{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Astma/allergi hest. {{forumTopicSubject}}

Min pony har de sidste par år haft lettere allergi overfor
støv i halm. Den er ude fra tidlig morgen til aften, hvilket indtil nu har fjernet symptomerne. (Den står i en stald, hvor alle heste har halm, så det hjælper vel næppe med andet strøelse).

For 14 dage siden begyndte den at hoste rigtig meget og man kunne se på mavens bevægelser, at den brugte mavemusklerne for at trække vejret helt igennem. Samtidig skummede den ved meget, meget let arbejde.

Den havde for 14 dage siden ellers været ude i døgndrift ca. 2 uger, med mulighed for at søge læ i et skur, men alligevel kom allergien. D.v.s. jeg havde den inde i stalden dagligt, når den blev striglet og sadlet op. Ellers ikke.

Dyrlægen kom (nu en uge siden) og den fik forskelligt medicin. Lungerne var påvirkede, sagde dyrlægen, og den måtte ikke længere komme det mindste ind i stalden.
Det har hjulpet en lille smule, men ikke nok. Den skal dog have medicin 1 uge mere.

Jeg har hørt om mange med allergi/astma heste, hvor det langsomt udvikler sig, så hesten på et tidspunkt invalideres af det, og i værste fald bliver aflivet.

Er der nogen der har en hest med allergi/astma, og som har oplevet bedring, eller i værste fald at hesten måtte aflives?

Jeg er meget bekymret for min pony. Hun er kun 8 år.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Astma/allergi hest.
Kommentér på:
Astma/allergi hest.

Annonce