{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Argh, sådan nogle fjolser! {{forumTopicSubject}}

Bliver simpelthen nød til at komme ud med det.
Jeg går på skrødstrup efterskole, og har min hest, Csillag, med herop. Syntes ikke der har været andet end problemer ang hesten siden jeg startede her. Den sidste ferie vi havde, efterlod jeg min elskede hest i én uge, da jeg kom tilbage kunne man tælle alle hendes ribben.. Kan jo så konkludere at hun ikke har fået det foder hun har brug for. Jeg blev rigtig meget sur på skolen, da jeg fik afvide at det er dem der har ansvaret når vi daffer hjem på ferie os elever.. Jeg kom ikke videre med det, da lærerne ikke ville samarbejde, og det hele blev noget rigtigt rod. Da jeg så skulle hjem på juleferie skulle min hest stå her i 2 uger, jeg tager snakken med min mor og skolen inden jeg tager hjem, om jeg nu godt kan lade hende stå, uden jeg skal komme op til en hest som er blevet endnu tyndere end den var i forvejen. Det kunne jeg sagtens, og de skulle nok sørge for at den fik det foder den skulle have. Da jeg kommer herop idag efter ferien, tager dækkenet af min hest, er det et forfærdeligt syn der møder mig.. ALLE ribben på min hest kunne tælles. hoften stikker ud, gløden i hendes øjne er helt væk, og hun ligner noget der er løgn!
Jeg bliver simpelthen så sur på skolen, og dem der har passet den, og udover det, så gør det ondt at skulle se sin elskede hest på den måde.. Det skal lige siges at jeg IKKE har mulighed for at tage den med hjem, da den bliver for stresset, og vi ikke har mulighed for opstaldning og pengene heller ikke er til det.
Hesten er blevet tjekket for orm, og alt hvad man nu ellers kan tjekke en hest for, det dyrlægen er kommet frem til er at det er en ung hest, der vokser meget, og skal have alt det foder den kan æde. Der er intet problem så længe jeg selv er her, så tager hun fint på, men det går galt i weekender og ferier..
Jeg er simpelthen så rasende!!!!!!

Er der nogen af jer der har oplevet noget lignene på jeres efterskoler?
Hvis i vil se billeder af den, så kan jeg ligge det på hendes profil..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh, sådan nogle fjolser!
  • #1   6. jan 2013 Var gået totalt amok

• #2   6. jan 2013 Det er jeg også nu, men det nytter ikke noget her oppe.. Når man vil igennem med noget til lærerne hvor det angår hesten, er det som at snakke til en mur..

• #3   6. jan 2013 Hold da op.. Jeg var gået amok!
    Er det også sådan med de andre heste?

• #4   6. jan 2013 kan det have noget at gøre med du ikke er der at din hest måske ikke vil spise???

• #6   6. jan 2013 Som min far siger, lad være med at gå til de "små", men gå direkte til lederen!
    Det måtte vi også gøre med Hansenberg inden der skete noget.

Og jeg have fundet en løsning på enten den ene eller den anden måde, og taget hesten hjem, og var stoppet på skolen.
    Det er en ting jeg har gjort før, og jeg gjorde det gerne igen hvis det var med livet som indsats at min hest stod et sted.
    Og at det er en SKOLE, så er det bare SLET ikke i orden at det finder sted!

Jeg syntes helt ærligt at du skal snakke med din mor om at i sender en klage til lederen af skolen, melder dem, og flytter hesten hurtigst muligt, for ellers ender det i værste tilfælde med at du kommer ud til en død hest.
    Jeg ved det er meget hård sagt, men det gælder og at være realistisk, og det kunne jo ske igen for andre, og det er også derfor det er så skide vigtigt at der bliver gjort noget NU!

Held og lykke med hesten, håber for jer begge at i finder en god løsning på det hele. smiley

• #7   6. jan 2013 tænker også er det KUN din??

• #8   6. jan 2013 Jeg har sgu også allermest lyst til at droppe ud, men nu er det jo også stadig min 9 klasse, og min fremtid der står på spil...
    Det får konsekvenser det hele imorgen, og jeg ligger ALDRIG et godt ord ind for denne efterskole.

• #9   6. jan 2013 Hvordan så de andre heste ud?

