1.048 visninger
|
Oprettet:
hvorfor bliver man ved ?? {{forumTopicSubject}}
ja kort og godt ,man kan nogle gange spørge sig selv når man har heste der har det det ene og det andet hvorfor bliver man ved, jeg tror ikke engang jeg vil sende den unge jeg har i tilridning så undgår man da altid den skuffelse at der er ting der dukker op og den alligevel ikke holder, så bedre bare at lade være. andre der kan have det sådan ??
meget negativt indlæg i know GGGGRRRR*** men nu syntes man ligesom det kan være nok når man ikke er heldig med de heste man har..så jer der er lige så uheldige hvad er det der gør i bliver ved ;)?
dec 2009
Følger: 63 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 273
Det er det samme med mine drømme... Tænker altid jeg bliver jo aldrig til noget, hvorfor skulle det lige netop være mig der bliver til noget, chance er så lille, der er millioner af andre der har samme drøm osv osv....
Men føler med dig, og håber du kommer igennem det, og du har nogen der kan støtte dig
jan 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 175
Men hold nu op det var en hård periode efterfølgende, både min søster og jeg tog afstand til hestene efterfølgende, men nu har vi så begge fået hest igen.
For mig er det alle de glæder man får undervejs med hestene, som gør at jeg holder ved, en positiv oplevelse ved hestene opvejer for mig alle nederlagene. Det er ude ved hestene jeg har mit frirum og det er der jeg kan få lov til at puste ud og glemme alle andre bekymringer for en stund og det synes jeg virkelig er befriende.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 3 Svar: 53
min ridehest rider dressur 1- 2 og MAX 3 gange om ugen, ellers laver jeg jordarbejde (uden indspændinger), eller rider/skridter en tur. det gør at jeg stort set aldrig har en halt hest
min unghest går meget på fold, og så tilrider jeg sent, og rider et par gange om ugen max, så skulle han holde mange mange år
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 3 Svar: 53
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Folk hvis heste hele tiden har ledproblemer, ondt i ryggen, opfører sig dårligt under rytter osv tænker jeg også tit over, hvorfor de dog bliver ved og hvorfor det ikke snart går op for dem at de gør noget forkert. Det må være helt vildt frustrerende altid at skulle hæve stemmen når man er i stalden eller altid skulle have "små kampe" med sin hest (kommunikationsproblemer)... folk ser det ikke og jeg fatter det ikke.
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
Men bare fordi ens hest er meget skadet er det altså ikke nødvendigvis rytterproblemer... Min har været meget skadet og det er foldskader osv, nogle mere eller mindre uheldige men det er da dybt frustrerende at føle at man aldrig laver andet end genoptræning før ponyen får pådraget sig noget nyt. Pt genoptræner vi efter en seneskade (pådraget på folden) men hun fik selvfølgelig også lige virus oveni - suk
feb 2007
Følger: 31 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 489 Svar: 2.099
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 45
Nu skal du ikke helt fortvivle der har været meget modgang, så mon ikk med gangen kommer lige pludselig?
feb 2007
og tænker enten må jeg starte på rideskole eller en privat med undervisning for elers kommer jeg aldrig op med mit skrog på ceduina ;(
mar 2007
Hvis det er så vil jeg gerne gøre et forsøg i hvert fald.. Har prøvet at tilride før, men er længe siden efterhånden. Så en god underviser ville være en stor hjælp. Men det kan du tænke over og vi kan se i det nye år, når vi kan gå lidt igang med sadel og evt komme op på ryggen osv hvordan det går evt
Vi skal nok få dig i sadlen igen hehe
feb 2007
mar 2007
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 12
sep 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 9 Svar: 546
Jeg har haft min hest i 10år, til at starte med hade jeg en del gode år med ham hvor alt kørte, men men.. Så startede ulykkes rækken..
På folden er der en anden hest der har pådraget ham en skade på ryggen, han går max 1 uge hvor jeg så kan se den er hel gal, vi køre til dyrlæge, han har så faktisk brækket en torntap i sadel lejet, dyrlægen er skeptisk - men jeg vil give ham forsøget.. Vi bliver sendt hjem med jord trænings plan, 1 mdr senere ingen bedring, yderligere 1 mdr senere ingen bedring, hvis han ikke er bedre næste gang er det operation eller aflivning ( han er ikke syge forsikret) 1 1/2 mdr senere er der væsentlig bedring, og efter en laaaaang periode er det groet sammen af sig selv..
Tror der gik 2 år med det ialt før jeg kunne ride ham igen.
Jeg når at ride på ham i omkring 10mdr starte 2 stævner, så står vi der igen... Denne gang har han fået hoste af en hest der stod i stalden... Her snakker vi seriøs hoste i boks, på folden ja uanset hvad var han ved at hoste lungerne ud, en masse medicin, gætning og ændringer blev gjort uden bedring, han stod vel sådan i jaaa 4mdr uden bedring, så flyttede jeg ham til en allergistald.. = han er allergisk overfor støvmider... Så nu kan vi nøjes med han renser ud engang imellem når vi påbegynder trav..
Ialt før han er fit for fight går der 1/2 år med det, så er det på genoptrænings vognen igen.. Jeg får vel også knap et år denne gang og så er vi der igen..
Han er fra den ene dag til den anden stok halt..
Han går i et par måneder for at se om der bliver bedring - intet.
Vi tar til dyrlæge - det er hovbenet det er galt med..
Der går 7mdr med dyrlæge kørsel frem og tilbage før han endelig bliver rengående.. Herefter ventede 10 ugers MEGET langsom genoptræning, vi snakker 10min skridt den ene uge, 15min den næste osv..
Så NU er vi igang med genoptræning igen igen igen igen, jeg er snart expert i genoptræning, og ja jeg har mange gange undervejs tænkt hvorfor i alverden bliver du ved...
Mit svar er han er min bedste ven, han gir mig de øjeblikke som bare er guld værd, når man har haft dem så længe opgir man dem ikke bare hvis de kan blive raske... Min hest har haft et par dødsdomme undervejs men han snyder dem alle sammen, men helt klart hade han været ejet af så mange andre var han jo aflivet allerede dengang med ryggen... Men han VIL livet, og jeg vil ham...
Min unge jeg købte for 1 år siden har jeg også haft lidt små problemer med så ja... Nogle gange bander jeg de heste langt væk det må jeg da ærligt indrømme.. Lige indtil deres store brune øjne kigger kærligt/forventningsfuldt på en så er jeg solgt igen!
hvorfor bliver man ved ??