Allergi hest der kløer? hyposensibilisere {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en 6 års hoppe der kløer rigtig meget. Dette er både i man og hale, og er stort set hele året. Hun kløer sig ikke om vinteren, men hun har da også fuldt dækken med hals på der.
Jeg ville ikke mene det er sommereksem, da hun går med eksem dækken, bliver smurt med helosan, og også kløer hvis hun ikke kommer ud, og har lukket boks.
Jeg har forhørt mig ved dyrlægen, og han mener hun har allergi mod fluer. Derfor foreslog han vi tog en prøve på hvad hun præcist var allergisk overfor, og hun fik en hyposensibilisering.
Nogen der har erfaring med dette? Og evt. en pris?
hyposensibilisering er allergener der bliver sprøjtet ind i hesten, altså lidt ligesom en vaccine for at hesten kan skabe stoffer mod allergenerne.
Cecilie
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 17
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Om sommeren hjælper det med et fuldt insektdækken med hals og fuld insekt maske.
Men klør sig stadig lidt om vinteren.
Det har hjulpet på min med omega 3-6-9.
Den jeg har, skal de kun have 1-2 spsk af, så den er også god til nøjsomme!
http://www.laerkegaarden.dk/index.php?page=shop.product_details&product_id=275&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Den har birkeekstrakt i, det er ligesom salisylsyre. Koster ca. 80.
Det eneste, der hjalp på min i sommers, da hun havde sår efter fluer OG... Eksem efter insekt-sprayen!!
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 5
Ja fuldt insektdækken med det hele regner jeg med at erhverve mig til Herning :3 og så er jeg faktisk selv begyndt at give hende omega 3-6-9 i råd med min dyrlæge, det har en helt fantastisk effekt! Okay fedt nok med birkeekstraktet, tusind tak, det vil jeg helt klart prøve!
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 17
Allergi hest der kløer? hyposensibilisere