Hvilken race?:)*Hingst* {{forumTopicSubject}}
Ved ikke, om den skulle være her eller under avl, men nu er den her :P.
Hej!
Jeg har købt min part, som jeg forhåbentlig får hjem i løbet af næste uge.
Min bedste veninde (som ejede hende før) og jeg har tænkt at det kunne være sjovt at trække et føl på Natash et eller andet tidspunkt. Vi har snakket om det kunne være fedt med noget Welsh Cob så føllet ville få noget højde og gang (forhåbentlig).
Det er lidt for mig en drøm om jeg får et føl efter hende :).
Men nu tænker jeg på, hvad ville I sætte på hende? Hvad tror I ville være godt til et føl efter noget Araberblanding?:)
Som sagt er det lidt en drøm for mig, men jeg ved godt det (lige nu) slet ikke kan lade sig gøre. Det er bare så jeg har lidt at tænke over, HVIS jeg en dag vælger at ifole hende :D.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Lad være med at træk et føl på hesten bare fordi det kunne være sjovt.
feb 2011
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 66
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 21
mit råd, lad vær! Man skal ikke avle for sjov, og slet ikke på blandingsheste da der er mindre chance for at de vil komme videre i livet efter at du ikke har tid til dem mere. stamtavle betyder altså en del når folk kigger på hest, husk det!
feb 2011
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Svar: 1.227
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Jeg er udemærket godt klar over, at man ikke skal avle, bare fordi det er sjovt. - Det er det samme med kaniner.
Stald Abli - Meningen med føllet er, at det skal være min ridehest, hvis det bliver højt nok (147+ f.eks.), ellers skal det bruges til at jeg blot kan arbejde med det fra jorden, køre det til, hyggeride osv.
Anne - Hun kan bidrage med (synes jeg) nogle gode ting.
Et blidt sind, godt udseende, gode gangarter, god teknik indenfor spring og mere.
Panda - Som sagt, jeg ville ikke avle på hende for sjov. +, jo, self skal jeg jo koncentrere mig om hende, MEN, det ville heller ikke være noget i nær fremtid.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hvorfor ikke købe et af de 117 føl/plage der er til salg i forvejen, så der kan blive ryttet ud i dem.
nov 2008
Stald - Natash's styrker er at hun har et dejlig, roligt sind for det meste, hun er meget blid og glad for at lære. Hun er god til at springe. Er meget nervefast, med mindre der springer noget ud foran hende.
Hendes svaghed er at hun er stædig.
Det jeg ønsker af føllet, ville være at det har højden med sig så jeg ville kunne starte stævner på det, i hvert fald i dressur. Det er jo ikke sikkert en pony på 148 kan følge med hestene på 172 i spring.
aug 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 11 Emner: 3 Svar: 86
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Det er for dyrt og for risikofyldt. Inden føllet er født har du nemt brugt de første 30 tusinde. Og du kan risikere at både hoppe og føl dør. Hvad hvis fæller er fuldstændigt skævbenet? Ville du have tid og råd til, at ofre de +20.000 det koster at få rettet op?
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
aug 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 11 Emner: 3 Svar: 86
Driftsbrogård’s Darth Vader NFHR 143, Stangmål: 148 cm
Flintdales Ranzau NFHR 131, Stangmål: 148 cm.
og der er ialt 13 kårede hingste på min. 146 hvoraf 6 er mellem 147 og 148.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Mine svigerforældre fik i foråret foræret en fin avlshoppe af min kærestes chef. De har ifolet den med toulouse. De har allerede ofret 20.000. Og den er drægtig i 3. Måned.
Vil man ende med en mindre formue på hesteavl, så skal man starte med en stor formue.
Citat: Niels Haussgaard.
nov 2008
Jeg er så pisse træt af, at når man spørger om et simpelt, og ret uskyldigt spørgsmål, så bliver man straks anklaget og alt mulig andet.
Det er jo for pokker ikke NU, at jeg vil lade Natash blive bedækket, det har jeg også skrevet! Og det ER også kun et MÅSKE! Der er jo intet der er besluttet endnu!
Jeg har tænkt det igennem, jeg ved hvad risikoerne er, jeg ved godt hvad det kan komme op at koste, jeg ved godt, at man skal tænke sig godt om.
Evig og altid, skal der komme nogen og belære en om ting. Dette emne var ikke lavet for at I skulle komme og skrive jeg ikke skal gøre det, at jeg skal tænke mig om blablabla, for det er kun et MÅSKE at hun skal ifoles? Det synes jeg også at der bliver givet udtryk for i mit emne!
Jeg ville bare have et svar på hvad andre ville smide på hende. Jeg gider ikke at blive belært om alt muligt, som jeg godt ved i forvejen.
Undskyld mit sure opstød, men jeg er så træt af alt sådan noget her!
Hvilken race?:)*Hingst*