{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Jeres drøm..... {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har fra lille af gerne vil være dyrlæge og jeg er også godt på vej..... meeeeeeen jeg har også en drøm som virkelig vil betyde meget for mig at kunne komme til at opfylde:

Jeg har i mange år (7. år nu) arbejdet på dressur stutteri (ved siden af skolen), og har egentligt altid drømt om at have mit eget stutteri, men for et år siden skiftet jeg total mening, da jeg virkelig ikke kan se meningen i det længere og jeg synes det blev mere en pligt end en fornøjelse, jeg har lært utroligt meget, og bruger det i min hverdag og det er VILDT fedt at kunne så meget - men det var ligesom ikke det jeg har drømt om at skulle i min fremtid, når jeg er færdig uddannet - det er hvert fald ikke det jeg brænder for længere...

MIN DRØM ER, at få mig et sted i udlandet, og opkøbe heste som har haft en dårligt liv, eller blevet mishandlet og arbejde med dem og uddanne dem og derefter sælge dem videre som (forhåbentlige) gode rideheste til mennesker der vil elske og komme til at holde af hesten, og at hesten ville kunne nyde livet resten af sine dage...

- Ja det lyder som en sukkersød drøm, men jeg vil gerne have en hobby/drøm der giver mening og ikke bliver en sur pligt (for at tjene penge og blive berømt), men jeg vil stadig godt deltage i konkurrencer med sine egneheste(helst military ;)) , men jeg mener bare at heste er så fantastiske dyr, og hvad de ikke vil gøre for deres ejere både fysisk og psykisk - de bør alle have et godt liv !!! smiley

Har i nogle drømme eller fået en helt andet syn på den drøm som i altid gerne ville udleve?? Bare fordi jeg ikke har stutteri drømmen længer må andre jo gerne have den smiley

(Billedet af den hest, som efter at have været kastet rundt hos flere ejere, og som tilsidst endte ved mig, og hun er mit et og alt)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres drøm.....
  • #1   30. jan 2013 Sikke nogle tanker dig, og virkelig godt formuleret smiley

Tak smiley

• #2   31. jan 2013 Tja, min helt store drøm er at få bygget min drømmegård, hvor jeg både har stutteri, lidt rideskole/undervisning og opstaldere :).

• #3   31. jan 2013 Blive gift med min nuværende kæreste, flytte på gård og købe en kææææææmpe hest! (Jyde, belgier, ovre i den stil) smiley

• #4   31. jan 2013 Sikke en smuk drøm. Husk dog der er langt fra ord til virkelighed.
    Min drøm er at få en kerne familie, blive sygeplejerske, få en pekingeser hund og så en efterhånden lidt urealistisk drøm: Borkur bliver rask. smiley

• #6   31. jan 2013 Min STØRSTE drøm er at arve min farmor og farfars gård hvor der kan blive plads til en masse heste, en masse bokse og udleje, og mulighed for at lave sit eget lille dyrelæge sted, og så skal jeg da avle lidt heste! Og så elsker jeg bare at være der!
    Og når jeg har fået gjordt stedet godt vil jeg rejse rundt i udlandet og hente heste hjem til min gård!

Ved godt at det bliver dyrt og bla bla bla men det er min drøm;)

• #7   31. jan 2013 Jeg vil bare gerne have en lille gård eller husmandssted, med en "nybegynder" rideskole med islanske heste. evt. noget ride terapi. ikke noget stort men lige så man kan leve af det

• #8   31. jan 2013 Jeg har flere forskellige drømme, men den eneste der har holdt ved er drømmen om at komme til at være konkurrencerytter på højt niveau :).
    Ville gerne have mit eget lille sted hvor jeg havde en 5 konkurrenceheste, men jeg tror ikke jeg nogensinde får råd.

• #9   31. jan 2013 Puha.. Så mange drømme..

Jeg har længe gået med den drøm om at klare dyrlægeudd. men om det bliver til noget, det ved jeg endnu ikke. Det må tiden vise.

Men jeg har da også min lille drøm om at få min egen gård, både med egne salgs/og rideheste samt lidt undervisning og massere af opstalderer.

Der er lang vej endnu, men nogle af mine drømme skal nok gå i opfyldelse, det er jeg ret sikker på. smiley

• #10   31. jan 2013 Fedt at høre om jeres drømmer...

Men hold da op hvor er jeg træt af mennesker der siger, som længere oppe i kommentarerne: der er langt fra ord til virkelighed....

Jeg fik af vide HELE min folkeskole at jeg ikke ville kunne uddanne mig dyrlæge og de tvivlede på at jeg kunne gå på gymnasiet - men her er jeg i 3.B på HTX (Det gymnasie der kommer tættest på uni), og ja jeg klare mig sku meget godt, jeg er også altid blevet set ned på da jeg var lille og red på rideskole, og jeg måtte ALDRIG ride på folks gode ponyer, nu tigger de og beder om at jeg skal komme og rider deres heste...

Og jeg har opnået dette ved at kæmpe for det, så når en person kommer med den holdning at jeg måske ikke skal regne med mine drømme bliver til noget, så bliver jeg altså bare sur - for jeg er ikke en quitter....

• #11   31. jan 2013 Fedt at du ikke giver op.. Mine forældre tror heller ikke på at jeg vil klare gym. men jeg vil være så stærk som overhovedet muligt, og så bare bide det i mig.. Det er trods alt min drømmeudd. smiley

Pøj pøj med det. Håber du kommer igennem det smiley

• #12   31. jan 2013 Jeg fik at vide da jeg var lille at jeg ikke kunne blive berider fordi jeg ikke var dygtig nok - jeg troede på det..
    Da jeg gik i 10. ville jeg dog give det en chance og november 2011 fik jeg arbejde i en springstald! Det var SÅ fedt, jeg fik ofte ros og jeg lærte SÅ meget!
    Det var desværre ikke lige det sted jeg skulle udleve min hestedrøm, så jeg sagde op pr. 1 februar og i starten af marts blev jeg ansat i en anden springstald efter at have været på prøve i en halv dag. Jeg fik rigtig meget ros igen - men efter fire dage blev jeg kylet af rigtig voldsomt (har ingen erindring om det), og blev fyret fordi jeg ikke var arbejdsklar igen efter 1½ måned.

Den dag økonomien er til at købe en hest og starte stævner, der vil jeg da gå efter det, men indtil da må det bare være en drøm. Pengene vokser jo ikke på træerne.

Kommentér på:
Jeres drøm.....

Annonce