{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Hvorfor lyve om sin hests fortid ? {{forumTopicSubject}}

Ja alle sammen. Nu må jeg simpelthen have lov at spørge dette spørgsmål.
Jeg kan ikke forstå det i mit lille hovede smiley

Hvordan kan det være, at man ser flere og flere der lyver om sin hests fortid ?
Hvorfor skal de være noget specielt uden, at det overhovedet er sket?
Nu har jeg stødt på flere der siger, at hesten var udsultet osv. da de fik den. Men da ejeren overdrog hesten, der var den altså i tip top stand og hesten havde levet et liv på guld.

Jeg kan simpelthen ikke forstå det.
Sågar så jeg senest en, der havde oprettet et fotoalbum med sin hest.
Pigen mente, at hesten var udsultet og tyndere end tynd, da hun købte den og nærmest havde redet den.
Ejeren skriver så i fotoalbummet, at det gjorde hende enorm ked af det, da hun aldrig havde set den hest udsultet.
Ejeren havde endda billeder af hesten, den dag hun leverede den, hvor den er Virkelig fin og i tip top stand.

Hvorfor er det så vigtigt for folk, at lave deres hestes livshistorier frygtelige ?
Jeg kan simpelthen ikke forstå det :S

Nu har jeg selv haft en mishandlet hest, og det er bestemt ingen dans på roser. Det kræver virkelig meget omsorg og pleje og penge ! !

Jeg kan simpelthen ikke forstå det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor lyve om sin hests fortid ?
  • #1   15. jan 2012 opmærksom - er svaret

• #2   15. jan 2012 Ja og det er simpelthen frygteligt !

• #4   15. jan 2012 De vil vel have noget opmærksom og respekt.. Jeg er også faldet over det, latterligt..

• #5   15. jan 2012 Ja det er da helt sikkert ikke særlig rart. Det kan jeg da kun være enig i.

Dog i det ovennævnte tilfælde jeg beskriver, er der billeder fra den dag gamle ejer overdrager hesten til den nye ejer. Så der er tvivlen lille smiley

men giver dig ret !

• #6   15. jan 2012 det er ligesom dem der gør deres hest til noget den ikke er, efter de fleste beskrivelser herinde på HG er 90 % af alle heste kun er ridelige af deres ejer fordi de skal ride på dem helt speciel måde og fordi hesten er så hidsig og hingstet og nå ja den dårlige fortid skal også lige med.
    synes det er super træls -.-
    kender en del privat herinde fra der skriver sådan noget og så har de bare super rolige hest!
    danmark består altså kun af Problemheste

• #7   15. jan 2012 HAHAHA Lama.. Kan ikke give dig mere ret !! smiley

Og forstår det simpelthen ikke. Og det værste er så, når der så endelig er nogen der har en speciel hest, så kan man jo slet ikke tro det, for alle danmarks heste er jo "problemheste" smiley

Min hoppe er bare enorm hoppet med giga H.. Ikke andet. Jeg synes ikke hun er en problem hest.. Kun når hun er i brunst xD haha.. Men der er altså KÆMPE forskel om den bare er hoppet eller problem.

Min hest aner jeg ikke ret meget om fortid ud over, at hun har gået kvadrillie og er tungerækker ? Det står jeg da også gerne ved.
    Jeg løber da heller ikke og råber om, at den sikkert rækker tunge fordi den har fået tæsk eller sådan noget.
    Det aner jeg da intet om smiley

• #8   15. jan 2012 næ altså jeg har enda haft en problemhest, men det ikke noget jeg gider prale med da smiley
    men jeg forstår ikke folk gider have problemheste? jeg er glad for at jeg har fire venlige, velopdragede heste som kan rides af de fleste smiley

• #9   15. jan 2012 haha kender problemet. Har været der med en problem hest. Nu er jeg taknemmelig for min hoppe, selvom den er meget hoppet smiley

• #10   15. jan 2012 har nu stadig min men træning og behandling for de fleste heste til at være gode smiley

men det er nu lidt sjovt, det er blevet en modedille at have hidsige eller uridelige heste, mon det bliver det nye bidløst?

• #11   15. jan 2012 Tja -i dag er folk ret kreative i forhold til hvad de mener er mishandling (forstået som at selv bagateller af mange udråbes til mishandling), folk har osse en forkert opfattelse af hvad korrekt foderstand er (mange tror hesten skal være sådan lidt småfed for at være i korrekt huld), og så vil mange altså gerne kunne sige at de har reddet hesten.

