Nordjysk Dyreredning {{forumTopicSubject}}
Kære alle hg'er.
Jeg har et råb om hjælp!
Jeg har en stakkels lille misrøgtet pony i pleje indtil den er klar til afrejse nord på, op til Nordjysk Dyreredning (NJD)
Hans tidligere ejer havde efterladt ham på en lille fold med pigtråd omkring, uden ly, mad og drikke. Ikke nok med det har han voldsomt snabelsko og hans tænder gør det svært for ham at indtage føde, da de heller ikke er blevet ordnet.
NJD står og har brug for jeres hjælp. Hvis vi alle bare hjælpe med små beløb som fx 10kr, når vi nu alligevel lige er inde for at betale regninger, så kan vi gøre en kæmpe forskel for de nødlidende dyr derude.
Når man som NJD tager sådan et dyr til sig, hvad enten det er kat, hund, ko eller hest, så står hun selv med regningen for at redde disse dyr. Dette er simpelthen bare ikke iorden at systemet tager pengene for de eventuelle bøder lige ned i statskassen, istedet for at hjælpe den egentlig grund til "indtægten".
Jeg ved jeg vil hjælpe og har allerede hjulpet - hvad gør du?
Hjælp med at give disse dyr et bedre liv og et julemirakel ligesom lille FIGHTER har fået.
Jeg opretter ham senere herinde så I kan følge med. Men husk at det hjælper ham ikke kun at have ondt af ham! 10kr kan de fleste undvære
Rigtig god søndag og glædelig jul derude
De kærligste hilsner og vrinsk fra Michelle og Fighting Champion
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 251
Nørresundby bank:
Reg: 7455
Kontonr: 1061588
Sys godt om på FB og følg hendes arbejde.
Hun sælgers også armbånd som støtter projektet
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 425 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.020
Det er kun fordi jeg ved at det kan føre til frysning af din konto, hvis det er imod reglerne, at jeg skriver det
feb 2007
jan 2011
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 96
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 22 Svar: 348
der er desværre rigtig rigtig mange der ikke har råd til at have deres dyr, hva enten det er fugl hund ko ell hest, der findes mennesker der efter længeres tid salgsperiode ikke har råd til at få deres dyr aflivet, jeg kender til flere sager hvor de bla har ringet til nyt hesteliv for at høre om de kunne hjælpe med at tage hestene da man ikke havde penge til foder, jamen det kunne man da, man skulle bare lige betale 10,000,- pr dyr og hvis man ikke har råd til aflivning har man jo heller ikke råd til at betale sådanne beløber, slagtere zoo'er og desværre også transportere til italien er fyldt op med heste.
selvfølgelig er det ikke okay at dyrene lider men der burde sættes ind så man kunne få den hjælp der skal til at komme af med dem, om det så er aflivning/slagtning eller bortgivning
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Dog må man jo gøre op med sig selv hvilke dyr man ønsker at rede og hvor mange. Enten har ejerne mulighed for at bortgive hesten, kaninen, katten, hunden osv ellers må man jo tage ansvar og aflive dyret, hvis det ikke kan blive afsat den vej.
Der kommer engang imellem annoncer herinde og på hestenettet hvor heste bortgives, de er nærmest væk samme dag, hvis nuværende ejer ikke har 100 klausuler på hesten. Kender flere der ikke har noget imod at hjælpe en hest, de har fået hestene gratis, haft dyrlæge, fået lavet pas, smed, håndteret og evt tilredet. Når de er klar er blevet solgt videre, det kan sagtens tage et par mdr arbejde før hesten er klar til dette.
Jeg må personligt indrømme at jeg ikke ønsker at overføre nogle penge til et kontonr der bliver skrevet herinde. Har pt ikke økonomi til at tage en ekstra hest ind, men ved der er andre der har så hvorfor ikke lade dem gøre det istedet for en eller anden privat person der åbenbart ikke har økonomien til det.
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 61
http://www.facebook.com/SysserNJ
feb 2007
jan 2011
feb 2007
dec 2012
Følger: 1 Svar: 3
Michelle, jeg synes at det er fantastisk at du stillede dig til rådighed for at hjælpe Fighter, og det må du ikke lade nogen tage fra dig!
Jeg ser ikke noget galt i at opfordre til at støtte NDJ eller andre NGO'er der arbejder med at hjælpe dyr der har brug for det - og jeg er egentlig helt ligeglad med om det er med eller mod forumreglerne.
