{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Boots? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg tænker tit på om der er nogen der ved hvad boots hjælper med?
Jeg har overvejet at købe nogle men vil lige høre om man kan springe i dem og om man må ride med dem til stævner?
Jeg kunne virkelig godt bruge hjælp!
Min pony har det med at hans hov revner på midten når man springer og jeg har hørt at det vil hjælpe med jeg er ikke helt sikker så jeg vil lige høre jeres mening?

(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boots?
  • #1   18. feb 2013 Få en anden hovsmed, synes boots er en lappeløsning smiley

• #2   18. feb 2013 Jeg vil mene at de burde hjælpe, men jeg tror ikke man må bruge dem til stævner. Man må i hvert fald ikke i islænderforbundet.
    De bruges istedet for sko og gør at hesten står bedre fast samt at hoven er beskyttet uden at blodgennemstrømningen bliver dårligere som den gør når hesten går med metalsko.

• #3   18. feb 2013 LadyBlackSheep, tusinde tak, men må man springe med dem?:)

• #4   18. feb 2013 Jeg ved ikke så forfærdeligt meget om det igen. Har du prøvet om du kunne google dig til et svar?

• #5   18. feb 2013
    Boots må ikke bruges i dressur ( de må ikke gå op over "randen på hoven ), men gerne i spring. Læs reglementet en anden gang, det står tydeligt :o)

• #6   18. feb 2013 Stine K: Sikke noget sludder. Jeg har haft en smed som ville smide 4 sko på min hoppe. Min anden smed gav mig et par boots til hendes forhove, som jeg rider med på tur. Ellers rider hun aldrig med noget på fusserne.

TS: Du kan vist godt springe i dem, så længe at du er sikker på at de er i god kvalitet, som nok ikke skal være for store og "klodsede" smiley Dem jeg har er mere beregnet til rideture, og derfor lidt mere klodsede end dem man rider med på en bane. Men jo, de virker, og er langt bedre end hestesko.

• #7   18. feb 2013 Godnat...: Det jeg mener er at man bør ikke bare smide sådan noget på dem, hvis der findes en anden løsning. Hvis en hovsmed ANBEFALER det, så synes jeg det er ved at være reelt nok. Men vil mene at jeg som 14-årig ikke var kompetent nok til at vurderer det(Og formentlig er jeg heller ikke nu). Har selv haft samme problem med min hest, skiftet hovsmed,som ordner hovene oftere, som resultere i jeg er af med problemet. Derfor siger jeg det er en lappeløsning, da jeg ikke mener det er en optimal løsning, når man ikke har prøvet andet smiley

• #8   18. feb 2013 Flere hoveksperter mener at boots er bedre end metalsko så lappeløsning ville jeg ikke sige. Faktisk vil jeg mene at det er et langt mere fornuftigt valg hvis man kigger på ideen bag dem. nemlig at give en naturligt sundere og stærkere hov.
    Er selv meget ærlig over at det ikke er et valg man har som islænderrytter.

• #9   18. feb 2013 Så hvis jeg vælger et par boots som ikke er "klodsede" kan jeg godt springe med dem bare ikke til stævner?:)
    Jeg har prøvet hestesko, men da han ikke længere havde brug for dem sagde smeden at de skulle af, men det kommer bare igen og igen..

• #10   18. feb 2013
    Muuuh - Læs nu reglementet, du må GERNE bruge boots til spring :o).

Kommentér på:
Boots?

Annonce