Og kan man ikke finde på noget omkring udsultet og døden nær, jamen så var den jo blevet banket og hvad har vi.
    Mange finder osse selv på en lidt kreativ forklaring på nogen karaktertræk de ikke lige ved hvorfor hesten har. F.eks. er en hest der ikke bryder sig om at få berørt ørerne HELT KLART blevet tævet af gamle ejer e.l. Og så var det sørme godt de reddede den ikke... ;o)
    Og fra at være spekulationer om at hesten MÅSKE har fået en på låget og derfor er lidt sky, går det jo så til at være noget man VED er sket, når det fremlægges på nettet...

Hvorfor? -tja, i dag er det jo for nogen ikke nok at have en dejlig hest. De skal helst osse være helt speciel og kan man selv fremstå som lidt af en helt ved samme lejlighed er det jo en ekstra bonus.

Men der er såmænd ikke noget nyt i det -det skete osse "i gamle dage", dengang kom det bare ikke på nettet, men rygtedes istedet for i stalde at xxx's tidligere ejer altså mishandlede den...

• #12   15. jan 2012 Jamen det har da lige været bidløst. Pyyh jeg kan huske den bidløse dille.. Alle med bid og spore var simpelthen bare "Tabere" og ikke kunne ride..

Det er ENDNU et spørgsmål jeg tid stiller mig selv.
    Hvorfor mener mange bidløse, at hesten ikke trives med bid, og man ikke kan have det samme bånd ?
    Jeg ved, at min hest elsker mig og jeg elsker den og bruger mange timer. Jeg rider da også i hackamore, grime og bid. Alle tingene og min hest elsker mig stadig..
    Hvorfor er man så, så ond ?

• #13   15. jan 2012 Har også haft en hestehandler hest, der var noget tynd da jeg fik den, men thats it
    den jeg har nu har jeg dog levet sin første 2 år hos sin avler i løsdrift, og har aldrig oplevet noget ondt i hele sit liv...

men JA mange "digter" på deres hest/ponys fortid smiley - det er skammeligt... Der er selvf nogle mennesker der virkelig har gjort en indsats, men der er altså også mange der har købt en hest fra nogle (de fleste) der har passet dem efter alle kunstens regler

• #14   15. jan 2012 Tjah, jeg oplever det nu også nogen gange, men dog ikke så ofte som i beskriver det.
    Og ja der er stor forskel på hvordan folk betragter tingene som Michelle W beskriver det.

mht. Problemheste. Min holdning er jo at der ikke er noget der hedder en problem hest. Hesten er hvad vi har gjort den til. Den handler ud fra naturlige instinker. Selvfølgelig er vi glade for vores opdragende heste, men desværre er det ikke alle der kan finde ud af at håndtere hestene korrekt. Her opstår så navnet problemhest, men i bund og grund er det jo ikke hestens skyld. Vi skal da bare være glade for at der er nogen der overhovedet gider at rette op på andres fejltagelser og gør til dem til gode heste igen, frem for aflivning. Det er ihvertfald min holdning til det.

• #15   15. jan 2012 Amanda: Præcis...

Der findes IKKE problem hest, men problem mennesker!

• #16   15. jan 2012 Ja det er sært.
    Da jeg var ude og prøve heste blev der også løjet om fortiden.
    Var fx ude og prøve en 9 års, hvor vi fik fortalt at den startede LB-klasser i dressur, og snart var klar til LA. Da vi kommer derud, er det tydeligt at mærke at hesten næsten intet kan. Vi spørger en af de andre derude, der fortæller at hesten kun har været redet nogle måneder, og aldrig er startet til stævne. Forstår heller ikke at man lyver om den slags.

Noget andet meget sært jeg har været ude for, er en hest med to fortider. For nogle år tilbage red jeg hos en (x), og hun købte en hest af en hestehandler. Hesten havde haft kværke, var meget tynd osv. Den havde været kørehest i Holland, men var tilredet, havde hollandsk pas, som x fik med i købet osv. Efter nogle år, hvor den var blevet trænet op efter kværken osv. flyttede jeg min hest (april 2011), og kort efter blev x's hest åbenbart solgt. Jeg finder den så tilfældigvis i en annonce herinde, og ALT passer - udseende, navn osv. Bortset fra at den nye ejer havde helt andre informationer om den. Hun havde snakket med ejeren fra Holland, som skulle have ejet den helt frem til 2011. Vedkommende kunne dokumentere at hesten havde fået føl i Holland osv. og en masse papirarbejde viste at den havde været i Holland som kørehest og aldrig været redet, frem til 2011, selvom den reelt set havde været hos x, fra 2008-2011.

jeg skrev med den nye ejer, og vi blev hurtigt enig om at det var samme hest der var tale om, både ud fra billeder og beskrivelse af dens adfærd osv. mysteriet er aldrig blevet løst, om hvorfor denne hest har to forskellige versioner af sin fortid, men et eller andet er der gået galt. smiley

• #17   15. jan 2012 Måske fordi dem der lyver om det, ønsker at blive "rost" fordi de har "gjort" så godt et stykke arbejde, for at få hesten i god stand igen.. Folk tager jo hatten af for dem der magter at modtage en udhungret hest.. og så får man jo en del anerkendelse, når man så har ydet et stykke arbejde for at få den pæn.. Det er mit bud:-) men ja fjollet, man burde have andet at prale af..

