{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Koldt ben og halt {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere,

Da jeg skulle ride min hest idag var han bare mega halt allerede i skridt og kunne slet ikke få ham i trav så galt var det. Da jeg så stiger af ham for at tjekke hans ben for varme oplever jeg til min overraskelse at hans ben (den han er halt på) er helt koldt kontra det andet forben som har sin normale temperatur.

Jeg har stillet ham på boksro og har givet ham staldbandager på og krydser så alt hvad jeg har for at det ikke er alvorligt.

Nogen forslag til hvad det kunne være?

Mvh,
Christina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koldt ben og halt
  • #1   3. nov 2012 Men hvis han havde det ville hans ben jo være varmt og ikke iskoldt - det er det der undrer mig smiley

• #2   3. nov 2012 Ja det kan der selvfølgelig være noget om!
    Min egen teori er at han måske har udviklet en hov byld og dermed har skånet det halte forben lidt de sidste timer, dermed er der ikke pupet gang i blodomløbet i benet og dermed er den kold, men det er bare gæt?
    Det undrer mig bare at det er iskoldt og ikke har sin normale temperatur?! smiley

• #3   3. nov 2012 hvis du tror det er hovbyld, kan du jo selv klemme på hoven?
    lidt ligesom dyrlægen gør.

men uanset udfald, ville jeg kigge på den imorgen, og er den stadig MEGET halt (som den er ud fra det jeg læser), ville jeg få dyrlægen ud imorgen.

• #4   4. nov 2012 LISA: Jeg har heller aldrig prøvet en hovbyld før så det er bare en konspirations teori, men flere i stalden nævnte at det kunne være det.
    Han er 8 år og 180 CM så han skulle helst ikke skyde mere i vejret smiley

Der har godt nok været lidt mudret på folden idag så det kan da godt være at han er gledet og har forstrukket noget?
    Ballen ser ud som den plejer. Han har godt nok haft en lille bitte smule sur stråle på det sidste som jeg så har behandlet, men jeg synes da ikke at han skulle blive så halt af det??

Marie-Louise: Jeg har forsøgt at klemme lidt på den med fingrene, men synes ikke rigtig at jeg kan finde blødheder eller at han skutter sig?!
    Men smeden kommer start næste uge så må vi se om han kan skrabe noget ud?!

• #5   4. nov 2012 jeg mener stadig, at hvis den er så halt som du beskriver, skal du få dylle ud idag.
    Du har som ejer pligt til at sikre et dyr mindst mulig lidelse.
    Den kan ik gå en hel weekend uden smertestillende.

Kommentér på:
Koldt ben og halt

Annonce