{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Dyre ungheste - hvad mener i? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder en gang imellem på ridehesten og kigger på de ungheste der er til salg. Mange af dem der næsten lige er blevet tilredet, og måske kan gå en ld, står til en pris mellem 100.000-150.000 kroner. Jeg var selv så heldig at købe min 3 års varmblod sidste år til 25.000 rå, men var super nem at tilride. Men hvis jeg skulle sælge hende i dag, ville jeg da ikke kunne få 150.000 kr for hende.
Selvfølgelig har de en god stamtavle, men hvad skal den bruges til hvis det er en vallak? Og ja, nogle har jo virkelig en god gang og et virkelig godt anlæg for dressuren, men der er altså også nogle, der har en meget "almindelig" gang (måske til et 7 tal hvis den blev stillet til kåring).

For mig at se er vi stadig i en krise, så jeg mener det er meget urealistisk at sætte en 4 års unghest tilsalg for 100000. Hvad mener i? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyre ungheste - hvad mener i?
  • #1   20. jan 2013 Mange ungheste i de prisklasser, bliver typisk solgt til udlandet (:

• #2   20. jan 2013 Der vil ALTID være nogen, der tror at deres hest er en guldmine smiley Sådan er det, desværre.

Dem der ofte står til de penge for en unghest, er nogen der fra naturens side, har en kanon og speciel gang, som man kan arbejde med.
    Desværre bliver flere og flere heste ikke avlet efter mangler, så det kan i dag være svært og finde en hest, med en fantastisk gang fra naturens side smiley

• #4   20. jan 2013 Velkommen til hestemarkedet smiley

Det er helt sindssygt det de bliver solgt for :b

• #5   20. jan 2013 Hvis det er billigt er der ingen der køber..

Meget simpelt, folk tænker "så er der nok noget galt" hvis der er en dejlig hest, med gode gangarter og en fin stamtavle til en pris, der egentligt er fair nok i forhold til alder, uddannelse osv smiley

• #6   20. jan 2013 Team Nulerdut: Det har jeg faktisk også oplevet. Det er tit prisen danner meningen hos folk.

• #7   20. jan 2013 Ditte:
    Ja, det er egentligt sjovt ikke? Dyre tinge = gode ting, og billige ting = dårlige ting smiley

• #8   20. jan 2013 Team Nullerput: Præcis. Det er jo det samme med huse, biler, tøj og marvarer smiley

• #9   20. jan 2013 synes de fleste af hestene til over 100.000 også er det værd smiley

Altså jeg købte min - Hopkins, i december, som han blev 5 ved års skiftet, han havde gået 2 LDer, og ikke meget redet, vi måtte slippe en god slat for ham, men det var pengene værd, han viste gode takter i springningen, så ud til at have kapacitet, og sprang meget korrekt, og vigtigst af alt!!! - han var så sød og lige til!!! smiley
    og har siden kun udviklet sig positivt..

meeen!! nogle af hestene er ALT for dyre, det giver jeg ret i smiley

• #10   20. jan 2013 det med prisen er rigtigt nok at står den billigt undre man sig, jeg fik min billigt, og jeg undret mig og fik den tjekket i hoved og røv og der var intet galt, ud over at hun er meget følsom, men det kan jo godt arbejdes med hvis man ved hvad man laver.

Men som line siger .. en unghest sælger på hvad den KAN komme til at opnå. på gangarter, forældre temperemant, muligt kåring og så videre

• #11   20. jan 2013 Giver dig fuldstændig ret!! Tænker jeg også altid:)
    helt ærligt, vi er i en krise også vil nogle have 200.000 for en hest! Omg, det synes jeg er alt alt for meget i forhold til krisen smiley

• #12   20. jan 2013 Vi (stutteriet) har li solgt en til 75. til Sverige.Hun har en god stamtavle og er sadelkåret. Kommer til at savne hende da hun var en dejlig hest:-)

• #13   20. jan 2013 De ungheste som ligger deroppe, det er også nogle som ikke kun har kapacitet til LA'erne. Så jeg synes det er ganske fair, for hvis den nu har kapacitet til nationalt/internationalt,. så skal den jo ikke koste 25.000 kr.
    Gode føl går jo også snildt til 100.000+

• #14   20. jan 2013 Ja og det var en pris der var ok fordi vi har krisen.

