{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

hvorfor bliver man ved ?? {{forumTopicSubject}}

ja kort og godt ,man kan nogle gange spørge sig selv når man har heste der har det det ene og det andet hvorfor bliver man ved, jeg tror ikke engang jeg vil sende den unge jeg har i tilridning så undgår man da altid den skuffelse at der er ting der dukker op og den alligevel ikke holder, så bedre bare at lade være. andre der kan have det sådan ??
meget negativt indlæg i know GGGGRRRR*** men nu syntes man ligesom det kan være nok når man ikke er heldig med de heste man har..så jer der er lige så uheldige hvad er det der gør i bliver ved ;)?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor bliver man ved ??
  • #1   19. nov 2012 Jeg har det nogle gange sådan med min unghest... Ved ikke hvorfor jeg bliver ved, der er vel et ellet andet indeni mig der siger, du kan jo godt, det er bare en periode du skal igennem... Men det er hårdt, hårdt arbejde og koste blod, sved og tåre, men alligevel bliver jeg ved smiley

Det er det samme med mine drømme... Tænker altid jeg bliver jo aldrig til noget, hvorfor skulle det lige netop være mig der bliver til noget, chance er så lille, der er millioner af andre der har samme drøm osv osv....

Men føler med dig, og håber du kommer igennem det, og du har nogen der kan støtte dig smiley

• #2   19. nov 2012 Årh kender det alt for godt, vi mistede for nogle år siden, 2 heste, med et års mellemrum, bl.a. en 3 års hoppe, som vi selv havde avlet, du kan læse historien om hende på min blog hvis du har lyst. http://charlatanogjeg.blogspot.dk/2012_09_01_archive.html
    Men hold nu op det var en hård periode efterfølgende, både min søster og jeg tog afstand til hestene efterfølgende, men nu har vi så begge fået hest igen.
    For mig er det alle de glæder man får undervejs med hestene, som gør at jeg holder ved, en positiv oplevelse ved hestene opvejer for mig alle nederlagene. Det er ude ved hestene jeg har mit frirum og det er der jeg kan få lov til at puste ud og glemme alle andre bekymringer for en stund og det synes jeg virkelig er befriende.

• #3   19. nov 2012 både og... jeg har 5 heste (henholdsvis: 3,5 år, 10, år,13 år, 20 år og 30 år ) hvoraf kun 1 er ridehest, og en skal tilrides til sommer. og jeg har SÅ meget glæde af dem selvom de ikke kan rides smiley de giver SÅ meget glæde i hverdagen, ingen bekymringer smiley
    min ridehest rider dressur 1- 2 og MAX 3 gange om ugen, ellers laver jeg jordarbejde (uden indspændinger), eller rider/skridter en tur. det gør at jeg stort set aldrig har en halt hest smiley
    min unghest går meget på fold, og så tilrider jeg sent, og rider et par gange om ugen max, så skulle han holde mange mange år smiley

• #4   19. nov 2012 kig evt. dine billeder igennem, bliver man glad, så er det det værd ;-). jeg kigger DAGLIGT billeder af mine heste og bliver glad. jeg vil ikke undværre det for noget, også selvom man ikke kan ride smiley

• #5   19. nov 2012 Jeg aner det ikke.. Måske de få gode øjeblikke jeg alligevel får i løbet af fx en uge med min hest? Det kan på magisk vis få mig til at glemme alt det dårlige. Men har da godt nok også ofte lyst til at give op, og ved virkelig ikke hvorfor jeg ikke gør det.

• #6   19. nov 2012 Det tænker jeg også tit over. Min hest har aldrig fejlet noget eller været halt - pånær hans manglende øje.
    Folk hvis heste hele tiden har ledproblemer, ondt i ryggen, opfører sig dårligt under rytter osv tænker jeg også tit over, hvorfor de dog bliver ved og hvorfor det ikke snart går op for dem at de gør noget forkert. Det må være helt vildt frustrerende altid at skulle hæve stemmen når man er i stalden eller altid skulle have "små kampe" med sin hest (kommunikationsproblemer)... folk ser det ikke og jeg fatter det ikke.

