{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Sur stråle {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har aldrig oplevet sur stråle før, derfor er jeg ret usikker inden for dette. Mens jeg har været på ferie har dem, som passede vores heste opdaget de 2 af dem (ihvertfald) har sur stråle. Den ene har været halt i en god måned, dog med forbedring, der er stadig lidt samt nogen væske. Vi havde smed på en uge efter hun blev halt grundet skoning, og han sagde intet om sur stråle der. Men jeg er nu rimelig sikker på at hun har sur stråle, men er lidt usikker med de andre, om de også har..

Men jeg vil så høre om jeg skal få min smed ud, for at skære det betændte/døde væv væk, da jeg har læst det, eller om jeg bare skal rengøre og vaske det hver dag med æbleeddike, (eller andet??). Eller er dyrlæge bedre end smed? Jeg håber I kan hjælpe mig i min uvidenhed?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur stråle
  • #1   9. jul 2014 Jeg døjer selv med det og jeg får min smed ud jævnligt og skære det væk og ellers renser jeg og bruger strong step som jeg er blevet anbefalet af min dyrelæge. Jeg snydtes det virker rigtig godt smiley

• #2   9. jul 2014 Team V. H. Hvor køber du strongstep? Det er jeg nemlig også blevet anbefalet af min smed, og er snart færdig med det andet produkt jeg ellers bruger, så må ud og lede. Jeg har dog kun fundet det på Equsanas hjemmeside (tror jeg det var).

• #3   9. jul 2014 Så smeden skal altså ud? Ikke fordi jeg vil undgå ham, men fordi mine forældre synes det er åndsvagt at få smed ud når han nærmest lige har været, de er ret blinde for at han er nødvendig i andre tilfælde end skoning... -.-

Men skal skoene tages af ved beskæring af sur stråle?

• #4   9. jul 2014 Jeg køber strong step i min normale rideudstyrs butik.

• #5   9. jul 2014 Hvis strålen lige er blevet skåret til behøver du jo ikke, men det er meget nemmere at holde rent når den lige er beskåret smiley

• #6   9. jul 2014 Det er ca. 4 uger siden han var her, men det bliver til at han kommer forbi, da vores miniature trænger til beskæring. smiley

Men bare lige et spørgsmål, er dyrlægen lige så kvalificeret som smeden, eller er den ene mere end den anden?

• #7   10. jul 2014 Så længe det har noget med hovens udsende at gøre ville jeg kontakte smeden, men har den fået en hovsygdom ville jeg kontakte dyrlægen for at høre hvad de mener er det bedste produkt. smiley

Kommentér på:
Sur stråle

Annonce