{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Foder til ponyer {{forumTopicSubject}}

Jeg søger noget foder som jeg kan bruge både til min hoppe Ismile (som er normalvægt) og til Felix, som vejer 340 kg (skal veje 150-200 kg)
Jeg vil gerne finde noget foder som de begge kan leve på, men hvis det skal være 2 forskellige slags foder, må det være det smiley

Lige nu får de lucerne og 50g Salvana vitamin/mineral blanding om dagen.. Begge 2.

Men nu er de åbenbart blevet så forfinede at de sortere vitaminblandingen fra -.-' Jeg ved ikke hvordan de gør det, men det er det eneste tilbage i krybben..

søger hjælp og gode råd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til ponyer
  • #1   30. dec 2012 Hvis de ellers fungerer på foderet kunne du overveje at spæde op med lidt roepiller? Det tror jeg gør det lidt sværere for dem at sortere mineralerne fra.

• #2   30. dec 2012 Feder roepiller ikke?

• #3   30. dec 2012 Nej ikke nødvendigvis. Ved godt nogle bruger det til opfedning. Men hos mig (og andre for den sags skyld) har de haft modsat effekt. De ligger en god bund, og giver en mæthedsfornemmelse, selvom de ikke får så meget foder. Og den smule du evt skulle fodre med ville ikke fede alligevel.
    Alt feder jo, hvis du giver tilstrækkelige mængder.

Men du kunne jo give den lille tykke sit grovfoder i et meget fintmasket hønet, en enkelt håndfuld lucerne, mineralerne og lidt roepiller. - Og så er motion selvfølgelig også altid et nøgleord for vægttab smiley

• #4   30. dec 2012 Han står i løsdrift, så det med hønettet er desværre ikke en mulighed.. Og hvis det var, er jeg helt sikker på at han bare ville æde hønettet også smiley

• #5   30. dec 2012 bliv ved lucernen og giv godbidder med vitaminer og mineraler. Jeg tror dine ponyer er "fyldt" med vitamin/mineral så derfor sorterer de tilskudet fra. Der er (vilde) dyr som vandrer langt og målrettet, for at æde de særeste ting, når de mangler et eller andet stof- men de bliver altså ikke ved, når behovet er dækket, hvis du kan følge mig... man kan jo også få for meget af det gode.

- og ellers, så har jeg gode erfaringer med at give div. pulvere som boitin, hvidløg og loppefrøskaller sammen med en skefuld madsolie i foderet, og røre hele herligheden godt sammen, så olien får pulveret til at "klistre" fast på resten af foderet ;D

• #6   30. dec 2012 Min fjordhest får i icelandic power fra brogaarden. Han ELSKER det og der er lavt indhold af stivelse i, men det er beregnet på heste som trænes, det ved jeg jo ikke om dine gør? Var det mine, så ville jeg nok give den lille runde et par vitamin briks (fåes i godbid form) og en håndfuld lucerne og så give foder til den der tåler det smiley

Kommentér på:
Foder til ponyer

Annonce