KISSING SPAING (STAVES) {{forumTopicSubject}}
Min mor var på dyre-klinikken idag, med 2 af vores ungheste.
da vores 4-årig hoppe, har ondt i ryggen. Der fik hun så af vide at den havde kissing spaing-.
og da hun havde dens halv søster med, blev den også tjekket, og hun havde også.
vi har 5 føl efter hende, og da det er arveligt, så vores 6-årig skal røgtens fotograferes på Torsdag, og en 7 årig er solgt, for 1 år siden, og er nu i Sweitz. den sidste er et føl, og der kan man først se det når de er 3.
Men sagen er, at dyrlægen mener de godt kan bive skov turs heste, men da vi ikke skal have skov turs heste, skulle de jo så sælges. Men det vil min mor ikke, da det kan gå meget galt, og da hestene ikke skal lide. Så hun vil have dem slagtet, det er jo ikke ondt ment, og vi er virkelig også kedeatte. De ungheste vi har, er virkelig fine heste, med gode gangarter, flere beridere har sagt de kan blive grand prix heste (dressur) Så virkelig avligt. også bare at deres tid ender om 14 dage.
Jeg skulle bare ud med det, og har nogle prøvet noget lignende osv
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Kender en, hvis hest havde det samme. Den blev også aflivet. De opdagede det først da den begyndte at blive vild og smide rytteren af .
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
du kan forværre sygdommen MEGET ved at ride den.. og til sidst gør det så ondt på hesten at den bare ligger i "krampe" og har smerter fordi den mindste bevægelse i ryggen gør ondt...
Jeg ville sælge/bortgive hesten til nogen i nærheden, og skrive i en kontrakt at hesten ALDRIG må rides...
hvis kising spines ikke er slemt kan hesten godt få en fint liv på en mark med masser af kærllighed..
mange mangler alligevel en selvskabshest...
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.017
Jeg kan godt forstå din mor - hun gør det rigtige!
apr 2007
Følger: 115 Følgere: 311 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 3.835
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.330
Der findes nok raske heste i verden som kan blive selskabs/hygge heste. Hvis i ikke selv har mulighed for at beholde dem som hyggedyr, så er der bedst at vide at de er kommet af dage på en god måde.
Min mor solgte engang an pony til en slagter/hestehandler. Den var gået bagover med en rytter og skulle slagtes da den var yderst upålidelig. Desværre var hun ikke selv med da den blev aflivet og slagtet, og kort tid efter havde slagteren en pony til salg som på beskrivelsen lignede min mors utroligt meget. Den var desværre solgt inden hun nåede over og se om det var den, så hun fandt aldrig ud af om det var den samme hest. Sådan noget er bare så ubehageligt! Man kan bare ikke stole på folk..
apr 2007
vores heste bliver aflivet hjemme hos os-.
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.330
Det er forfærdeligt at tænke på hvis den pony var blevet solgt til at barn som den så var gået bagover med og måske ehavde dræbt.
Jeg kan kun være fortaler for at man sørger for at ens dyr bliver aflivet på en ordentlig måde frem for at gå en uvis fremtid i møde.
apr 2007
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 435
apr 2007
vores 6 årig havde ikke kissing spine.
sagde dyrklinikken, men de 2 andre skal aflives på Tosdag
apr 2007
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 11 Emner: 24 Svar: 245
Jeg kender en rimelig kendt militaryhest, som går de høje klasser (udtaget til OL), den har kissing spine, og det påvirker den slet ikke!
Vi har en fuldblod, som også har kissing spine, hun har det pga den tidlige træning, som har skadet hendes ryg, og det er derfor ikke arveligt! Vores dyrlæge siger også at med den rette træning kan hun godt blive ridehest igen...
Kissing spine er noget skidt, men forskere mener jo at det er mere et symtom på forkert ridning end det er en fejl, men der findes da helt sikkert også den avelige slags...
Det var lige min kommentar... Men det er godt nok synd for jer!
apr 2007
oka, men jeg tror bestemt ikke det er forkert ridning, og dyrlægen har sagt det er med født .
v.h. Anna
apr 2007
Og vis det er noget forkert ridning der har frem gjort det, så vil man vel kunne rette det op igen, det her er knoglerne der sidder forkert, det kan man ikke rette op på
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 11 Emner: 24 Svar: 245
men har virkelig ondt af dig!!!!
KISSING SPAING (STAVES)