{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Velkommen til børnehaven {{forumTopicSubject}}

Grr jeg springer snart fandango!! Er det en børnehave jeg har min hest stående i ??

Jeg flyttede derud for 2½ måned siden, og har kendt stedet i 1½ år! har altid stået på gården ved siden af, men måtte flytte da jeg skulle bruge ridehal! Ugen inden jeg flyttede, kom der også en anden pige derud med hendes pony. Jeg kendte hende godt, og de kom fra en stor gård i Varde ogs, lige så stor som en rideskole, hvis ik større.

Det gik fint nok, men så købte hendes mor en pony mere. Her snakker vi om en rigtig ponymor, som render hendes datter i r*ven, og hver eneste dag, hver eneste minut, er ved datteren i stalden.

Ponyerne er lige vilde/urolige. Og det skyldes nok ejerne, for de kommer og så jorde datteren ellers rundt, ja hun løber rundt, for at nå det hele. Det er udelukkende rideheste, de mangler omsorg og kærlighed tror jeg.

Nå, men denne her ponymor er altså noget af et postyr. Vi er i en stald med ca. 12 mennesker, og har det rigtig hyggeligt sammen derude. Virkelig sjovt, total crazy smiley

Men men men, ponymor her forstår altså at ødelægge stemningen.

Inde i storestald er der nok plads til ca. 10-15 heste tror jeg. I lillestald er der plads til 4 heste.

Amigo står i lillestald.

Det er billigere i lillestald, da det er lidt mindre bokse samt en ældre stald.

I storestald er der 3 binderinge, hvor man kan binde hesten.

I lillestald er der ingen, medmindre man binder den på staldgangen, men man kan ikke binde fra begge sider og hesten kan lige vende og dreje sig. Derfor står man ikke der og strigler !

Den ene af de her ringe, er så mellem de bokse hvor ponymor og datters ponyer er. Ponymor har skældt Maria med My ud 2 gange, fordi hun havde sat My der. Hun har også slået/buffet til My i hovedet, med begrundelsen ”Jeg flyttede hende bare lige”, da Maria fangede hende i det!

Hun har også flyttet Amigo derfra en dag han stod der mens jeg var ved at pakke sammen. Så kom hun pludselig og stak Amigo i hånden på mig ?! Det tænkte jeg ikke yderligere over, andet end hun var da sær og det var første og sidste gang hun skulle gøre det.!

Så i går kommer hun, og foran ringen står min striglekasse, for jeg havde lige sat Amigo ind i boksen. ”Ved i hvem der har stået her?!” Udbryder hun. ”Nej, eller jo det har Amigo da.” svarede jeg, skulle lige tænke over det for der hang et trækketov mere, som så var Felicias. Og så begyndte hun……………………. hun plaprede om at hun var træt af at andre heste spiste af det hø hun havde lagt i hønettet, hun fyldte ik op for at fodre andre heste og bla, bla, bla….. Det hun mente var altså de 10 strå som hestene kun hapse med en meget lang hals, af det hønet som hang inde i boksen…… All right, tænkte jeg. Jeg tager diskussionen op – det kan ikke passe det her.

Så… jeg spurgte om hun da ik ku rykke det længere hen, men så påstod hun at lågen ik ku lukkes. (det ka den nu sagtens da.)

Så kom Camilla, som stod lige bag mig med et greb i hånden. Hun ku ikke lade være at blande sig. ”Altså, Ravell har haft den boks i 2 år, og jeg har altså overlevet det. At der er forsvundet den smule hø har aldrig genert mig, det må du undskylde men det ka ik bringe mit pis i kog.”

Så begyndte hun på at der ku være sygdomme vores heste havde, som hendes så ogs fik.

Jamen, de går jo på samme mark?

Så kom det at hønet kunne gå i stykker – og så kom Heidi og sagde, at så køber man da et nyt hvis ens hest ødelægger det.

Jeg stod og kiggede, og var lidt træt af hendes mærkelige udbrud – hun havde ik noget hold i det. ”Ka hønettet ik bindes dernede i vinduet? Der er da ogs tremmer..” hun stod lidt.. ”Nej, DET ka det ikke. Det er heroppe foderkrybben er, så her skal høet også være. Det skal det.” ”Jamen, altså Amigo har det nu i hver sin ende – og han er ik død endnu?” ”Nej, men det skal ikke derned. Og desuden, kan du se jeg har fejet her? Det er for at når høet falder ned så kan hun spise det der. Det kan hun ik hvis det falder ned på spånerne!”

Og så vendte hun sig om og gik… ”Ej men det er heller ikke nemt at løse det når du ik vil være samarbejdsvillig og kan se alternativerne” råbte jeg så efter hende.

Så stoppede hun op – vendte sig om – og sagde ”Jeg betaler 700, du betaler 600!

Og så gik hun…

Helt ærlig – er det en børnehave det der ude? Hvordan kan en voksen dame opføre sig sådan? Hvordan kan man finde på, at gøre sig selv så upopulær og ”hadet” i en stald?

Men nu skal i bare høre om i dag så:

Da jeg har redet går jeg ind i stalden. ”Nu er hun her” sagde Camilla så. ”Og hun ku ik engang hilse på mig”. Wauw tænkte jeg, smukt, det var dog vildt… og ganske rigtigt… så kommer hun ind i stalden, og jeg siger ”Hej” højt og glad som jeg plejer. Det eneste jeg fik var et par onde øjne.

Maria var inde og ride på det tidspunkt, og inden havde My stået på ”den hellige plads” (mellem ponymors bokse).
Ponymor får rundt og fejer, og pludselig ser jeg hende tage Mys grime og træktov, og hænge hen på Tibelius’ boks.

WHAT tænkte jeg – var har hun gang i? Nåja, fair nok hvis hun ska stå der med en hest – men ligefrem så langt væk?

Så hørte jeg en bil – hun kørte hjem…

Så fortæller Camilla, at inden hun hang det derhen havde hun kastet det ned i et hjørne. Så havde hun nok fået en smule dårlig samvittighed, og hængte den op et andet sted.

Men hvorfor skulle hun flytte den grime?

Hvor barnlig kan man være – som om hun lige skulle lave en sidste provokation, inden hun kørte…

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Velkommen til børnehaven
Kommentér på:
Velkommen til børnehaven

Annonce