{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

hjælp frygter at springe..! {{forumTopicSubject}}

tjah.. landet ligger sådan her at jeg jo rider på denne her smukke fjordhest der fjolle, og han har et kæmpe talent inden for spring selvfølgelig også for dressur men føler han keder sig lidt når vi rider... men problemet er at jeg synes han skal ha' lov til at gå spring hvor han kan få fyret noget krudt af..! da jeg selv har den største frygt for at spring, og jeg simpelhen ikke tør det, jeg er så bange for at ryge af og får højden (har højde skræk så det vil noget) men ville bare lige vide om i havde nogen råd til det med min frygt for at spring...

tak på forhånd

hold grimme kommentar for jer selv fx. ha ha du tør ikke springe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp frygter at springe..!
  • #1   27. dec 2012 Du kan evt. løsspringe ham. Det vil han da garanteret også synes er sjovt smiley

• #2   27. dec 2012 spring små spring og indtil du følger dig sikker nok til at sætte det op smiley

• #3   27. dec 2012 jeg vil sige træn helt fra bunden af :3 der er ingen der har sagt større spring fra starten af:)
    har selv meget højdeskræk men har en halvpart i en pony der hjælper mig som bare pokker. vi startede med mindre spring og tog det som det kom og nu springer jeg 50-60 til træning fordi jeg tog det stille og roligt
    men bom og små kryds i starten og når du føler "her er jeg sikker" smiley og så løfte det lidt bare trav i starten og så øv i gallop senere smiley

• #4   27. dec 2012 Ja eller start fra bunden af og trav over bomme og med tiden vil du få mere og mere selvtilid og mere tillid til hesten og vola en dag er du ikke bange for og springe mere smiley
    Så tag det stille og roligt og byg lidt op ad gangen smiley
    -Og evt løsspringe den lidt smiley

• #5   27. dec 2012 Vil sige at en dygtig underviser kan gøre UNDERVÆRKER!!

Jeg har haft en stor frygt for at springe over 100 cm... og nu har jeg fået en underviser som bare VIRKELIG hjælper på min frygt smiley nu kan jeg ride på 120 cm uden frygt

• #6   27. dec 2012 Jeg er også frygtelig bange får at springe... Så jeg slipper helst for det men min ridelærer synes at jeg skal prøve, så nu springer jeg 20 cm spring og det går fint:) Men ja start med små spring og så når du er sikke på det så gør dem 5-10 cm højere osv.

• #7   27. dec 2012 Jeg er selv p*sse bange for at springe, og tør knapt nok at skridte over en bom. smiley

Og min hest ELSKEDE at springe, hun blev dog ikke redet, pga af ryg problemer.
    Men som afvæksling fra det alm kedelige longe og line træning, smækkede jeg nogle cavalettier op i ridehallen en gang imellem, og så sprang vi sammen, og hun ELSKEDE det, og jeg synes også det det var super hyggeligt. smiley
    Og efterhånden som hun blev bedre satte jeg nogle små spring op, og løb med hende op til springet og slap hende et lille stykke før (hun kunne ikke finde ud af løsspring så vi gjorde det sådan), og det var hun også helt vild med. smiley

Og det kommer til at forgå på samme måde med min part når vi kender hinanden lidt bedere. smiley

Så det kunne evt være en løsning for jer at gøre det sådan?
    Det fungerede SUPER godt for mig og Blanca. smiley

(link fjernet)

• #8   27. dec 2012 tunsind tak for alle de fantastiske råd.. vil helt klart bruge dem

alså har ikke den bedste ridelærer man kunne ønske sig så.... lidt derfor også
    det er også fordi at han springer virkelig højt når man bare spring bumme
    så det er lidt øvv..

• #9   27. dec 2012 Bare tag det stille og roligt - når du først for en bid af springningen, så bliver du helt vild med det!

Kommentér på:
hjælp frygter at springe..!

Annonce