{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Tilskud til heste med godt huld ....? {{forumTopicSubject}}

hej

Jeg har ponyer af typden der bliver fede - fjordheste, islænder og shetlænder.
De får wrap så det svarer til mindst 1 % af kropsvægten.
Hvis jeg giver dem krybbefoder bliver de ret hurtigt temmelig fede .... men jeg er bange for om de nu bliver dækket ind med vitaminer og mineraler.
Jeg blev foreslået lucernepillemix med soyaolie - og et tilskudsfoder, recover tror jeg det hed - men de kan slet ikke komme op i de anbefalede mængder - der har taget på bare af et par håndfulde om morgenen.
Så er der nogen der har sådanne nøjsomme heste og hvad vil I anbefale af tilskud ?
De rides et par gange om ugen.
Jeg har før brugt Travo E.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud til heste med godt huld ....?
  • #1   22. nov 2012 synes da bare du skal give lucerne og vitaminer - for eks racing mineral eller travo E...

evt. erstat lucernen med roepiller for mere mætheds fornemmelse

• #2   22. nov 2012 Hvad med f.eks. equsana MiniVit Winter - lyder nemlig til at dine ponyer bare mangler tilskud af vitaminer og mineraler smiley

(link fjernet)

Lignende tilskud kan du også få fra f.eks. St. hippolyt og sikkert også de fleste andre producenter.

• #4   22. nov 2012 istedet for foder så køb mineraler til dem. Har endnu ikke fundet noget foder som min shetter kan spise uden han bliver fed, har prøvet alt fra korn til lucerne(o-græs) roepiller osv.

• #5   22. nov 2012 Roepiller, for at de har noget at hygge med og tygge på - feder ikke.
    Og så giver jeg Equsana Perform Vit til, som er et mineral og vitamin tilskud. Fungere rigtig godt her smiley

• #6   22. nov 2012 Jeg er lige begyndt at give min horselux fiberpellets, for at holde huld. Dette giver jeg oveni det han plejer at få. De giver hesten en god mærhedsfornemmelse og holder som sagt hesten huld. Det har også et super lavt indhold af stivelse smiley det kan gives oveni fodret eller som reducering af korn (altså så hesten ikke behøver at få så meget korn, hvis den f.eks. Er lidt varm)

• #7   22. nov 2012 Fiberpiller er no-go til trivelige heste smiley

Hvis de trives godt på wrappen - hvorfor så give dem mere? Jeg ville nøjes med at købe et vitamin-/mineralprodukt som kan udfodres alene, f.eks. i pilleform eller bolcheform.

• #8   22. nov 2012 Mine får udover hø / wrap og fri adgang til halm, kun roepiller og vitaminer.. De kan absolut ikke tåle mere, selv på den diæt holder de rigeligt huld smiley

• #10   22. nov 2012 jeg tror bare jeg ville give dem vitaminpiller og hø/wrap!
    Aldrig om jeg ville give dem roepiller!

Men ja stråfoder og vitminer så burde de kunne klare sig:)

• #11   22. nov 2012 Det er bare at finde en vit/min blanding. Tror ikke det er så vigtigt, hvilket mærke det er. Har selv brugt Eggersmanns Golden Minerals, Salvana Pferde Minerale (det dufter godt, hestene elsker det, men det er uorganisk) og Blue Hors Feed Complex (flydende). Salvimin Grøn er organsik og et godt bud, men det er lidt dyrt.

• #12   22. nov 2012 Salvimin Grøn er ikke noget godt bud, hvis der ikke skal udfodres andet krybbefoder. Der er faktisk rigtig mange heste der ikke vil æde det.

• #13   23. nov 2012 Du skal ikke læse mit indslag smiley havde misforstået din overskrift. Jeg troede dine heste skulle tage på men kan se at det er heste med godt huld smiley forstod den ikke rigtigt smiley

• #14   23. nov 2012 Tak for svar ..... jeg vil prøve nogle af de tilskud I nævner.... de må ikke få stivelse (har en krybbebider) og så synes jeg også det er vigtigt med olie, men det kan jeg jo købe separat (min krybbebider har også ringfod!).

• #15   23. nov 2012 Der er heller ingen stivelse, i noget af det der bliver nævnt. Jeg fodrer med roepiller, da jeg synes det er så synd at de ikke får noget at hygge med, end lidt bolsjer, roepiller giver tyggetid men sidder sig ikke, så synes jeg er et rigtig godt alternativ, og så elsker mine det smiley

Kommentér på:
Tilskud til heste med godt huld ....?

Annonce