Ridehjelm {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg skal have købt mig en ny ridehjelm, men jeg kan stort set kun finde nogle der har plast yderst - og det er jeg ikke vild med - så jeg håber i måske kan hjælpe mig til hvor jeg kan købe en med et mere "traditionelt" udseende
De vigtigste ting jeg ønsker er:
- fløjl eller ruskind-lignende ydermateriale
- passe til rund hovedform
- ingen skruedimser bagi (dem til at tilpasse størrelsen)
Til yderligere info har jeg lige nu en halorider-hjelm der passer rigtig godt (men den er desværre slidt op). Derudover synes jeg at Charles Owen Wellington ridehjelmen er super pæn, den sidder desværre bare ikke særlig god på mit hovede
Håber i kan hjælpe
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Problemet er, at det er umuligt at vide hvilke modeller der sidder godt på dit hoved.
Så du er nødt til at prøve dem fysisk.
De fleste butikker har et par modeller med gammeldags fløjl lignende beklædning eller syntetisk læder eller andet.
jan 2016
Følger: 27 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 23
Der er desværre stort set ingen rideudstyrsbutikker i nærheden af kbh - hooks og horze er her dog i rimelig afstand, men de har desværre intet
Hvis jeg skal køre længere vil jeg i hvert fald gerne sikre mig på butikkens hjemmeside at de har noget der ser okay ud, og ellers er det jo blevet let at bestille samt returnere varer på internettet, så det gør jeg gerne
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Horze Næstved havde to modeller med dit ønskede udseende og jeg kunne ikke bruge nogen af dem, de de var for bredde ift længden på mit hoved...
Ring til butikken/butikkerne og spørg hvad de har.
Horze er fanchiece, dvs butikkens ejer ejer en butik +lejer retten til at bruge kædens navn - men bestemmer rimeligt frit hvad der står på hylderne.
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
OneK laver med chamude.
Samshield med Alacantra.
Derudover viser et par Google søgninger at der er en del mindre brandede mærker som også har den type hjemme, hvor prisen mere er omkring 500kr
jan 2016
Tak for svar med eksempler på de to hjelme, er ikke stødt på den type før - dog er jeg nok mere til de lidt billigere du også nævner
Efter et par timer på google har jeg vist fundet et par stykker - men de er godt nok svære at finde
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
https://www.scharf.dk/produkter/ridehjelme/basis-ridehjelme/?gclid=CjwKCAiAt9z-BRBCEiwA_bWv-Ox8vjz7LjIr97fuIhSyRfUl7748uBMHiXDMEoLuNthh-srPClji2RoCVf0QAvD_BwE
jan 2016
Nej det har jeg ikke - men wow de har mange kan jeg se. Tak for link, dem vil jeg da lige kigge igennem
Ridehjelm