{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

ridehjelm {{forumTopicSubject}}

jeg har set en masse rigtig gode fotos og rigtig gode film herinde. desværre ses det gang på gang at rytteren IKKE har hjelm på. jeg mener det er et meget dårligt forbillede der ikke har hjelm på når han/hun sidder på hesten.
Det er stadig sejt at ride uden hjelm i mange børns øjne for det ser de jo at vi voksne ryttere gør.
hvad med at vi hjælper hinanden med at huske at få den på, de ulykker der sker kan få fatale følger med hjerneskader osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridehjelm
  • #1   9. nov 2012 Like på dit emne!
    Jeg er fuldkommen enig. Det er komplet idioti at ride uden ridehjelm, og nej, man ser ikke sejere ud. Det er ikke ens udseende der gør om man ser godt ud på hesten, det er den måde du rider din hest på.

• #2   9. nov 2012 Hvis man er bekymret for, at ens børn bliver påvirkede af at de ser nogen ride uden hjelm, måske man burde overveje, om man i så fald har opdraget sit barn til at være for letpåvirkeligt...
    Synes ikke det er anderledes end de forældre, der beder deres børn cykle med cykelhjelm, og ikke selv gør det, eller de forældre, der lader deres børn se eller selv ser div. reality-programmer på TV3.
    Glæder mig allerede til at blive verbalt myrdet, woop woop

• #3   9. nov 2012 daydreamer, selvom du kender hesten kan den jo snuble , falde og lande på dit hovede....
    jeg mener at det er vigtigt at forældre til ryttere under 18 år sikrer sig at hjelmen er på når barnet rider.
    selvfølgelig er det op til en selv, men det glæder mig at man ser flere og flere bruge hjelm i stedet for hat til de store stævner

• #4   9. nov 2012 Det er jo dem selv det går ud over. Men synes da også det er dumt.
    Men cykler I måske med cykelhjelm? smiley

• #5   9. nov 2012 Det er IKKE kun en selv det går ud over. Det er alle man kender. Familie, venner og kæreste..
    Jeg synes man skal passe på sig selv. Af respekt for de mennesker man elsker og som elsker én..

• #7   9. nov 2012 Det kan godt være cyklen ikke vejer 400 kg. men hvis du vælter på cyklen kan dit nemt ramme kantsten og du kan komme slemt til skade.

• #8   9. nov 2012 good one smut smiley :-D smiley

• #9   9. nov 2012 jeg mener ikke det er vores ansvar herinde hvorvidt børn har lyst til at ride med eller uden hjelm. Det må udelukkende være forældrenes og rideskolens/stadens ansvar.

• #11   9. nov 2012 Der et pr stykker der red uden hjelm der hvor jeg stå, men de bliver så bortvis ligemeget hvor gammel man (-: Drf's nye regler (-: han enda set nogle piger på 10 år og under ride uden hjelm på en pony

• #12   9. nov 2012 Jeg er glad for jeg havde hjelm på alle de 15 16 gange jeg er faldet af hest

• #13   9. nov 2012 Ja hjelmen er en super vigtig ting, den har i hvert fald reddet mig mange gange!
    Men DRF har vidst kørt en kampagne med at få flere til at ride med ridehjelm og flere og flere af de 'kendte' dressurryttere er også begyndt og ride med hjelm i stedet for hat til de høje klasser.
    Men tror desværre bare det er svært at få dem uden hjelm til at indse at det er for sikkerhedens skyld, for mange har sat sig fast i deres egne meninger og vil ikke lukke sig op for hvad andre siger.

• #14   9. nov 2012 Jeg tror det er en tradition som man går meget op i i Danmark. Udenfor landets mure er der en hel verden af ryttere der ridder uden hjelm. Vi burde føre krig imod dem og sørge for at de bliver ligeså civiliserede som vi er.......

Spøg til side.. Jeg synes virkeligt det er UTROLIGT så meget folk her i landet går op i hvad andre folk går rundt og laver! HELT ÆRLIGT, jeg synes det er SÅ belastende! Så pas dog for søren da dig/jer selv, jeres eget liv, jeres egne børn (mht. til om børn burde ride med hjelm eller ej).
    Det er heller ikke godt at drikke, at spise fed mad, at køre for stærkt, at..at...at... Men det er for filhulen da folks eget valg! Er det ikke derfor man har et demokrati?????? Ja, der er konsekvenser, som folk så SELV må tage, for de har SELV valgt det - og burde også selv have lov til at vælge! Skal vi nu alle gå pakket ind fra top til tå, fordi man kunne jo i princippet ligeså godt snuble og falde og slå hovedet ind i en bordkant. Jesus.

