Kæmpe svin! Hjælp!! {{forumTopicSubject}}
Jep, min. part er et kæmpe svin når det kommer til boksen! Jeg ved ikke hvad det er, men det er som om han tisser overdimentionelt meget! Det gør han sikket ikke, men han sviner altså rigtig meget i sin boks! Så jeg tænkte på om der måske var nogen af jer der havde nogle idéer til hvordan jeg kan holde hans boks mere ren?
info om boks og Dinar
Han står i en boks på ca 4x5 meter( er det ikke meget normalt? ) tror jeg... Dinar er ca. 155 cm høj, og en vallak. Han står på træpiller, hvilket han egentlig ikke har gjordt særlig længe(under en måned). Og hans boks er allerede helt vildt klam! altså i dag var der flere steder hvor man kunne høre når man gik, fordi det svuppede lidt.. (altså fordi den var våd i toppen...) Han får en pose træpiller om ugen. der er em tyk bund i boksen, ca 7 cm tror jeg...måske lidt mere. en del af det er tis, da vi har fået at vide at vi ikke skal fjerne tis det første stykke tid, og så er det også sådan at hvis man skulle fjerne det, ville der næste ikke mere tilbage i boksen.. okay det var vidst det, hvis der er mere i vil vide så skriv endelig!
Jeg håber i kan hjælpe mig, for det er syndt for ham at han skal have sådan en klam våd boks..
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 586
min er tjekket a dyrlægen, og ja hun er bar et svin!;)
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 788
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.585
Nu skal man altså ikke altid komme med at hesten er syg !!!
Har selv en bokssvin. Har prøvet at stå på spåner og halm, men sviner lige meget...
Skider midt i det hele og vader rundt i det, graver i sin tisseplet, skider på den og vader også rundt i det... Grrrrrr....
Hver eneste dag er jeg træt af at ordne sådan en boks. >.<
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 44
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Og det skulle da være underligt, hvis alle 4 (ud af 7 heste) skulle fejle noget
Tror bare, desværre, at det er noget man må leve med. Det koster lidt ekstra i strøelse (vi bruger raps)...
Men hvis nogen kommer med det vise råd, så bliver jeg en glad staldejer
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Altid fjerne alt det våde og smide mere end en pose træpiller ind..
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 201
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 201
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Ja, jeg ville aldrig lade noget vådt ligge, intet :o).
Også sørger for at man propper træpiller ind, så det passer med det man fjerner ca.
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
I den stald jeg står i nu, der skider min hest nu sådan lidt her og lidt der, og vader gerne i det så det ligger overalt næste dag Så det har ændret sig - desværre. Haha.
Jeg håber bare på at når han kommer hjem at stå at han får tilbage til den gode vane!
- xTra bonus viden grise kan nogle gange påvirkes til at skide "forkerte" steder af træk. Altså hvis deres sti ligger i træk, så fryser de, og skider der hvor de burde sove og hvor der faktisk burde være varmt Ved ikke lige om heste kan påvirkes ligeså af forskellige faktorer som lys, træk, støv evt.? Måske?
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
Men han tisset også rigtig meget og vi troede faktisk han havde sukkersyge, men han ser sund og rask ud så, Vi tog så hans slikke sten væk, og nu få han kun 2 poser i om Søndagen og hans boks dufter godt og er meget bedre
Så hvis din har en slikkesten prøv og fjern den i 1 uge og se om det hjælper, hvis ikke så kan den have sukkersyge måske.. Eller er den bare et svin det er der nogle heste der er.
Kæmpe svin! Hjælp!!