• #7   19. nov 2012 Det er de små glæder der opvejer det hele, selvom jeg da også har været godt træt af det hele flere gange...
    Men bare fordi ens hest er meget skadet er det altså ikke nødvendigvis rytterproblemer... Min har været meget skadet og det er foldskader osv, nogle mere eller mindre uheldige men det er da dybt frustrerende at føle at man aldrig laver andet end genoptræning før ponyen får pådraget sig noget nyt. Pt genoptræner vi efter en seneskade (pådraget på folden) men hun fik selvfølgelig også lige virus oveni - suk smiley

• #8   19. nov 2012 ja mine er det også til tider skader på fold og lign og ikke de ridemæssige, nu har jeg kun 2 og den ene blev købt for halvandet år siden og vores kemi har vært dårligt så ikke redet det helt store men nu viser det sig ved vejr skift og kulde og hun så blir hys selv i skridt ja så får hun nyreslag og risikoen er for stor til jeg vil blive ved , så intet fået ud af den den tid jeg har haft den og når man har holdt pause flere år ja så det ikke nemt at skulle ride unghest, men tænker også mine forgående heste har der bar ikke været held ved. min første fik konstateret kodsenebensbetændelse 1.5 år efter køb, nr- 2 red jeg heldigvis et par år som er moren til den unge hun fik slidgigt i sit lidt indfodet forben ,og nu den jeg har nu ja der heller ingen ridning der, så egentlig ikke meget man har redt igennem årene smiley

• #9   20. nov 2012 Det er rigtig trist at du er så uheldig med hestene. og det er virkelig ikk nemt at finde ud af hvad der skal ske nu - med Jasmin i hvert fald.. Mht. Ceduina, så må vi finde ud af om ikk vi kan få en god ridehest ud af hende.. Hvis jeg kan, så vil jeg meget gerne hjælpe til. Så hvis du vælger ikk at sende hende afsted, så bruger jeg gerne hver dag i min 2 måneders sommerferie på at få en ridehest ud af hende - i samarbejde med en underviser smiley

Nu skal du ikke helt fortvivle smiley der har været meget modgang, så mon ikk med gangen kommer lige pludselig? smiley

• #10   20. nov 2012 søde christine, så kom der tåre i øjnene her, det smadder sødt af dig ,:) ja ceduina kan jeg nok ikke helt slippe så længe hun viser hun vil noget men bange for skuffelsen igen. ja meget ærgeligt med den lille jasmin kigger på hende hele tiden og spørger hvad skal vi dog gøre lige her når man ikke syntes det fungere og hun nu ikke kan rides om vinteren smiley ja vi kunne måske få en ud flere gange om ugen som hjælp i tilridning for så behøver hun ikke forlade sine vante folder smiley folden kan jo sagtens bruge til ridning om sommeren..
    og tænker enten må jeg starte på rideskole eller en privat med undervisning for elers kommer jeg aldrig op med mit skrog på ceduina ;(

• #11   20. nov 2012 jamen det var så lidt smiley jeg kan jo sagtens forstå dig. Men nu skal der ikk gives helt op. Det er rigtig trist med Jasmin. Fik det lidt skidt med det, selvom jeg godt ved det ikke er min skyld. Havde slet ikk troet at så lidt kunne påvirke så meget smiley men svært hvad du så skal stille op med hende smiley

Hvis det er så vil jeg gerne gøre et forsøg i hvert fald.. Har prøvet at tilride før, men er længe siden efterhånden. Så en god underviser ville være en stor hjælp. Men det kan du tænke over og vi kan se i det nye år, når vi kan gå lidt igang med sadel og evt komme op på ryggen osv hvordan det går evt smiley

Vi skal nok få dig i sadlen igen smiley hehe

• #12   20. nov 2012 aah du er så sød christine selvom du har " rottetække" smiley hæ hæ .. vi må se hvad vi får ud af hende ceduina selvom jeg ikke tør håbe ..

