{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Hest ryster? {{forumTopicSubject}}

Først, jeg har lige læst om både staldkrampe, nyreslag og mange andre ting, så det er fordi jeg er helt på bar bund smiley

Igår da jeg skulle have min hest ind, var hun lige blevet sat på staldgangen da hun begyndte at ryste helt vildt. Hun rystede bogstavlig talt fra top til tå. Dagen før gjorde hun det en lille smule, dog meget svagt, og før det har hun aldrig gjort det før.

Hun stod helt og sitrede og det var lige før jeg ringede efter dyrlægen. Min pony plejer at ryste en anelse hvis han fx. er blevet vasket eller har stået uden dækken i lidt tid, men det er bare svagt, og så er han også lidt koldt. Men min hest plejer aldrig at gøre det, og hun havde stadig både underdækken og vinterdækken på. Hun gjorde det ikke da hun stod ude på folden, men begyndte først inde i stalden. Hun stoppede lige så snart hun gik lidt, men så begyndte hun også igen. Vi red lidt, og så da hun kom ind i stalden efter at være blevet redet, gjorde hun det heller ikke.

Ved i hvad det kan være? Det kan næsten ikke være fordi hun frøs, da hun som sagt stadig havde dækken på, var normal temperatur og min pony stod ved siden af uden dækken og frøs ikke.

Hun lavede ikke mærkelige bevægelser eller noget, og havde stadig ørerne fremme, var nysgerrig, og præcis som hun plejer, bortset fra at hun rystede helt vildt!

Nogle der ved noget? Jeg går ud i stalden nu, og så ser jeg om hun gør det igen, og hvis hun gør så er det doktor dyr, men det skader aldrig at spørge jer kloge HG'er til råds smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest ryster?
  • #1   24. jan 2013 Kan den have drukket en masse koldt vand?:-)

• #2   24. jan 2013 har du målt om den har feber? det kan være fx influenza der er under opsejling. min egen hest havde det for 2 år siden, og der stod hun også og rystede som hvis hun var stivfrossen, til trods for at hun var varm og havde dækken på. senere (dagen efter ca) blev hun dårlig og stod og hang. det tog 3 dage så var det ovre igen stort set, men det var i hvert fald feber der gjorde at hun rystede meget.

• #3   24. jan 2013 Hun kan have spist for meget sne .. Vi havde en hest i stalden der gjorde noget lignende det samme .. Og det var fordi den havde spist for meget sne smiley Så måske det eller som Rebecca siger for meget koldt vand smiley

Kommentér på:
Hest ryster?

Annonce