{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.006 visninger | Oprettet:

Forstuvet tå - hvornår ride? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Hesten kom til at træde på min tå, da jeg gik en time med hende i skoven.

Lægen sagde, den godt kunne være brækket, men det er ikke noget, de tager røntgen af, da de ikke kan gøre noget ved det.

Men hvis vi nu går ud fra, den bare er forstuvet - hvornår red I igen? Eller kunne gå rimelig normalt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstuvet tå - hvornår ride?
  • #1   1. feb 2013 Jeg tager det aldrig seriøst når jeg forstuver en enkelt tå, så jeg rider bare når jeg vil smiley

• #2   1. feb 2013 Jeg red 10min efter jeg brækkede min Lilletær og forstuvede foden .
    Så længe du kan holde evt. smerte ud

• #3   1. feb 2013 Altså jeg fik en slem forstuning i håndledet som muligvis os var brækket og fik avide at jeg ikke måtte ride før mandag og fik det afvide en torsdag, men jeg var enlig ligeglad og fik hård UV hele weekenden.
    Såå det kommer enlig bare an på dig selv og hvornår du føler du kan ride igen smiley

• #4   1. feb 2013 Min søster red stævne med en brækket finger... Jeg ville nok bare ride med det samme igen, hvis det altså ikke gjorde alt for ondt... smiley

• #6   1. feb 2013 Det er bare op på hesten og stoppe pyldret, mine ene lilletå er knust. Alsår ingen fast knogle tilbage, den red jeg med 30min efter uheldet. Den var øm, men er man seriøs rytter har man ikke tid til en tå der brokker sig smiley

• #7   1. feb 2013 Den er jo kun forstuet og ikke faldet af!

smiley

Jeg har haft brækket 2 tær på vej hjem fra rytterfest ( gik ind i en dørkarm ) fandt først ud af det om morgen da de sad lidt sjovt, De fik lidt gafa og så i støvlen og tide finale smiley det var højer fod og det skal lige siges jeg skulle køre hjem hvilket var en tur på 6 timer !:)

• #9   1. feb 2013 Hop du bare op og lad være med at pyldre smiley Jeg har redet stævne med 3 brækket tæer på samme fod smiley
    Sidste år til jysk rideuge jokkede saxo også på min fod lige inden jeg skulle op. Det gjorde så ondt, at det var bedst at beholde støvlen på og se bagefter.

Da jeg havde redet og var færdig, var hele tæen mørkeblå og neglen var helt sort og død smiley
    Så bare rid !

har også redet stævne med en forstuvet fod og brækket forfod.
    Sådan jeg finder ud af, om man kan ride er; Kan foden være i støvlen, kan du også ride smiley

• #10   1. feb 2013 Lad mig sige det sådan her; red med 2 forstuvede håndled og en forstuvet fod - på samme tid.. smiley

• #12   1. feb 2013 ps. bare rolig. Slet ikke fordi det gjorde MEGA ondt alle gangene smiley Men er man seriøs nok og vil ride, så er der jo intet problem.

Har startet stævner 2 gange med voldsom lungebetændelse hvor jeg var på pencilin og måtte tage astma medicin inden hver ridt for at kunne få luft, redet med 3 brækkede tæer på samme fod, infektion på stemmebåndet, osv.

Så stop pyldringen og op på dyret smiley

• #14   1. feb 2013 Smertetærskel?
    Min veninde havde brækket sin højre arm. Hun red bare vidre. Hehe hendes mor drillede hende med, at hun red som en brækket arm xD

• #15   1. feb 2013 Jeg har tilredet med et brækket håndled i gips, bevares, det gjorde da lidt ondt, men ikke noget et par panodiler ikke kunne klare, har også redet med brækket storetå, og den blev bare bundet op med sports tape og så gik det også næsten smertefrit smiley
    - Mærkt hvor meget den kan holde til, og så rid efter det !

• #17   1. feb 2013 jeg red en jagt færdig på en ankel med en 3. grads forstuvning.. Jeg var blevet sparket under jagten.. Jeg kunne knap stå på benet da jeg kom af hesten.. Det viste sig at jeg havde revet et ledbånd over i anklen og gik faktisk med skinne om anklen i 3 uger.

3. gradsforstuvning er den sværeste grad man kan få. Altså den værste

• #20   1. feb 2013 Det er meget forskelligt..... smiley jeg brækkede engang min lilletå, ved en hest trådte på den... og den er aldrig blevet god, når jeg støder den eller lign. bliver det mega øm...... men jeg red kort tid efter alligevel..... smiley

• #21   1. feb 2013 Du hopper bare på hesten, da jeg havde begge arme i gips red jeg stadig:-D

• #22   1. feb 2013 Jeg har 3 brækket tær og 2 brækket fingre, jeg red dagen efter det var sket og bliver ved selv om smiley

• #23   1. feb 2013 da jeg brækkede min storetå, fik jeg at vide at jeg ikke måtte ride 2-4 uger, afhængig af hvornår det ikke gør så ondt mere. lad mig bare sige det sådan, jeg sad på hesten dagen efter.. mh(; jeg red bare uden sadel, og så havde jeg bundet min tå ind så den ikke kunne overbelastes:D

• #24   13. feb 2013 Hejsa,

Jeg red efter en par dage. Det gør stadig ondt i den. Den er ikke blå mere, men meget hævet, og kan ikke bevæge den.

Det er 14 dage siden nu. smiley

Kommentér på:
Forstuvet tå - hvornår ride?

Annonce