Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjemmelavet saltsten?
  • #2   26. nov 2012 Cecilie E - måske hun bare gerne vil prøve at lave en selv? smiley

ts: jeg aner det hellere ikke. men jeg følger da lige med smiley

• #4   26. nov 2012 Så skulle det være noget med at opløse salt i et eller andet spiseligt som hærder... Men jeg tror hurtigt det bliver dyrt, og man får ikke somme koncentrerede form for salt som ved en købt saltsten smiley

Det burde være muligt, spørgsmålet er om det kan betale sig.

• #5   26. nov 2012 jeg tror faktisk at hvis man opløser en utrolig masse salt i et kar med vand og lader vandet fordampe, så burde det da være muligt?

• #6   26. nov 2012 Sara & Nortan <3: Du har nok fat i noget af det rigtige, men jeg tvivler på at den ville holde til en hestetunge... Det ville simpelthen smuldre, fordi der ikke er noget der fungerer som lim smiley

• #7   26. nov 2012 du kan da gøre det istedet for at du tilføjer lidt salt i foderet i stedet for en saltsten?:) ved ikkke hvordan man ellers skulle få presset den så hårdt sammen.

• #9   17. dec 2012 salsten er IKKE bare salt!!!!
    - så det der med at putte alm. bordsalt i foderet osv. ville jeg passe meget på. I de saltsten man køber er den en helt speciel koncentration af de forskellige salte og mineraler!

• #10   18. dec 2012 Jeg vil ikke have dem med diverse mineraler i... At putte bordsalt i kan være en fin løsning men kun hvis man er sikker på at den er i underskud... det er som regel natrium hesten er i underskud af og ikke alle de andre salte med mindre den virkelig har været ude og arbejde hårdt, og natrium er hvad der er i bordsalt og derfor jeg ville høre om man på en eller anden måde kan lave det til en sten

• #11   18. dec 2012 du kan krystallisere det.
    - der er også chlorid i, så derfor skal du stadig være forsigtig med det bordsalt der, også fordi det jo som sagt binder væske, og dermed i for store koncentrationer dehydrere cellerne.. (self. i voldsomme mængder)

• #12   18. dec 2012 men uanset hvad, så kræver det laboratorie udstyr, tror ikke der er nem og holdbar måde at gøre det på ellers, ihvertfald ikke hvor det stadig er kontrolleret.

• ida L
    ida L Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 26 Følgere: 23 Svar: 3
    #13   11. maj 2014 kan man laver en til marsvin/kanin er det det samme der skal i ????

Kommentér på:
hjemmelavet saltsten?

Annonce