{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.571 visninger | Oprettet:

Hest i opstaldning eller have hest hjemme? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg er blevet alene og kommer til og sidde temmelig hårdt i det økonomisk her på gården hvor jeg bor nu.

Min økonomi vil blive bedre hvis jeg flytter i noget mindre ved en by og sælger ud af de heste jeg har nu og sætter en enkelt i opstaldning.

MEN jeg ved ikke om jeg vil kunne trives med og have hest i opstaldning - er jo vant til og stå for det hele selv og han har jo hans faste flokkammerater og der er ro og harmoni. Gode mudderfrie folde, nok græs og ridebane.
Men kan også godt se idyllen ved og kunne prøve og sove længe og kun bruge min tid på hesten og ikke alt staldarbejdet....og jeg vil nok også få redet en hel del mere ved og være et sted med fælles interesse og måske tilmed en ridehal....

Kan så også lige se hvis man ender et sted, hvor kemien er dårlig...og hesten måske ikke trives med det.

Kom lige frem med jeres meninger om henholdsvis det at have hesten hjemme eller i opstaldning....
Ved ikke om jeg tør tage springet og flytte - finder ikke sådan lige et sted som dette igen...men det er heller ikke sjovt og skulle vende hver en 25 øre....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest i opstaldning eller have hest hjemme?
  • #1   26. jan 2013 Jeg ville vælge at flytte hesten og så få et billigere sted at bo.. Du vil blive træt af at skulle tænke over hvad du nu bruger den næste 10'er på hele tiden.. Det er ikke bekymringerne værd..

Jeg foretrækker selv at have hesten hjemme, men den er opstaldet ude, da jeg bor i Århus.

• #2   26. jan 2013 Jeg har mine heste hjemme, men sidste vinter blev min 5 års hoppe flyttet på rideskole vinteren over, for lige at blive uddannet helt. Hun var MEGET stresset i starten, for hun var slet ikke vant til al den trafik! Vi bor på en gård på landet, med store folde og dejlig ro, så det var noget af en omvæltning for hende. Hun er vant til at gå på fold døgnet rundt på store græsmarker i sommer månederne og mindst 8 timer i vinter månederne, men på rideskolen kom hun kun på fold i 2 timer, på en fold der svare til en ridebanes størlse.. Hun faldt dog hurtigt til, men hun trives meeeget bedre herhjemme, ingen tvivl om det! Jeg foretrækker at have mine heste hjemme, og hvis du ikke har mulighed for det, så find et lille privat sted, hvor der ikke er ligeså meget gang i den som på en rideskole. Det vil jeg mene er bedst for hesten, hvis den er vant til at gå hjemme hvor der er ro smiley

Blot min mening smiley

• #3   26. jan 2013 Der er fordele og ulemper ved begge dele. Personligt har jeg altid haft heste hjemme, da jeg var ungdomsrytter - men som voksen har jeg ikke haft mulighed for det, og jeg skulle da lige vænne mig til at være opstalder ude....men fordelene er mange, udover arbejdsbyrden, så er der jo også et socialt miljø i stalden - og der er nogle at ride sammen med. Til gengæld er du jo ikke din egen herre på samme måde, og man ser jo heller ikke hesten lige så meget, som hvis man bor på stedet.
    Men hvis din økonomi er presset, og du gerne vil blive, hvor du er, kan du så ikke få indtægt ved at have opstaldere hos dig?

• #4   26. jan 2013 Ja det er jo så også problemet at han ikke er en hest bare sådan lige trives - han bliver let stresset....så det handler om og skulle finde et sted med ro og helt faste rutiner.
    Men hold op det er svært....jeg har altid boet på landet og er absolut ikke bypige....shit.
    Men og have 2 ha jord og en fed stald med 4 bokse....hvad skal jeg med det, hvis jeg kun har en hest og en shetter tilbage - og slæbe brænde flere gange om dagen og stå for alt selv....og have så mange kvm som vi ikke skal bruge datteren og jeg....hmm
    Mon ikke det kan lade sig gøre og finde et lille hus i udkanten af den lille by hun går i skole i, så vi i det mindste stadig kan have vores hund, katte og vores åhhh så hyggelige høns...
    He he i kan godt høre jeg ikke passer ind i en lejlighed i byen ikke? smiley

• #5   26. jan 2013 Jeg har også altid boet på landet..
    Derfor ville jeg heller ikke ind og bo i lejlighed, det duer jeg slet ikke til.. Jeg fik tilbudt en ungodmsbolig i udkanten af Århus, et stille og roligt kvarter og jeg er rigtig glad for at bo der.. Jeg studerer, så det skulle være billigt, så jeg kunne have min hest med og det er det..

• #6   26. jan 2013 jeg er så glad for at få hesten i opstaldning, har så reduceret til en, og hellere en og så have råd til hvis der sker noget end 5 og gå og tænkte penge hele tiden.

Jeg synes det er fedt at stå hvor jeg står nu, der er meget socialt, de lytter til en, gode facilitteter, gode folde og altid en til at hjælpe hvis man nu står i en dum situation. vi bor så i et lille hus i en lille by og det set up passer godt på os lige nu,, ungerne er tæt på skole og venner og jeg skal ikke tænke så meget over økonomi og hest.

Min hest stressede også meget i starten da hun er en stresset lille dame,men hun er faldet meget til nu og tager det med ro nu, ud over det som hun også stresset over før. Det har været den rigtigt beslutning for mig lige nu, men vi har da snakket om når vi vil have føl på hende, så kommer hun hjem på farmen og går ( min mand har en farm, men vi bor ikke på den)

• #7   26. jan 2013 Dejligt og høre Tina Moulin - jeg prøver også og se på det positive i det, for hold op en masse bekymringer jeg vil kunne slippe for.... og hvor ville det være skønt for datteren og komme tættere på skolen, alt ville i realiteten blive så meget nemmere.

Jeg tør ikke satse på opstaldere for og have en ok økonomi. Og det giver mig også blot endnu større ansvar. Og jeg kunne faktisk godt bruge og komme af med noget istedet for.

Men i guder hvor er det hårdt og skulle skille sig af med næsten alle sine dyr.... smiley Det føles som et stort nederlag...traileren er også sat til salg...suk.
    Men måske der faktisk venter et liv forude med mere social hygge og ro rent mentalt....?

• #8   26. jan 2013 lige det med ungerne kommer til byen er GULD, jeg slap for så meget køren og det er så fedt at de selv lige kan rende sammen på en af legepladserne ... DET er det bedste ved at være flyttet ind til byen , før boede jeg også i et lille landsted alene med mine børn. og hold op jeg kørte meget for at de kom i skole, børnehave, til venner ,, til fritidsaktiviteret og så videre. Det har taget så meget af min stress og ungerne er meget glade for det, og ja det er faktisk ok at have naboer og noget social med de andre forældre og i den lokale idrætforening, som jeg så har fundet energi til at være i, i modsætning til før hvor der ingen energi var til andet end det jeg var i

• #9   26. jan 2013 Hold da op Tina...det lyder bekendt det der med ingen energi til og være i andet end det jeg i.....
    Det er dejligt og læse om dine oplevelser med det....det giver mig mere blod på tanden til og turde tage det enorme skridt det faktisk er for mig.

Kommentér på:
Hest i opstaldning eller have hest hjemme?

Annonce