mig og sådan, der er 3 andre der har prøvet og han gør det samme ved dem. Og sådan er han SLET ikke når man håndtere ham normalt, kun når der bliver forlangt noget af ham.
Har prøvet at drive ham frem ved at løbe ved siden af ham, også trække mig selv mere og mere ind mod midten. Sådan han til sidst kommer til at gå i en slags "longe".
Vil virkelig gerne gøre alt for den hest, der er bare det ene minus dér, at når han skal lave noget han ikke gider. Så begynder han at skabe sig og blive farlig. Nogen gange rejser han sig på forbenene, og tonser væk så man står på vandski efter ham. Bogstaveligt.
Vil kun ham og mig det bedste, så søger nogle råd til hjælp. Hvis i altså har nogle råd, eller kan foreslå en god træner or something. Det skal understreges jeg IKKE vil bruge vold dvs. at slå han eller noget.
Håber jeg kan finde hjælp. Kh. Sarah
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 586
dec 2007
Følger: 29 Følgere: 91 Heste: 4 Emner: 266 Svar: 1.020
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 586
Men så er det stemmen du må ha gang i
dec 2007
Følger: 29 Følgere: 91 Heste: 4 Emner: 266 Svar: 1.020
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 72 Heste: 21 Emner: 17 Svar: 142
feb 2009
Følger: 58 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 22 Svar: 152
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 98
mvh marianne
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 6 Svar: 690
Det gør vi med alle vores 2 års.
Min 2 års hingst står bom stille og sover uden grimme ved strigling, hører alt hvad jeg siger. Vi har aldrig brugt hverken råben eller pisk, helt stille og rolig. Så et eller andet sted så virker det altså hos os.
God fornøjelse med det.
Min unghest er farlig
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside