{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økonomi = hest hvordan?
  • #2   22. feb 2013 Jeg får su, 5100 kr om måneden når der er betalt skat og ca 5000 kr om måneden i løn.
    Jeg lægger 2000 kr fra til hest om måneden, giver 1500 kr i opstaldning, hvor alt er inkl, 550 hver anden måned til beslagsmed også forsikring. og jeg har indtilvidere stadig 700 kr til at stå på min konto og alle ting er betalt.

• #3   22. feb 2013 Jeg bor ude.
    Får 5000 udbetalt om måneden
    Betaler 2000 i husleje
    Betaler 1000 i opstaldning
    Betaler 1000 i foder
    Og resten går til mad og/eller nyt udstyr til hesten eller hunden eller eventuelle dyrlægeregninger.

Meget vigtigt at have en opsparing til dyrlægeregninger, for sker der et uheld så kan det blive dyrt!

• #4   22. feb 2013 Følger med smiley

• #5   22. feb 2013 Jeg har så godt som ingenting til mig selv, skal selv betale alt til min hest, og er kun 15, så det er rigtig meget.
    Opstalding: 650
    Smed: 400
    Dyrlæge(seneste regning) 1700

Arbejder også i en bager, med en timeløn på ca 70 kroner.

• #6   22. feb 2013 Tja.. Nu er jeg så heldig at jeg kun betaler 100,- hver gang staldejer køber foder, og det er ca. hver 1½ måned. Men til gengæld betaler jeg alt til mine 16 kaniner, 7 fisk, 5 rotter og 2 fugle. Og min løn er kun på mellem 500-750,- om måneden for mit omdeler job. Dertil kommer smed og eventuel dyrlæge. Smed ved jeg ikke prisen på, da jeg ikke har fundet en endnu, og dyrlæge har hun ikke haft endnu. Det betaler jeg også selv. Medmindre dyrlæge regningen kommer op på.. f.eks. 10.000,- som jeg ikke har, så hjælper mine forældre selvfølgelig.

Men det handler også om, hvordan du priorteer dine penge! Efter jeg har fået pony, bruger jeg ikke bare løs som jeg har gjort før i tiden. Jeg lægger penge til side hver måned til uforudsete dyrlæge regninger, både hest og andre dyr. Og så tænker jeg over, om jeg virkelig har brug for lige præcis dén t-shirt f.eks. smiley

• #7   22. feb 2013 Okay, Laura hvilken bager arbejder du ved?

• #8   22. feb 2013 Tak alle sammen!!

Jeg kan godt forstå dig Lea, det skal jeg nemlig også min far betaler kun forsikring, tandlæge og vacc.!
    Og jeg er 13! Men har så hellere ikke hest endnu, men arbejder på det. Jeg trækker heste og får en time løn på 45 kroner hver time jeg går med de handicapede (Ryttere) smiley

• #9   22. feb 2013 Jeg arbejder på diskotek, ved 3 eventfirmaer som event pige og så får jeg su. Får ca. 5000 - 5500 udbetalt om måneden. Jeg bruger 3000 af dem på hest, og lægger 1000 af til forsikring og 500 til dyrlæge og smed. Så det er sådan set hele min løn der går til hest. Jeg er så så heldig, at bo hjemme, ellers ville jeg på ingen måde kunne få det til at løbe rundt jo smiley

• #11   22. feb 2013 Jeg vil råde dig til at vente til efter din konfirmation (Hvis du skal det?), for så får du jo en masse penge i gave, som du kan bruge.
    Jeg skal betale det meste selv, men jeg fik et lån hos mine forældre, sådan at jeg nu har lånt 20.000 af dem. De er delvist gået til min hest og delvist til udstyr.
    Eller har jeg fået EN MASSE arbejde at gøre derhjemme. Jeg køber intet tøj eller make-up(Og det har været rimelig meget at ofre, haha), kun når det er min fødselsdag og jul og når jeg lige får overskud. Det er nemlig ikke altid så nemt at få job, desværre. Butikkerne vil helst have dem, der er 15 eller over:(

• #12   22. feb 2013 Tak alle sammen! Og tak Laura smiley

Bare bliv ved med at komme med flere spændende økomier smiley

• #13   22. feb 2013 Min økonomi, sådan ca. (Bor hjemme)

SU: 2815,-
    Job 1: 3000,-
    Job 2: 1000,-
    Job 3: 300,-

Opstaldning (2 heste) : 2460,-
    Foder: 500,-
    Hø: 330,-

Og så er der lidt forskellige ujævne udgifter, smed og dyrlæge. Og så bruger jeg for ca. 70 kr. benzin om dagen. Jeg knokler for at holde sammen på min økonomi synes jeg, især fordi jeg gerne vil ligge en del til opsparing hver måned. smiley

• #14   22. feb 2013 Fia, jeg tror også at jeg først har pengene til min konf. så det passer mig helt fint smiley

Jeg har et afløser job hos Dorte Præstholm Schneider som hestetrækker hvor jeg går/løber rundt med de hándicapede ryttere på ryggen af hestene. Vi har det super hyggeligt og hvis der er en rytter der ikke kommer så bliver man sat til at sadle de næste heste op til næste time eller samle klatter i staldene smiley

• #15   22. feb 2013 Hold da op Linette!!! Har du 3 jobs? Som hvad dog?