• #10   6. jan 2013 Hvilken efterskole er det?:-)

• #11   6. jan 2013 De andre heste taber sig også, og der er mange der ser næsten lige sådan ud.
    Det er Skrødstrup efterskole.

• #12   6. jan 2013 Trine det står først i indlægget smiley
    Jeg havde gået til forstanderen også til dyreværnet !!

• #13   6. jan 2013 Hehe ups d:

Ja, gå til overhovedet imorgen og sig det. Tror desværre ikke dyreværnet kommer ud til sådan noget smiley

• #14   7. jan 2013 Kan du lægge nogle billeder ind? Ikke fordi at jeg nyder at se det, men kender en rigtig god person, som tager sager som denne, og tager op og evt kigger lidt på hestene osv. Men skal desværre bruge nogle "beviser" smiley

• #16   7. jan 2013 Meget enkelt, jeg dropper ikke ud af efterskolen, da der ikke er mulighed for det.
    Der er smidt billede på hende profil nu, så i kan se forskellen der.
    Selvom du går direkte til forstanderen her, så sker der INTET, de bøvler i det hele, og er ikke samarbejdsvillige..

• #17   7. jan 2013 Gud hvor var jeg blevet gal!
    Jeg passer selv heste på min gamle efterskole sammen med mine veninder i ferierne, og jeg skal love for at de bliver passet ordenligt. Vi sørger da for at få dæknerne af dem hver dag, for at tjekke foderstand, sår mv. Det er et kæmpe arbejde, men helt ærligt, så fortjener hestene det!

• #18   7. jan 2013 Jeg var tændt totalt af i emhætten!!!!

jeg havede gået op på komunen i den by skolen ligger og revet det største hovede ud i næsehårene og hevet personen ned i stalden og hele bestyrlsen på skolen!!!!!!
    hvem har ansvaret for de heste får mad i weekender og ferier???
    og ringet efter en dyrlæge, det kan jo slå hesten ihjel at den ikke får mad og så få i 5 dage også ikke i 2 dage det er totalt uholdbart.

er det kun dig der har hest med på skolen eller er der os ander elever der har heste med og får de heller ikke mad???

Hvis ja så haved jeg ringet til dyreværnet med det samme for der må jo ligge en aftale om at der er skolen der skal give hestene mad i weekender og ferie???

Håber det løser sig

Du må holde os opdateret her inde.

• #19   7. jan 2013 kiggede lige på dine billider og det sidste er det sådan som hun se ud nu??
    Hvis ja
    Så var jeg gået til dyreværnet med det samme.

• #20   7. jan 2013 som de andre siger. Du skal højere op i hierakiet end lederen og klage. Dem der sidder deroppe er sjældent mennesker der ved en snus om dyr, så du skal forklare dem at det er dyremishandling og i strid med loven. Du vil intet vinde på at droppe ud som andre foreslår. Skolen får penge for hvor mange der starter hos dem. De mister derfor ikke penge ved at du stopper. Tværtimod kan de bruge de resourcer der går på dig, til andre ting.

• #21   7. jan 2013 Ja, det sidste billede er som den ser ud nu, og det er forfærdeligt!
    Jeg gør hvad jeg kan for at komme videre med det, og min hest kommer hjem lige så snart der er mulighed for det.

• #22   7. jan 2013 Nej, hvor forfærdeligt!
    Som de andre skriver er du nødt til at klage 'helt oppe' - få evt din mor eller far til det, det tager de nok mere seriøst end 'en lille pige' - forstå mig ret smiley

• #23   7. jan 2013 Du må have dine forælder på banen og på til forstanneren på efterskolen.
    du kan ikke være den eneste der har har hest på stedet og det er vel ikke kun din hest der ser sådan ud????
    det er forkasteligt at der ikke bliver gjort noget, der må da være en voksen over 18år der har ansvaret for jeres heste når i har fri??.
    så ville jeg hvis det var min datter der stod i dette problem at få hele mølle i gang med dyreværnet, eksteabladet.
    nu når det ikke er første gang dette sker!!!

• #25   7. jan 2013 Hvis du har et før og efter billede af din hest, så går du til dine forældre med dine beviser og så kontakter i kredsdyrlægen/hestens værn og så går i til skoleledelsen og så får de smæk!!!

Kommentér på:
Argh, sådan nogle fjolser!

Annonce