• #19   16. jan 2012 Kunne ikke være mere enig med alle sammen !

Camilla: uhh er glad for du skrev smiley ved at luge vi to har netop samme holdning

• #22   16. jan 2012 Kunne ikke være mere enig !

• #23   16. jan 2012 Sidder også og nikker ja, kunne ikke være mere enig omkring de shetter..

Med hensyn til folk der lækker forkerte/usande ting ind om deres heste, så syntes jeg det er plat.

Jeg er selv enormt glad for min nye hoppe, jeg ved desværre ikke meget om hendes fortid, men derfor opdigter jeg da ikke en for at føle mig som en helt..

Når jeg læser de forskellige indlæg her ned igennem, tænker jeg gad vide hvor gamle de folk er som søger denne opmærksomhed?

• #25   16. jan 2012 lyngdal .
    Ja det under sku mig at voksne mennesker bruger tid på løgne.

• #27   31. jan 2012 For lige at komme med en kommentar til det med at lade som om deres heste er uridelige under alle andre end dem selv... Jamen så er det jo heldigt at hesten lige netop er landet hos dem ud af 7 milliarder mennesker i den her verden... (eller hvor mange der nu er smiley ) Når man så ser dem med hesten, farer den sammen hver gang man løfter hånden og er helt anspændte så snart man nærmer sig... Sådan er det i den stald min hest står opstaldet i... Vil ikke flytte hende nu, da hun skal med mig på efterskole om et halvt år og jeg kender hende simpelthen ikke godt nok til at vide hvordan hun reagerer på at blive flyttet... Men tilbage til mit emne smiley Min pony og ca 3 andre (ud af omkring 25) heste lægger ørerne ned når man kommer forbi deres boks og hvis man løfter hånden, bakker de eller flytter hurtigt hovedet med opspilede øjne og ørerne ned af nakken... Det er endnu værre når de rider.... Min pony derimod retter ørerne fremad og kommer hen til døren for at se om man har godbidder smiley Det er jeg selvfølgelig rigtig glad for, men det meste af "skylden" ligger på hendes gamle ejer der gjorde et fantastisk stykke arbejde med hende smiley Det vil jeg bestemt ikke tage æren for men jeg har til gengæld arbejdet meget med hendes ro og hun er meget mere "nede på jorden" nu smiley Nåja lang tekst når jeg egentlig bare ville erklære mig enig i hvor åndssvagt det er at forfalske hestens fortid og lyve om deres temperament smiley Det giver jo ingen mening? Det værste er at der ikke er noget som helst man kan gøre ved det... smiley

• #28   1. feb 2012 Der er tilsyneladende også gået sport i dårlige udlån (ihvertfald i at skrive om dem).
    Jeg synes (min personlige holdning, hvis I ikke er enige er det helt i orden) man læser utrolig mange historier om folk der har udlånt, og så er hesten redet/fodret/trænet/beskåret/nusset/læsset/healet sååå forkert ifølge udlåner.....og så starter debatten frem og tilbage, med stadig mere bitre beskyldninger fra både låner og udlåner.
    Bevares, det er da frygteligt at få en vanrøgtet hest hjem, men hånden på hjertet; mange af de sager må da da handle om personkemien låner/udlåner imellem (håber jeg, ellers står der rigtig mange vanrøgtede heste rundt omkring).
    Bare fordi folk gør det lidt anderledes end dig, betyder det ikke de gør det forkert smiley

• #29   1. feb 2012 Enig Camilla.. jeg har også læst mange af den slags.. For lige at komme med en anden historie, så har min 3års været udlånt som selskab i snart to år, uden jeg kan sætte en finger på noget som helst! Hun har det bedre end hvad jeg selv ville kunne tilbyde.. Faktisk så godt jeg næsten ikke har lyst til at få hende hjem, så hun får lov at blive til hun er 4, før behøver hun ikke tilrides.. Så der er altså også gode historier, måske bliver de bare ikke fortalt:-)

Kommentér på:
Hvorfor lyve om sin hests fortid ?

Annonce