• #15   20. jan 2013 Hvis man ikke har prøvet en hest til 100-150000, så forstår man det ikke, jeg har været med til at sælge heste i prisklasser fra 80-160000 og det er en hel anden målgruppe en folk på hg. Ofte bliver de solgt til proff avlere eller udlandet, annoncerne her inde er ofte bare pr. Men klar kan du sagtens købe en hest til billigere penge der kan nå lige så langt, men køber man en hest for 100000 er man bare sikret at den kan nå så langt, set bort fra skader osv. smiley

• #16   20. jan 2013 synes det er meget færd, at prøve at sætte den til den pris man synes den er værd, så skal man bare være indstillet på at den måske ikke bliver solgt så hurtig og der ikke er man interesseret, men vil da sige det er muligt, kender en der lige har solgt en hoppe til USA til 500.000kr så det kan godt lade sige gøre hvis også man satser på udlandet smiley

• #20   29. jan 2013 Ditte nu skal du lige tænke på stamtavlen siger rat meget, om det er en vallak eller hoppe.

Vi sælger stadig mange dyre spring heste både unge og gamle det koster at have en god hest man kan være med på.

Ditte hvis du stillede din i Dv vil hun heller ikke blive fløj hoppe det er det samme hvis den pinto hingst vi red Bob han stod på fløjen hos pinto men med 9 i kapacitet det vil den jo aldrig opnå i Dv, så bedømmelser er ikke alt der er da også nogle hopper som bliver kåret RDH osv med 9 i gangarter også er det bare en La hest, også hoppe der stod med et 6 tal kommer till at gå GP ?`

• #21   29. jan 2013 Tja.. man siger vel pris og kvalitet hænger sammen.. smiley Men de sætter jo også prisen udfra, hvad de har af evner. Men ja det er nogle "sindsyge priser" for os almindelig mennesker.. Jeg kigger selv efter ny hest, og ja ville aldrig få råd til en hest i de prisklasser, og hel ærlig.. Så er det også alt for mange penge at ligge i en hest.. Tænk hvis der skete noget med den.. ej puha hehe.. smiley

• #22   29. jan 2013 Altså nu har jeg redet på alt lige fra en 3-års (tilridning) og på en GP hest. Udover det en avlshingst, der nu går GP. (den gik i sin tid PSG). Den er solgt til en sum på 1.000.000 kr til Tyskland. Den bllev solgt i en alder af 11-12 år. Jeg må sige, at jeg bestemt også kan mærke og se forskel på en kvalitetshest og på en middel hest. Jeg har selv en fin 5-års i ridning ved prof. GP rytter. Hun har vurderet hesten til over 100.000 kr, når den kan gå en LA1. Men jeg overvejer, at lade hende uddanne den til MB. Han har nemlig kapacitet, kvalitet og gangarter med sig. Udover det er han super fornuftig i hovedet og han har et godt eksteriør. Jeg er avler af ham, men kun på hobbyplan. Han var den første jeg avlede, så det var et "lucky shot" med ham.

Så har jeg en anden 5-års med lige så godt eksteriør (dog 10 cm højere), men hans gangarter er ikke nær så gode som min anden 5-års. Men til gengæld har han en stærkere afstamning med bl.a. Donnerhall og Florestan I indenfor de første 3 eller 4 led. Min fine hest har ikke så stærke hingste i hans afstamning.
    Men den med den fine afstamning, er ikke i så god kvalitet, som den anden. Så det er en helt anden pris vi snakker om her. Så det er meget forskelligt fra hest til hest.

Man er nødt til, at se på den før man kigger afstamning, for det har ikke altid betydning.

Kommentér på:
Dyre ungheste - hvad mener i?

Annonce