1.054 visninger
|
Oprettet:
ridehjelm {{forumTopicSubject}}
jeg har set en masse rigtig gode fotos og rigtig gode film herinde. desværre ses det gang på gang at rytteren IKKE har hjelm på. jeg mener det er et meget dårligt forbillede der ikke har hjelm på når han/hun sidder på hesten.
Det er stadig sejt at ride uden hjelm i mange børns øjne for det ser de jo at vi voksne ryttere gør.
hvad med at vi hjælper hinanden med at huske at få den på, de ulykker der sker kan få fatale følger med hjerneskader osv.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Jeg er fuldkommen enig. Det er komplet idioti at ride uden ridehjelm, og nej, man ser ikke sejere ud. Det er ikke ens udseende der gør om man ser godt ud på hesten, det er den måde du rider din hest på.
aug 2009
Følger: 79 Følgere: 80 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 1.053
Synes ikke det er anderledes end de forældre, der beder deres børn cykle med cykelhjelm, og ikke selv gør det, eller de forældre, der lader deres børn se eller selv ser div. reality-programmer på TV3.
Glæder mig allerede til at blive verbalt myrdet, woop woop
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 178
jeg mener at det er vigtigt at forældre til ryttere under 18 år sikrer sig at hjelmen er på når barnet rider.
selvfølgelig er det op til en selv, men det glæder mig at man ser flere og flere bruge hjelm i stedet for hat til de store stævner
apr 2010
Følger: 64 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 612
Men cykler I måske med cykelhjelm?
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Jeg synes man skal passe på sig selv. Af respekt for de mennesker man elsker og som elsker én..
apr 2010
Følger: 64 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 612
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 178
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
nov 2008
Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 592
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Men DRF har vidst kørt en kampagne med at få flere til at ride med ridehjelm og flere og flere af de 'kendte' dressurryttere er også begyndt og ride med hjelm i stedet for hat til de høje klasser.
Men tror desværre bare det er svært at få dem uden hjelm til at indse at det er for sikkerhedens skyld, for mange har sat sig fast i deres egne meninger og vil ikke lukke sig op for hvad andre siger.
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
Spøg til side.. Jeg synes virkeligt det er UTROLIGT så meget folk her i landet går op i hvad andre folk går rundt og laver! HELT ÆRLIGT, jeg synes det er SÅ belastende! Så pas dog for søren da dig/jer selv, jeres eget liv, jeres egne børn (mht. til om børn burde ride med hjelm eller ej).
Det er heller ikke godt at drikke, at spise fed mad, at køre for stærkt, at..at...at... Men det er for filhulen da folks eget valg! Er det ikke derfor man har et demokrati?????? Ja, der er konsekvenser, som folk så SELV må tage, for de har SELV valgt det - og burde også selv have lov til at vælge! Skal vi nu alle gå pakket ind fra top til tå, fordi man kunne jo i princippet ligeså godt snuble og falde og slå hovedet ind i en bordkant. Jesus.
Jeg rider både med og uden hjelm, med og uden saddel, og gør det når JEG føler mig tryg ved det.
Jeg synes helt seriøst folk der går så meget op i hvad andre folk render rundt og gør eller ikke gør, mangler noget at tage sig til i deres eget liv. Så længe det man render rundt og laver ikke skader andre mennesker, eller dyr for den sags skyld, burde folk virkeligt tage og blande sig langt udenom.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
det er ikke mig det går udover hvis det går galt, det er alle dem jeg holder af. Familie og venner.
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 897
På min rideskole skal alle ride med hjelm medmindre der er lægeerklæring...
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 897
Sagde ikke noget om at heste er utilregnelige.. Men de er jo flugtdyr..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det er ikke underligt at børn er let påvirkelige. De bliver gerne passe ind og være smarte! Og det kan man altså ikke opdrage dem fra, det kommer senere i livet hvor man finder ud af at man ikke behøver være den samme.
Og de der rider uden hjelm er ofte nogle højtstående mennesker i klubben, de er populære og folk ser op til dem. De vil også gerne passe ind og ikke stå uden for, altså være smarte som de andre.
jul 2012
1. Det kan ske selv hvis man har hjelm på, det kan ske selv ved andre uheld som ikke er heste relaterede, når sådan noget sker så er det virkeligt tragisk ingen tvivl, men det kan ske uanset hvad og hvor meget man passer på.
2. Så må det være min familie og venner der belærer mig (eller andre ryttere) om det. Jeg kan godt forstå hvis min mor siger til mig at hun ikke kan lide at jeg rider uden hjelm, at en kone siger til sin mand at hun ikke vil have at kører motorcykel uden hjelm - det kan jeg godt forstå. Men jeg synes simpelthen sådan nogle her inlæg er SÅ platte, at det er til at brække sig over. Folk må virkeligt lære at passe dem selv og deres eget liv.
jul 2012
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 788
jan 2012
Følger: 54 Følgere: 53 Heste: 4 Svar: 2
Det er bare min mening?
MEN tænk på dig selv først. Der er jo også nogle, der stoler så meget på deres heste at de rider uden hjelm
ridehjelm