Jeg synes derimod at det er pinligt at læse visse reaktioner herinde, det er da helt op til folk om de vil støtte sådan noget eller ej, men jeg synes ikke det er ok at dømme og nedgøre et initiativ de intet aner om, eller de mennesker der måske gerne vil hjælpe dyr i nød.
Og så var der vist et par stykker der kunne trænge til et læsekursus, Michelle tigger IKKE penge til at kunne behandle en hest hun har overtaget - hun opfordrer folk til at støtte NDJ - som hun pt. plejer en hest for.
Fighter blev fjernet fra sin ejer af politiet i sidste uge efter slem misrøgt, anmeldt af et par unge piger et par dage tidligere, og Michelle er midlertidig plejemor for ham
og han skal sgu nok få sin pleje og behandling helt uafhængig af donationer der ikke har fundet sted !
Ingen kan hjælpe alle, men alle kan hjælpe nogen
Fortsat god dag til alle og kæmpe tommel op til Michelle!
Mvh Christina
feb 2007
For det er også fint at forebygge at det kommer helt derud hvor bette Fighter er, men det er bare ikke altid muligt! Føler lidt at folk så bare mener at man skal aflive bare for at aflive! Denne stakkels pony, og alle andre forsømte dyr derude, har sgu ikke selv bedt om denne situation! Derfor er det vores "pligt" som menneske at tage os af de dyr vi har sat i verden, hvad enten det er ejer eller en forbipasserende, som i dette tilfælde var de to piger der anmeldte sagen!
Jeg er helt enig med at man burde have en form for kæledyrskortkort som er tilpasset det enkelte dyr, så man ved hvad man går ind til. Der er mange fx hete der gives væk, det er også fint - men hvad så hvis den kommer til nogen som ikke har en klap forstand på hvordan den skal passes og plejes?! Så havner vi jo netop ofte i disse sager fordi nogle ikke magter at gøre noget ved problemet og så bliver det pludseligt pinligt at be om hjælp hvis det er kommet derud...
Men hver mand sin holdning og det er helt fint!
Fighter for som skrevet behandling uanset om der kommer donationer udefra eller ej. Men vågn da op fra jeres skærme og gør en forskel
Bare et lille julehåb
God dag derude!!
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 425 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.020
Jeg regner med den med læsekursuset er henvendt til mig
For det første så skrev jeg det KUN fordi at jeg ville advare hende, da det ville være rigtig træls for hende at blive frosset af sådan en grund! For det andet skrev jeg "tigge" i gåseøjne, det vil sige jeg sagde intet om at hun tiggede penge!
Jeg synes det er super fedt at hun vil hjælpe og at der er sådan nogen organisationer, men tænk over hvor mange lignende forumer der ville komme herinde hvis alle organisationer fik sådan et?
Jeg støtter gerne organisationer og gør det også, men jeg kan ikke støtte alle
God dag
dec 2012
Hej Michelle: Velbekomme, jeg synes det er langt ude at du 'skulle få brug' for forsvar
Jeg er også helt enig i forebyggelse og holdningsændring, men det må da aldrig være en undskyldning for ikke at hjælpe hvis man kan
- som du også skriver, dyrene er altså ikke selv skyld i den situation de befinder sig i når de har brug for hjælp.
I øvrigt synes jeg de to tøser er smaddermodige og jeg håber nogen giver dem den ros de fortjener for at have taget affære i stedet for at vende det blinde øje til!
dec 2012
Jeg skrev det til sidst hvor jeg skriver direkte til Michelle - hvorfor reagerer du så kraftigt på det ?
Resten af hvad du skriver - alle må have sin mening og alle må støtte nogen/noget eller lade være, alt efter hvad deres overbevisning og samvittighed byder dem
Men lige præcis det du skriver her, har jo intet med denne sag at gøre.
Jeg ved ikke hvor du har den opfattelse fra, at Michelle har overtaget en hest og nu tigger penge til den, og det er lige præcis det jeg opponerer imod herinde først og fremmest, for det passer ikke.....jeg synes du skulle prøve at sætte dig ind i sagen før du dømmer andre uretfærdigt, det lyder jo som om du heller ikke selv bryder dig om at blive dømt
jan 2011
feb 2007
Jeg synes du skal prøve at skrive til Sysser fra NJD som står for sådanne ting - jeg hjælper som sagt hun hende med denne sag.
http://www.facebook.com/#!/SysserNJ?fref=ts
jan 2011
feb 2007
Nordjysk Dyreredning