{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.660 visninger | Oprettet:

Nordjysk Dyreredning {{forumTopicSubject}}

Kære alle hg'er.
Jeg har et råb om hjælp!
Jeg har en stakkels lille misrøgtet pony i pleje indtil den er klar til afrejse nord på, op til Nordjysk Dyreredning (NJD)
Hans tidligere ejer havde efterladt ham på en lille fold med pigtråd omkring, uden ly, mad og drikke. Ikke nok med det har han voldsomt snabelsko og hans tænder gør det svært for ham at indtage føde, da de heller ikke er blevet ordnet.
NJD står og har brug for jeres hjælp. Hvis vi alle bare hjælpe med små beløb som fx 10kr, når vi nu alligevel lige er inde for at betale regninger, så kan vi gøre en kæmpe forskel for de nødlidende dyr derude.
Når man som NJD tager sådan et dyr til sig, hvad enten det er kat, hund, ko eller hest, så står hun selv med regningen for at redde disse dyr. Dette er simpelthen bare ikke iorden at systemet tager pengene for de eventuelle bøder lige ned i statskassen, istedet for at hjælpe den egentlig grund til "indtægten".
Jeg ved jeg vil hjælpe og har allerede hjulpet - hvad gør du?
Hjælp med at give disse dyr et bedre liv og et julemirakel ligesom lille FIGHTER har fået.

Jeg opretter ham senere herinde så I kan følge med. Men husk at det hjælper ham ikke kun at have ondt af ham! 10kr kan de fleste undvære smiley

Rigtig god søndag og glædelig jul derude smiley

De kærligste hilsner og vrinsk fra Michelle og Fighting Champion

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nordjysk Dyreredning
  • #1   16. dec 2012 Ups glemte lige:
    Nørresundby bank:
    Reg: 7455
    Kontonr: 1061588
    smiley
    Sys godt om på FB og følg hendes arbejde.
    Hun sælgers også armbånd som støtter projektet smiley

• #2   16. dec 2012 Jeg er ked af det, det er super fedt det arbejde du laver, men er du helt sikker på det er OK efter reglerne herinde at lave et forum med sådan noget? smiley Jeg er ret sikker på at det ikke er OK at "tigge" penge i forumer smiley

Det er kun fordi jeg ved at det kan føre til frysning af din konto, hvis det er imod reglerne, at jeg skriver det smiley

• #3   16. dec 2012 Det er ikke mig der gør det - det er noget jeg opfordre til at gøre men ligeså meget for at gøre opmærksom på det problem der er!

• #4   16. dec 2012 er det ikke bedre at forebygge en hest kommer i nød? jeg mener der skal måske laves kursus med hvordan men passer en hest, hvad de har bruge for og koster at have en hest. Der skal gives mere vejledninger. Vi tager selv heste ind der har det skridt. Vi har lige pt haft 3 som så ud som din Fighter. En måtte vi aflive. Der står mange som Fighter rundt omkring. Vi betaler selv alt selv, så ved godt det koster mange penge. Kunne vi ikke arbejde mere på at forebygge en hest kommer så langt ud? Vi bruger en masse tid på at komme i snak med folk der har en hest der ser skidt ud. Et par gange er det lykkes at få ejeren til selv at gøre noget ved sin hest, og vi har derefter fundet et godt hjem til hesten. tit vil ejeren gerne gøre noget men de orker det bare ikke selv. og ja der er også dem der ikke vil gøre noget. Men godt du tager det op her inde......men det med penge vi skal give, det er ikke der vi skal sætte ind, vi skal være beder til at hjælp på stedet hvor hesten er med rådgivning og vejledning. Vi kom ud til en traver der var tynd så men kunne se alle ben på den. Der er stadigvæk hos sin ejer i super fin stand nu. Der hjælp er par mdr tilsyn og vejledning.

• #5   16. dec 2012 Gitte s foder en hest op på en par måneder?

der er desværre rigtig rigtig mange der ikke har råd til at have deres dyr, hva enten det er fugl hund ko ell hest, der findes mennesker der efter længeres tid salgsperiode ikke har råd til at få deres dyr aflivet, jeg kender til flere sager hvor de bla har ringet til nyt hesteliv for at høre om de kunne hjælpe med at tage hestene da man ikke havde penge til foder, jamen det kunne man da, man skulle bare lige betale 10,000,- pr dyr og hvis man ikke har råd til aflivning har man jo heller ikke råd til at betale sådanne beløber, slagtere zoo'er og desværre også transportere til italien er fyldt op med heste.
    selvfølgelig er det ikke okay at dyrene lider men der burde sættes ind så man kunne få den hjælp der skal til at komme af med dem, om det så er aflivning/slagtning eller bortgivning

• #6   16. dec 2012 Fint arbejde du gør og ja alle kan da undvære 10.-,

Dog må man jo gøre op med sig selv hvilke dyr man ønsker at rede og hvor mange. Enten har ejerne mulighed for at bortgive hesten, kaninen, katten, hunden osv ellers må man jo tage ansvar og aflive dyret, hvis det ikke kan blive afsat den vej.

