Hest ryster? {{forumTopicSubject}}
Først, jeg har lige læst om både staldkrampe, nyreslag og mange andre ting, så det er fordi jeg er helt på bar bund
Igår da jeg skulle have min hest ind, var hun lige blevet sat på staldgangen da hun begyndte at ryste helt vildt. Hun rystede bogstavlig talt fra top til tå. Dagen før gjorde hun det en lille smule, dog meget svagt, og før det har hun aldrig gjort det før.
Hun stod helt og sitrede og det var lige før jeg ringede efter dyrlægen. Min pony plejer at ryste en anelse hvis han fx. er blevet vasket eller har stået uden dækken i lidt tid, men det er bare svagt, og så er han også lidt koldt. Men min hest plejer aldrig at gøre det, og hun havde stadig både underdækken og vinterdækken på. Hun gjorde det ikke da hun stod ude på folden, men begyndte først inde i stalden. Hun stoppede lige så snart hun gik lidt, men så begyndte hun også igen. Vi red lidt, og så da hun kom ind i stalden efter at være blevet redet, gjorde hun det heller ikke.
Ved i hvad det kan være? Det kan næsten ikke være fordi hun frøs, da hun som sagt stadig havde dækken på, var normal temperatur og min pony stod ved siden af uden dækken og frøs ikke.
Hun lavede ikke mærkelige bevægelser eller noget, og havde stadig ørerne fremme, var nysgerrig, og præcis som hun plejer, bortset fra at hun rystede helt vildt!
Nogle der ved noget? Jeg går ud i stalden nu, og så ser jeg om hun gør det igen, og hvis hun gør så er det doktor dyr, men det skader aldrig at spørge jer kloge HG'er til råds
dec 2010
Følger: 113 Følgere: 111 Heste: 6 Emner: 94 Svar: 437
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
apr 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 23 Svar: 70
Hest ryster?