{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

"Lyver" sin hest bedre {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley

Jeg har for tiden se en del annoncer, hvor der står "MB hest sælges" og så står der i annoncen "Har startet t.o.m. La3" (bare som et eks.)

Hvorfor øger sælger hestens niveau på annoncen, hvis hesten slet ikke er oppe på det niveau og gå?

Vil det så sige at, hvis jeg skulle sælge Axel (min hest) Skulle jeg skrive at han kan LA dressur, men jeg har kun startet t.o.m. Lc3?

Må jeg høre jeres meninger om det? smiley
Go' søndag til jer!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Lyver" sin hest bedre
  • #1   24. feb 2013
    Har aldrig forstået hvorfor man sælger en hest på hvad den HAR gået, det hjælper ikke at kræet har gået LA eller MB til stævner for 3 år siden hvis den kun kan gå en LC nu. Eller den med at sælge heste på potentialet, kommer jeg heller ikke til at forstå for i mit hoved kan alle heste gå en MB hvis de ikke har noget imod banen. Nogle har så bedre chancer end andre med fx gangarter.

• #2   24. feb 2013 Det er utroligt folk gider det, for medmindre man er født uden ret meget hjerne tjekker man jo ligesom resultaterne på hesten smiley Hørte også om en pony i weekenden som havde gået MA, meeen jeg har kendt ponyen i 13 år og den har aldrig gået højere end LA, så det er lidt sjovt når man kan sige: "Næææh, det har den aldrig gået" smiley Og man ved det med sikkerhed smiley

• #3   24. feb 2013 Der er jo forskel på at hesten går øvelserne der hjemme, og om den har været ude og gå det på evt. høj plan smiley

Jeg kan godt forstå at du kalder din hest M hest, når den har været ude og gå det smiley Men hvis den ikke havde, ville du så have gjort det? smiley

• #4   24. feb 2013 hvorfor fortæller slanke produkter at netop deres middel virker, og det gør det hele nemt......???

RAKLAME

• #5   24. feb 2013 Vil tro det er fordi den kan øvelser op til M, men den kun er startet til stævner op til La3. Nogen skriver også, den deres hest kun har placeringer op til La, altså kan de godt have startet M-klasser bare uden placering smiley det er jo velkendt, at man som regel rider et niveau højere under træning, end man gør til stævner.
    Det vil være mit bedste bud, man vil i hvert fald ikke få noget ud af at lyve ens hest bedre - så vil det i hvert fald være pinligt, hvis nogle købere kommer og prøver den smiley

• #6   24. feb 2013 Hader når overskriften på en annonce ikke passer. Det er ikke så lang tid jeg kiggede efter hest, og jeg spildte bare sygt meget af min tid på 'snyde-overskifter', så træls.. smiley

• #7   24. feb 2013 Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bare er ærlige om salget af deres hest. er bliver sagt at det ikke er til at få solgt sin hest, men hvis man finder ud af der er snydt enten med hesten eller annoncen er det jo klart folk ikke vil handle med en. Man skal i en annonce skrive hvad hesten kan NU, men man kan også skrive hvad den tidligere har gået, men det skal ikke være overskriften. Og så synes jeg ikke man skal skamme sig over sin hest har haft en skade, det kan vi mennesker da også have og vi bliver ikke udstødt pga. en skade. Når jeg engang skal sælge min pony vil jeg da helt klart i annoncen skrive at hun har haft en forstrukket sene fordi folden var mudderet og dermed stod stille og at hun går med sko fordi hendes hove ikke er af de bedste. Folk sætter mere pris på ærlighed end en helt perfekt hest smiley Jeg havde ikke noget imod at købe en hest som en gang har været skadet hvis den stadig kan ride optimalt og det ikke har betydning for den smiley

• #8   24. feb 2013 Krikken

Det kan jo sagtens være at med tidligere rytter har hesten gået MA men med nuverende har den gået LA. Det betyder jo ikke nødvendigvis at hesten ikke kan længere, men måske at nuverende rytter ikke har udnyttet hestens potentiale eller ikke har haft høje ambitioner. Derfor er det da rart når hesten sælges at vide hvad den har gået så man ved at den kan smiley

• #9   24. feb 2013
    En hest der kan gå M og går det til stævner koster mere end en hest der kan gå LA. Derfor er det for mig ret ligemeget at den har startet MB for 5 år siden, hvis den kun starter LC nu, så er det det der tages udgangspunkt i.
    Fordi det er muligt den har startet M, men pt. starter den LC og har derfor ikke formen og samlingen til at starte M.
    Derfor tages der udgangspunkt i det.

• #10   24. feb 2013
    Det er rart at vide hvad den har gået, men prisen skal for mig og se sættes efter hvad den går nu.

• #11   24. feb 2013 Daydreamer - det passer ikke helt. En ''b-pony'' status udløber efter 3 år :-).

Men ja .. jeg har også de veninder hvis ponyer KUN kan gå godt til træning når de rider alene.. Det er ufatteligt at folk ikke bare accepterer der hvor de er i deres ridning i stedet for at man skal være SÅ skide fantastisk til altid :-).

• #12   24. feb 2013 Hvis jeg rider S baner til træning og min 6 års hest går MB til stævner ville der da ikke være meget vits i at lave en overskrift der siger: "S - Hest sælges" smiley

• #13   24. feb 2013 Jeg ville helt sikkert gerne betale mere for en hest, som KAN M-øvelser, fremfor en hest, som ikke kan. Også selvom det ikke bliver udnyttet, når jeg køber hesten. Selvfølgelig skal en hest, som er i form til at gå M mere værd, men synes bestemt heller ikke, at en hest som kan gå M, skal koste det samme som en der kun kan lb-øvelser! smiley

• #14   24. feb 2013 Jeg synes det er irriterende hvis der står f.eks. "M heste sælges" og hesten måske kun har kap. til det. Tænk hvis det viser sig, at den aldrig nogenside kommer til at gå M. Så vil jeg føle mig taget ved næsen.

Derfor vil jeg hellere se at man skriver, hvad den går med nuværende rytter, man kan også skrive hvad tidligere rytter har redet på den, men man skal ikke sætte prisen efter hvad den HAR gået med tidligere rytter, men hvad den går NU men nuværende rytter.

Det er bare min mening smiley

• #15   24. feb 2013 Krikken
    Ja det har du ret i, den skal jo ikke sælges på bagrund af hvad den har gået, men det er da altid fedt at vide det. For mig bliver hesten da lige lidt mere interessant hvis den har gået MA fremfor en hest der ikke har smiley

• #16   24. feb 2013 Nej b-statusen udløber efter 3 år, og derefter skal den fornyes eller opretholdes(med de 3 nulrunder eller været startende i højere klasser, hvilket den i perioden den så er b-pony er kvalificeret til) ellers er det ikke længere end ''b-pony'' :-).

• #17   24. feb 2013 Troede faktisk at p-pony statussen var blevet afskaffet, det hørte jeg da noget om på et tidspunkt smiley

• #18   24. feb 2013 b-pony statusen er også afskaffet, men på hesten kan det betegnes som ''adgangen til landsstævner'' - de skal stadig ha de 3 nulrunder for at må gå landsstævner :-).

• #19   24. feb 2013 Karoline
    Jaja, men mente nok at man ikke har den status mere, men mere bare adgang til landsstævner smiley

Kommentér på:
"Lyver" sin hest bedre

Annonce