Der kommer engang imellem annoncer herinde og på hestenettet hvor heste bortgives, de er nærmest væk samme dag, hvis nuværende ejer ikke har 100 klausuler på hesten. Kender flere der ikke har noget imod at hjælpe en hest, de har fået hestene gratis, haft dyrlæge, fået lavet pas, smed, håndteret og evt tilredet. Når de er klar er blevet solgt videre, det kan sagtens tage et par mdr arbejde før hesten er klar til dette.

Jeg må personligt indrømme at jeg ikke ønsker at overføre nogle penge til et kontonr der bliver skrevet herinde. Har pt ikke økonomi til at tage en ekstra hest ind, men ved der er andre der har så hvorfor ikke lade dem gøre det istedet for en eller anden privat person der åbenbart ikke har økonomien til det.

• #7   16. dec 2012 Her er et link til Nordjysk Dyreredning, her kan man læse om Syssers daglige arbejde, og følge lidt med i hvad ens penge går til. Syntes Sysser gør et kæmpe arbejde, og derfor er det en god ide at støtte hende og dyrene:-)

http://www.facebook.com/SysserNJ

• #8   16. dec 2012 Godt Heidi f! Det er ikke mig der gør dette fantastiske arbejde. Ville da ønske det var!!

• #9   16. dec 2012 til Helena. nej en hestfoders ikke bare sådan op. men efter et par mdr kan de selv klare det igen. og dem der har ringet her til pga af de ikke har penge til foder, der kommer vi med foder. vi har været helt over i Ringe med foder til en hest. vi har også betalt for at få en hest aflivet. men vi gør det på egen regning. Vi skal blive bedre til at finde de heste der ikke har det godt. Fighter har jo gået i lang tid og været dårlig. Hvorfor skal en hest havde det så skidt før vi gør noget. jeg tager hatten af for njr---men ønsker bare at heste ikke kommer så langt ud, heller sætte ind noget før. og dem der ikke har råd til en hest lige nu, arbejde vi meget med at hjælpe. så en hest ikke bliver en kastebold. En hest kan hjælpes på mange måder, jeg kan godt fylde en helt side med heste vi har hjulpet, og folk vil sige....nej hvor synd osv....men det kan jeg ikke bruge til noget. Heller ud og finde dem der ikke har det godt og sætte kræfter ind der. Det hjælper...

• #10   16. dec 2012 Det er jo ikke nemt i denne situation når der først er blevet gjort opmærksom på det nu!!

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Svar: 3
    #11   17. dec 2012 Jeg har et par ting jeg gerne vil af med.

Michelle, jeg synes at det er fantastisk at du stillede dig til rådighed for at hjælpe Fighter, og det må du ikke lade nogen tage fra dig!

Jeg ser ikke noget galt i at opfordre til at støtte NDJ eller andre NGO'er der arbejder med at hjælpe dyr der har brug for det - og jeg er egentlig helt ligeglad med om det er med eller mod forumreglerne.

Jeg synes derimod at det er pinligt at læse visse reaktioner herinde, det er da helt op til folk om de vil støtte sådan noget eller ej, men jeg synes ikke det er ok at dømme og nedgøre et initiativ de intet aner om, eller de mennesker der måske gerne vil hjælpe dyr i nød.

Og så var der vist et par stykker der kunne trænge til et læsekursus, Michelle tigger IKKE penge til at kunne behandle en hest hun har overtaget - hun opfordrer folk til at støtte NDJ - som hun pt. plejer en hest for.

Fighter blev fjernet fra sin ejer af politiet i sidste uge efter slem misrøgt, anmeldt af et par unge piger et par dage tidligere, og Michelle er midlertidig plejemor for ham
    og han skal sgu nok få sin pleje og behandling helt uafhængig af donationer der ikke har fundet sted !

Ingen kan hjælpe alle, men alle kan hjælpe nogen

Fortsat god dag til alle og kæmpe tommel op til Michelle!
    Mvh Christina

• #12   17. dec 2012 Årh tak Christina!!! Det var lige det jeg manglede at der var en der skrev!!!
    For det er også fint at forebygge at det kommer helt derud hvor bette Fighter er, men det er bare ikke altid muligt! Føler lidt at folk så bare mener at man skal aflive bare for at aflive! Denne stakkels pony, og alle andre forsømte dyr derude, har sgu ikke selv bedt om denne situation! Derfor er det vores "pligt" som menneske at tage os af de dyr vi har sat i verden, hvad enten det er ejer eller en forbipasserende, som i dette tilfælde var de to piger der anmeldte sagen!
    Jeg er helt enig med at man burde have en form for kæledyrskortkort som er tilpasset det enkelte dyr, så man ved hvad man går ind til. Der er mange fx hete der gives væk, det er også fint - men hvad så hvis den kommer til nogen som ikke har en klap forstand på hvordan den skal passes og plejes?! Så havner vi jo netop ofte i disse sager fordi nogle ikke magter at gøre noget ved problemet og så bliver det pludseligt pinligt at be om hjælp hvis det er kommet derud...
    Men hver mand sin holdning og det er helt fint!
    Fighter for som skrevet behandling uanset om der kommer donationer udefra eller ej. Men vågn da op fra jeres skærme og gør en forskel smiley
    Bare et lille julehåb smiley
    God dag derude!!

