Heste fagbøger Heste fagbøger
Hej alle
I min rideklub har vi lidt en idé om at starte vores eget "bibliotek" med udlån af hestebøger. Jeg skal stå for at undersøge, hvilke bøger der lige nu er tilgængelige.
Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at udvalg af bøger, som belyste flere sider af ridning end bare dressur og spring. Desuden vil jeg gerne have bøger på alle niveauer og for alle aldre.
Jeg tænkte der for på, om nogle har nogle forslag til bøger? Hvilken hestebog er jeres yndlings? Og hvilke er bare et must at have læst? Hvis nogen desuden sælger billige brugte (men velholdte) bøger, så send mig meget gerne en besked!
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.818
Ute Lehmann - I harmoni med hesten
Klaus Ferdinand Hempfling - Hestepersonligheder
Michael Peace og Lesley Bayley - Superhesten
Søs Fejerskov-Quist og Claus Toftgaard - I balance på hesteryg
jan 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 168 Svar: 1.219
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.818
I harmoni med hesten er der mange øvelser til hesten. Mest det basale som for- og bagpartsvending samt det perfekte stopsignal osv. Dog er der meget logik ind over det altså 'hvor skal man gøre sådan, og hvorfor gør hesten sådan og sådan hvis jeg nu gør...'. Jeg har ikke selv nydt af øvelserne (selvom de er super) men alt den viden der er skrevet mellem linjerne, hvis du forstår
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
jan 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 168 Svar: 1.219
Angelika: "I form til hest" er jeg virkeligt interesseret i at få fat i, men jeg kan ikke finde et sted hvor det er muligt at købe den!
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Ud over den har jeg den store røde bog om heste (mener jeg den hedder), HESTE, Hvad tænker min hest(?) og et par andre. Forfatter kan jeg ikke lige huske, men det kan jeg skrive hvis det er :).
Har desværre ikke "nyere" bøger :(.
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
Er også glad for Tug og Wat, den kompetente rytter og centreret ridning
Heste fagbøger