Jeg rider både med og uden hjelm, med og uden saddel, og gør det når JEG føler mig tryg ved det.

Jeg synes helt seriøst folk der går så meget op i hvad andre folk render rundt og gør eller ikke gør, mangler noget at tage sig til i deres eget liv. Så længe det man render rundt og laver ikke skader andre mennesker, eller dyr for den sags skyld, burde folk virkeligt tage og blande sig langt udenom.

• #15   9. nov 2012 man lever vel kun en gang, så hvorfor ikke leve livet farligt? jeg rider ikke selv uden hjelm og hellere ikke på cykel.min cykel vejer måske ikke 500 kg og har sin egen hjerne, men stikke af gør den sgu en gang imellem alligevel og det gør avs, når den ikke er sikker i sin sag -.-

det er ikke mig det går udover hvis det går galt, det er alle dem jeg holder af. Familie og venner.

• #18   9. nov 2012 Det burde være lovpligtt at ride med hjelm uanset alder.. Hesten er trodsalt et levende dyr, så der kan ske noget uventet...

På min rideskole skal alle ride med hjelm medmindre der er lægeerklæring...

• #19   9. nov 2012 Nej gør jeg ikke. Selvfølglig kan man falde på cyklen osv..

Sagde ikke noget om at heste er utilregnelige.. Men de er jo flugtdyr..

• #20   9. nov 2012
    Det er ikke underligt at børn er let påvirkelige. De bliver gerne passe ind og være smarte! Og det kan man altså ikke opdrage dem fra, det kommer senere i livet hvor man finder ud af at man ikke behøver være den samme.

Og de der rider uden hjelm er ofte nogle højtstående mennesker i klubben, de er populære og folk ser op til dem. De vil også gerne passe ind og ikke stå uden for, altså være smarte som de andre.

• #21   9. nov 2012 Kong Sölvi
    1. Det kan ske selv hvis man har hjelm på, det kan ske selv ved andre uheld som ikke er heste relaterede, når sådan noget sker så er det virkeligt tragisk ingen tvivl, men det kan ske uanset hvad og hvor meget man passer på.
    2. Så må det være min familie og venner der belærer mig (eller andre ryttere) om det. Jeg kan godt forstå hvis min mor siger til mig at hun ikke kan lide at jeg rider uden hjelm, at en kone siger til sin mand at hun ikke vil have at kører motorcykel uden hjelm - det kan jeg godt forstå. Men jeg synes simpelthen sådan nogle her inlæg er SÅ platte, at det er til at brække sig over. Folk må virkeligt lære at passe dem selv og deres eget liv.

• #22   9. nov 2012 Det platte ligger i at folk burde passe sig selv og deres eget liv. Passe på sig selv og sine nærmeste så godt man nu engang kan, og ellers blande sig uden om ting der ikke rager en. Det platte ligger i at tro man kan redde hele verden ved at debatere om hvorvidt man burde have hjelm på eller ej. Og derfor gidder jeg heller ikke diskutere det mere, jeg har sagt min mening, og min verden bryder ikke sammen fordi folk er uenige eller har lyst til at ride med en levende kylling på hovedet.

• #23   10. nov 2012 Om snart kommer der nogle sikkerhedsregler fra dansk rideforbund og alle rideskoler skal derfor overholde reglerne for at få den støtte de plejer og fx kan kalde sig rideskoler.. Det er blandt andet at ridehjelm er et krav når man sidder på hestens ryg. Jeg har altid redet med hjelm og kunne aldrig finde på at ride uden:) når det er sagt kan man ikke fortælle eller fortælle andre hvad de skal gøre ved en moralsk debat indlæg folk kan skrive i..:) men ridehjelm vil vi snart se på alle rideskolerne for de skal overholde dem hvis ikke de vi miste fordele

• #24   13. nov 2012 Der hvor mine heste står er der regler om, at man SKAL ride med ridehjelm, hvis du er under 18 år. Det er en god regel, og hvis du vil have en stor skade, der måske ikke bliver god igen, så lad da bare være med at ride med hjelm smiley
    Det er bare min mening?
    MEN tænk på dig selv først. Der er jo også nogle, der stoler så meget på deres heste at de rider uden hjelm smiley

Kommentér på:
ridehjelm

Annonce