• #13   17. dec 2012 Christina:

Jeg regner med den med læsekursuset er henvendt til mig smiley

For det første så skrev jeg det KUN fordi at jeg ville advare hende, da det ville være rigtig træls for hende at blive frosset af sådan en grund! For det andet skrev jeg "tigge" i gåseøjne, det vil sige jeg sagde intet om at hun tiggede penge! smiley

Jeg synes det er super fedt at hun vil hjælpe og at der er sådan nogen organisationer, men tænk over hvor mange lignende forumer der ville komme herinde hvis alle organisationer fik sådan et? smiley

Jeg støtter gerne organisationer og gør det også, men jeg kan ikke støtte alle smiley

God dag smiley

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    dec 2012

#14   17. dec 2012 Hej Cecillie - faktisk ikke smiley jeg så godt dine anførselstegn og jeg synes slet ikke du angreb nogen eller noget smiley

Hej Michelle: Velbekomme, jeg synes det er langt ude at du 'skulle få brug' for forsvar smiley
    Jeg er også helt enig i forebyggelse og holdningsændring, men det må da aldrig være en undskyldning for ikke at hjælpe hvis man kan smiley
    - som du også skriver, dyrene er altså ikke selv skyld i den situation de befinder sig i når de har brug for hjælp.

I øvrigt synes jeg de to tøser er smaddermodige og jeg håber nogen giver dem den ros de fortjener for at have taget affære i stedet for at vende det blinde øje til!

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    dec 2012

#15   17. dec 2012 Sasja - det gør jeg, og det gjorde jeg fordi der er mange mennesker der gør det, og jeg synes at de to piger her har gjort det godt, og ikke af andre årsager.
    Jeg skrev det til sidst hvor jeg skriver direkte til Michelle - hvorfor reagerer du så kraftigt på det ?

Resten af hvad du skriver - alle må have sin mening og alle må støtte nogen/noget eller lade være, alt efter hvad deres overbevisning og samvittighed byder dem smiley

Men lige præcis det du skriver her, har jo intet med denne sag at gøre.

Jeg ved ikke hvor du har den opfattelse fra, at Michelle har overtaget en hest og nu tigger penge til den, og det er lige præcis det jeg opponerer imod herinde først og fremmest, for det passer ikke.....jeg synes du skulle prøve at sætte dig ind i sagen før du dømmer andre uretfærdigt, det lyder jo som om du heller ikke selv bryder dig om at blive dømt smiley

• #16   17. dec 2012 hej Michelle. jeg har først læst dit svar til mig nu, Du må meget undskylde vís du føler jeg har angrebet dig. Det er ikke det jeg mente. Du gør og de to som har meldt det skulle have en kæmpe stor julegave. Jeg var lidt gal da jeg skrev til dig og det skulle ikke gå ud over dig. Jeg mener, det er heit ok at man giver penge til dem men vil støtte, det er op til folk selv. Men at et dyr skal komme så langt ud før men griber ind, det gør mig gal. Den dag jeg skrev til dig, havde jeg lige fået en mail. Hvor der stod; nu har jeg i et halvt år, kørt forbi 2 små heste der ikke har en læ skur. de går i mudder.Ingen foder. Nu KAN JEG ikke holde til at se på det mere. vil i gøre noget? Har fået en snak med den person der har skrevet denne mail og må godt fortælle om det her. Så håber med dit oplæg der kommer mere fokus på de der står rundt omkring og har det skidt. Og gerne hurtigst mulig. håber du får samlet en masse ind til njd.

• #17   17. dec 2012 GITTE S:
    Jeg synes du skal prøve at skrive til Sysser fra NJD som står for sådanne ting - jeg hjælper som sagt hun hende med denne sag.

http://www.facebook.com/#!/SysserNJ?fref=ts

• #18   17. dec 2012 Tak, men vi er selv en forening som tager os af heste der er i nød. så behøver ikke tage kontakt til sysser. men tak for dit tilbud. de heste jeg skrev om er blevet aflivet. for dem var det for sent. Det var derfor jeg blev gal over at få at vide hun havde vidst det i et halvt år.

• #19   17. dec 2012 årh undskyld, så misforstod jeg....

Kommentér på:
Nordjysk Dyreredning

Annonce