• #17   22. feb 2013 Hej Christian B!

Jeg er skam realistisk! Jeg har endda lavet et skema for den tid hvor jeg skal havde hest, og hvor pengene skal lægge og hvor de ikke skal lægge.
    Men jeg regner da også med at jeg først skal havde hest til min konfirmation og der er 1½ år til så jeg skal nok få skrabet de penge sammen til hest som jeg skal betale.
    Jeg skal betale 7,000 til selve hesten og 5,000 til dyrlæge så det giver 12,000.
    Vi sætter med det samme 5,000 af til dyrlæge fordi der kan komme det ´´uventet´´ og med handelsundersøgelse kan det jo komme langt op, men det afhænger af hvem jeg vælger til min handelsundersøgelse. smiley

Så jeg er skam helt realistisk Christian B! smiley

• #20   22. feb 2013 Jeg arbejder ved Post Danmark hver lørdag, og ved Odense Boldklub til større kampe som service, og arbejder med heste (Undervisning, træning osv.)

• #21   22. feb 2013 Tak Christian!

´´Sylvia my littel sunshine´´ - Jeg regner jo også med at jeg kan presse mine forældre lidt til at hjælpe mig med de øvrige udgifter.

Linette - Har du så tid til at ride og øve med Wonder, der skal jo megen energi til når man er igang med at opbygge tillid til sådan en ´skræmt´ hest?

• #22   22. feb 2013
    Bare husk at penge du får fra din konfirmation og penge du får skrabet sammen/sparet sammen jo løber op på et tidspunkt, det kræver en fast indtægt at have hest :o)

• #23   22. feb 2013 Mig bor med kæresten
    Løn udbetalt 9000

Opstaldning 1500
    Undervisning 1000
    Smed 350
    Hesteforsikring om måneden 750
    Opsparing til dyrlæge tandlæge til hesten osv 500 om måneden

Resten går til mad til mig og kæresten så ja

• #24   22. feb 2013 Krikken - Jeg ved at det skal værre ved det er derfor jeg venter med at få hesten nok til jeg er 15 år gammel, der får man 55 i timen, man stiger hvert år og får en 5´er ekstra smiley Så...

• #25   22. feb 2013 Jeg har en fast løn på 5400 udbetalt efter skat hvor jeg sætter 2000 af om måneden på min "dyrekonto" hvor jeg betaler opstaldning og så er der jo smed og vac.
    Jeg giver 600 kr. om måneden for at have min hest hvor jeg har ham, men så spare jeg sammentidigt op til hvis han kommer til skade eller noget andet.
    Har også en kat som går ind under den konto.

• #26   22. feb 2013 Nu er jeg jo en del ældre og har barn og mand, så min privatøkonomi kan du nok ikke bruge til så meget:) men jeg kan da stadig fortælle dig hvad mine heste koster:)

DV-hoppen på månedsbasis:

2400 - opstaldning med fuldpas og ridehus
    450 - smed

shetteren på månedsbasis:

1170 - opstaldning med fuldpas og ridehus
    200 - smed

Jeg har stået billigere steder med ridehus, selvpas og eget foder, men i sidste ende løb det op i omtrent samme pris for dv'en, shetteren var en del billigere. Jeg har ikke mine heste forsikret, da dv' en blevet for gammel til at de ville beholde hende sygeforsikret hos selskabet.

• #27   22. feb 2013 hov så lige du er fra jylland, så du kan nok få det noget billigere end jeg kan i køge:)

• #28   22. feb 2013 :Jeg kører hjemmefra kl. 7:20 og er hjemme igen ved en 21 - 22 tiden. Så jeg har ikke ret meget tid til andet, og min skole bliver forsømt ret meget. Wonder kræver ikke mere tid end en alm. ridehest smiley

Jeg har forresten også en udgift til. Fitness World på 199,- om måneden.

• #29   23. feb 2013 Haha Linette! Ej tak alle sammen dejligt at høre at man faktisk godt kan havde hest samtidig med at man ikke er ´hunde´ sulten hele tiden smiley

Kommentér på:
Økonomi = hest hvordan?

Annonce