{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

Nervøs ved fremlæggelse - what to do? {{forumTopicSubject}}

Jeg er så uheldig at have virkelig meget præsentationsangst/sceneskræk og i morgen skal jeg alene taleom noget foran min klasse på gym :s Jeg er slet ikke bange for at skulle tale for hver især, men når der så pludselig er 30 der stirrer på mig begynder mit hjerte at slå vildt hurtigt og jeg ryster - også i stemmen. Det er mega træls, for jeg er nok den eneste i klassen der har det sådan smiley Nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nervøs ved fremlæggelse - what to do?
  • #2   10. jan 2013 Ups, det skulle have stået under off topic, sorry smiley

• #3   10. jan 2013 Ibenip: Det har jeg prøvet og kan sagtens fremlægge for f.eks. 5, men ikke så mange smiley

• #5   10. jan 2013 Først og fremmest så er jeg meget sikker på, at du IKKE er den eneste, der har det sådan. Jeg har det præcis på samme måde som dig. Det er utrolig vigtigt, at du KAN dit stof. Øv det for dig selv, for hunden, katten, lampen eller bordet. Øv dig på at frigør dig for dit papir og hav evt kun stikord med, så du kan snakke mere frs hjertet i stedet, så du ikke kommer til at læse op :-). Hvis du har mulighed for det, så kan du spørge, om du må blive siddende ved din plads i klasselokalet. Dette virker knap så skræmmende, som for eksempel at stå ved tavlen. Det er i hvert fald en god begyndelse. Tag en dyb indånding inden du starter. Og hvis du bliver så nervøs, at du kludrer i ordene. Så tag det roligt og start den påbegyndte sætning forfra. Jeg er sikker på at dine klassekammeratee har massere af forståelse. Og jeg er sikker på at du nok skal klare det - og du bliver stolt af dig selv, når det er overstået. Held og lykke herfra smiley

• #6   10. jan 2013 Jeg har det på samme måde! smiley Men jeg har angst pga. jeg ikke har en så "god" barndom smiley
    Men tænk ikke over at de skulle grine af dig.. gør det for din fremtids skyld smiley og husk at intet er forkert! smiley
    Og så kig på en billede, en væg eller et eller andet..og prøv og lade vær med at kigge på menneskerne smiley

• #7   10. jan 2013 Tak for svarene smiley Det der med at bare slappe af og vide jeg har styr på tingene - også selvom jeg har - tror jeg ikke hjælper.. Jeg har i forstanden intet imod fremlæggelser, men min krop siger noget andet.
    Jeg vil prøve som nogen af jer skriver, at holde fokus på ét sted så jeg måske glemmer hvor mange der er smiley Så må det jo gå som det går..

• #8   10. jan 2013 Forestil dig at de alle sammen er nøgne.. Det hørte jeg engang!

• #9   10. jan 2013 Spring ud i det smiley

Jo flere gange du gør det, jo mere ser du at det slet ikke er farligt smiley

• #10   11. jan 2013 Pyha så er det overstået smiley Det gik faktisk temmelig godt! Tak for jeres gode råd smiley

Kommentér på:
Nervøs ved fremlæggelse - what to do?

Annonce