Salg af sadel? Og hvilken ny? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at min combi Bates sadel, som jeg har haft i ca. 1 år, ikke ligger optimalt på min hest. Det er med cair system.
Hesten har ikke ondt under ridning eller noget i den retning, sadlen ligger bare ikke optimalt, bagtil. Så tænker jeg vil sælge den og købe en ny.
Men kan ikke rigtig finde ud af hvad det mest smarte er at gøre?
Jeg er nødt til at sælge den, for at få penge til en ny sadel. Men er også nervøs for ikke at finde den rigtige sadel i ordenligt tid, og så ender det med at jeg står med en hest uden sadel og faktisk ikke kan ride?
Altså for en periode gør det ikke noget, men hvis det nu ender med at blive flere måneder? Hmm...
Som min tankegang er lige nu, vil jeg gerne have en dressursadel med cair system.
Men hvordan er det lige det fungere med de der bomløse sadler eller hvad de nu hedder?
Altså jeg er bare hyggerytter, som måske en dag vil ud og starte små dressur stævner, små spring stævner og distange stævner for sjov. Er altså ikke konkurrence rytter som sådan - i min verden gælder det bare om at vi har det godt sammen og hygger os.
Hvad ville i gøre i sådan en situation?
maj 2007
Følger: 84 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.495
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
jul 2005
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 268
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
En sadelmager vil hjælpe dig med hvilken passer til din hest, om den kan tilpasses hesten og har evt. nogle med som kan tilpasses hesten :o)
Sådan så man ikke får købt en sadel som ikke kan tilpasses hesten ( det skal man jo huske, altså at tilpasse den ).
jul 2005
Det var også grunden til at jeg valgte en bates med cair, så den kunne tilpasse sig efter hesten og man kunne skifte kopfjernet og sådan.
Salg af sadel? Og hvilken ny?