{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

Allergi hest der kløer? hyposensibilisere {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en 6 års hoppe der kløer rigtig meget. Dette er både i man og hale, og er stort set hele året. Hun kløer sig ikke om vinteren, men hun har da også fuldt dækken med hals på der.

Jeg ville ikke mene det er sommereksem, da hun går med eksem dækken, bliver smurt med helosan, og også kløer hvis hun ikke kommer ud, og har lukket boks.

Jeg har forhørt mig ved dyrlægen, og han mener hun har allergi mod fluer. Derfor foreslog han vi tog en prøve på hvad hun præcist var allergisk overfor, og hun fik en hyposensibilisering.

Nogen der har erfaring med dette? Og evt. en pris?

hyposensibilisering er allergener der bliver sprøjtet ind i hesten, altså lidt ligesom en vaccine for at hesten kan skabe stoffer mod allergenerne.

Cecilie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi hest der kløer? hyposensibilisere
  • #1   28. feb 2013 Hvilket foder får din hest? Min har det samme og jeg har lige fundet ud af at hun er allergisk over for Equsana foder. (hun slår ud med knopper og får skæl i man og hale)

• #2   28. feb 2013 Min klør sig også. Overalt.

Om sommeren hjælper det med et fuldt insektdækken med hals og fuld insekt maske.

Men klør sig stadig lidt om vinteren.

Det har hjulpet på min med omega 3-6-9.

Den jeg har, skal de kun have 1-2 spsk af, så den er også god til nøjsomme!

http://www.laerkegaarden.dk/index.php?page=shop.product_details&product_id=275&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

• #3   28. feb 2013 Ps. Kan anbefale denne til huden, http://www.effol.de/marktuebersicht.php?mk=21&p=292&l=en

Den har birkeekstrakt i, det er ligesom salisylsyre. Koster ca. 80.

Det eneste, der hjalp på min i sommers, da hun havde sår efter fluer OG... Eksem efter insekt-sprayen!!

• #4   28. feb 2013 Tak for de fede indlæg! Sjovt nok står hun faktisk på Equsana foder, hvordan fandt du ud af hun var allergisk over for foderet?

Ja fuldt insektdækken med det hele regner jeg med at erhverve mig til Herning :3 og så er jeg faktisk selv begyndt at give hende omega 3-6-9 i råd med min dyrlæge, det har en helt fantastisk effekt! Okay fedt nok med birkeekstraktet, tusind tak, det vil jeg helt klart prøve! smiley

• #5   1. mar 2013 Min hest har stået med knopper og kløe siden i sommers dyrlægen kunne ikke finde ud af hvad det var borset fra det var noget hun spiste. Jeg havde prøvet alt før det, klipning, beholdningen, baby oli og lusse middel. Intet hjælp. Fik en veninde ud i søndags som skulle klippe hende noget mere så knopperne kunne få luft. Hendes hest havde fået nøjagtig det samme og vi kom til at snakke om hvad de havde til fælles, og den eneste fælles nævner er Equsana ( de får ikke engang det samme fra Equsana ). Jeg tog fluks foderet fra min hest og har lånt andet i stalden (ikke Equsana ) som et forsøg, og i torsdags var der halvt så mange knopper. Hvilken ændrin på 4 dage... Se også mit indlæg på heste nettet, der er flere der har svaret at de har oplevet det samme. Tråden er under røgt og pleje og hedder hest får knopper pga. Equsana ( eller noget i den stil)

Kommentér på:
Allergi hest der kløer? hyposensibilisere

Annonce