• #13   20. nov 2012 hehe smiley har det skidt med så små dyr smiley tror nu nok hun skal blive til et eller andet smiley

• #14   19. dec 2012 Hej susser. Jeg står nøjagtig i samme situation med min hest ang nyreslag om vinteren. Ham har lige netop fået nyreslag af bare en simpelt skridttur på 20 min. Til trods for jeg havde 400 g dækken på ingen sadel og at han bliver behandlet som en hest med pssm. Altså kun wrap/hø. Lucerne vitaminer olie ekstra e vitamin osv. Alt er opfyldt og alligevel fik han det. Det er nu 3 nyreslag han har haft og efter samråd med dyrlæge vælger vi at aflive ham da han formentlig også ville kunne få det på marken når der nu ikke skal mere til. Istedet for at blive ved indtil hans krop siger helt fra fordi det bliver så slemt at det også påvirker leveren og at han så skal lide endnu mere så får han fred nu mens han stadig er lidt ved mod. Han er kun 6 år og er min drømmehest så det er en helvedes beslutning. Men jeg har gjort alt og har ikke flere resourcer der vil kunne kurere ham. Jeg vll ik engang turde lukke ham på en større mark hvor han kan løbe, da han højst sandsynlig vil få det igen. For hver gang de får et nyreslag bliver deres muskler mere og mere ødelagte og hvilket værdigt heste liv er det. Min hest kan nemlig også vise god energi og udstråling hvor han så han bliver ved indtil det går halt smiley ved hvordan du har det for man har alligevel et lille håb og så alligevel er mit håb slukket eftersom at han har fået det i skridt på tur i skoven selvom alle forholdsregler er taget smiley

• #15   19. dec 2012 Kender det alt for godt..
    Jeg har haft min hest i 10år, til at starte med hade jeg en del gode år med ham hvor alt kørte, men men.. Så startede ulykkes rækken..

På folden er der en anden hest der har pådraget ham en skade på ryggen, han går max 1 uge hvor jeg så kan se den er hel gal, vi køre til dyrlæge, han har så faktisk brækket en torntap i sadel lejet, dyrlægen er skeptisk - men jeg vil give ham forsøget.. Vi bliver sendt hjem med jord trænings plan, 1 mdr senere ingen bedring, yderligere 1 mdr senere ingen bedring, hvis han ikke er bedre næste gang er det operation eller aflivning ( han er ikke syge forsikret) 1 1/2 mdr senere er der væsentlig bedring, og efter en laaaaang periode er det groet sammen af sig selv..
    Tror der gik 2 år med det ialt før jeg kunne ride ham igen.

Jeg når at ride på ham i omkring 10mdr starte 2 stævner, så står vi der igen... Denne gang har han fået hoste af en hest der stod i stalden... Her snakker vi seriøs hoste i boks, på folden ja uanset hvad var han ved at hoste lungerne ud, en masse medicin, gætning og ændringer blev gjort uden bedring, han stod vel sådan i jaaa 4mdr uden bedring, så flyttede jeg ham til en allergistald.. = han er allergisk overfor støvmider... Så nu kan vi nøjes med han renser ud engang imellem når vi påbegynder trav..
    Ialt før han er fit for fight går der 1/2 år med det, så er det på genoptrænings vognen igen.. Jeg får vel også knap et år denne gang og så er vi der igen..

Han er fra den ene dag til den anden stok halt..
    Han går i et par måneder for at se om der bliver bedring - intet.
    Vi tar til dyrlæge - det er hovbenet det er galt med..
    Der går 7mdr med dyrlæge kørsel frem og tilbage før han endelig bliver rengående.. Herefter ventede 10 ugers MEGET langsom genoptræning, vi snakker 10min skridt den ene uge, 15min den næste osv..

Så NU er vi igang med genoptræning igen igen igen igen, jeg er snart expert i genoptræning, og ja jeg har mange gange undervejs tænkt hvorfor i alverden bliver du ved...

Mit svar er han er min bedste ven, han gir mig de øjeblikke som bare er guld værd, når man har haft dem så længe opgir man dem ikke bare hvis de kan blive raske... Min hest har haft et par dødsdomme undervejs men han snyder dem alle sammen, men helt klart hade han været ejet af så mange andre var han jo aflivet allerede dengang med ryggen... Men han VIL livet, og jeg vil ham...
    Min unge jeg købte for 1 år siden har jeg også haft lidt små problemer med så ja... Nogle gange bander jeg de heste langt væk det må jeg da ærligt indrømme.. Lige indtil deres store brune øjne kigger kærligt/forventningsfuldt på en så er jeg solgt igen! smiley

Kommentér på:
hvorfor bliver man ved ??

Annonce