{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  springhøjde med gammel hest
  • #1   24. jan 2013 Heste plejer selv at sige fra, når det bliver for højt til dem..
    Så vil bare springe det du nu vil og så mærke på hesten om den stadig er med på det..
    17 år er jo ikke gammelt...

• #2   24. jan 2013 min er 18 og løsspringer 140 og springer ca. 1 meter til træning... lyt til din hest og prøv jer frem

• #3   24. jan 2013 Hvis hesten er i træning, og den er vant til at springe så lad den springe så længe den har lyst smiley Jeg har haft DV hoppe på 25 der sprang baner på 130 cm. uden problemer så det var jo også fordi hun var holdt igang og vand til det.

Tilgengæld har jeg en på 19 som ikke er spring hest, og når det bliver over 60 cm, har han ikke lyst længere, og det viser han ved at stoppe, eller løbe uden om.

Så mærk dig frem, du ved det bedst smiley

• #4   24. jan 2013 Det er komplet ligegyldigt, hvor gammel den er - er den frisk, rask og i form og har den mod på det, så spring for pokker! smiley

• #5   24. jan 2013 Min venndes nu 18 årig pony springer stadig. Grundet rytters alder stsrter hun i mod hest og er endnu ubesejret. Hun starter LC LB LA hest. Dvs LA MB MA.

Spring du bare. Det er ikke hesten alder der fortæller dig hvornår den ikke må springe mere. Det er den sundhedstilstand og genneralt kapaciteten..... men det gælder nu alle heste, am man ikke skal presse den ud over deres formåen.

• #7   24. jan 2013 han er super frisk, løber aldrig tør for energi og elsker at springe men selvfølgelig skal han trænes stille op, vi har ikke haft ham så længe...
    der bare nogen der siger deres ben er mere skrøbelig når de bliver gammel

• #9   24. jan 2013 Tina S: Ikke specielt - de kan bare have lidt stive led og begyndende gigt. Hvis det er tilfældet, skal du træne skånsomt. Og varme rigtig godt op. Kan anbefale, at du giver hesten et glucosamin-præparat. Det både forebygger og helbreder. Og jeg ville ALTID give det til en gammel hest, også selvom den ikke fejler noget. Husk, at det helst skal være en kombi af glucosamin og chondroitin -det virker bedst. Min får Cortavet eller cortaflex - det har jeg gode erfaringer med.

• #10   24. jan 2013 Det kommer jo an på den kondition og man ikke går ind og overanstrenger den - når hesten er så gammel har opvarmning også meget at sige, så god opvarmning er en sikker vej til at undgå skader... smiley

Min bliver 17 til maj, og hun springer ALT med velbehag, bruger hende til military og hun løsspringer 150-160 og til træning med mig på ryggen 130 - så alder har intet at sige omkring højden på springet, kun opvarmningen smiley

• #11   24. jan 2013 17 er jo ingen alder...synes det er en ærgerlig tendens at folk i stigende grad dømmer heste i deres bedste alder til at være gamle og skrøbelige når de ikke fejler niget, og pensionerer dem i en alder af 18, eller endda tidligere..

De fleste heste vil super gerne bruges og synes det er sjovt at blive rørt. Og hvis heste passes og rides ordentligt, kan de blive ved i mange år endnu.. I de fleste tilfælde bliver hestene først "gamle" når de ikke bliver brugt mere

• #12   24. jan 2013 vi har en hest på stalden som er 17/18 år og den går 120 klasser smiley

Kommentér på:
springhøjde med gammel hest

Annonce