{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur stråle og spørgsmål om forsikring
  • #1   20. nov 2012 Heste kan få sur stråle, hvis man ikke holder strøelsen tør og "ren" i boksen, f.eks. kan en våd dybstrøelse pakkes i hoven så strålen ikke kan få luft. Det kan også opstå på fold, hvis der er for fugtigt eller mudret.
    Endelig kan manglende beskæring/forvoksede hove give sur stråle.

Du skal have den lovpligtige ansvarsforsikring på din hest - om du ønsker at forsikre den yderligere, er op til dig selv.

• #2   20. nov 2012 Fugtig og våd underlag kan give surstråle som Mimre l, skriver.

Du skal have ansvarsforsikring på hesten.
    Hvis jeg var dig ville jeg lave mine egen forsikring, og sige at
    alle de penge jeg hver månede vil overføre til forsikringen dem, ligger jeg
    selv til side smiley Så har du ikke spilt dine penge, hvis hesten aldrig bliver syg, så har du blot en go opsparing smiley

• #3   20. nov 2012 @Mimre I: Jeg vil sige, at jeg ikke altid er den bedste til at få muget ud hver dag, og der er fugtigt på folden, men har ikke oplevet sur stråle på mine.

Ansvarsforsikringen indgår i indboforsikringen - så det var mere, om forskellene mellem uanvendelighed og livsforsikring. Og hvad der bedst.

• #4   20. nov 2012 @Dressur Hesten: Kan godt se din pointe, men nu har jeg brugt ret mange penge på dyrlægeregninger - blot pga en hovbyld. Mere end hvad en forsikring ville koste (tror jeg). Og det ville jeg da gerne have undgået, hvis jeg havde haft en sygeforsikring.

• #5   20. nov 2012 jeg mener ikke du kan uanvendeligs forsikre uden at livsforsikre

Livs er til når den enten dør, eller når det er i strid med dyrværns loven at holde den i live,

Uanvendelig er til hvis den får en skade der gør den ikke kan rides ( eventuelt) men egentlig har det ok, så kan man stadig få sin forsikring

jeg har ingen af dem, da jeg ligger til side, min sidste hest var forsikret, jeg brugte den aldrig og endte med at betale noget mere ind end han havde kostet.

• #6   20. nov 2012 Sofie: Det forstår jeg godt, men man kan jo krydse fingere for det ikke sker igen smiley

• #7   20. nov 2012 @Dressur Hesten: Det eneste hun har fejlet har også været den hovbyld men det tog også over ½ år før hun var klar igen og jeg har ikke mulighed for at spare så mange penge sammen på et år f.eks., som det kostede i dyrlægeregninger. Og hvis man er uheldig på et år og får store dyrlæge regninger, så er det surt, at skulle ud at låne, fordi ens opsparing ikke rækker.

• #8   20. nov 2012 Men det er jo nogle af de ting man skal være afklaret med inden man køber hest. Det er jo ikke købssummen af hesten der er den største post, det er alt det andet som kan komme uanmeldt...

• #9   20. nov 2012 @Vibeke M: Det er jeg godt klar over. men når dyrlægeregningerne bliver mere, end hvad der var på ens opsparing, så er det jo lidt svært at følge med igen. Dog vil jeg lige pointere, at jeg ikke har haft problemer med at betale regningerne. Nu vil jeg bare gerne være i forkøbet og have forsikret hesten. Jeg har 3 heste, hvoraf 2 af dem er for gamle til forsikring. Og står de og bliver syge en dag, så skal der jo også dyrlæge til dem.

Kommentér på:
Sur stråle og spørgsmål om forsikring

Annonce