{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Hævet bagben. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt der har været mange emner omkring hævet bagben, bandager, BOT osv. og jeg har læst mange igennem, men er lidt usikker på hvad jeg lige skal gøre her og håber på lidt hjælp.

Det er sådan at min hest har stået stille de sidste mange måneder, han bliver ikke redet og må heller ikke rides før til næste år. Men han er ude hver dag fra 8.00 til det bliver mørkt. Det er bare sådan at hans bagben hæver når han står på boks natten over. Det er gårdejeren som lukker min hest ud der siger det. Nogle gange lukker jeg selv ud og har godt observeret han hurtig hæver op.

Hvad gør jeg ? skal han have bandager på om natten? kan han stå med gamacher i stedet ? (da jeg ikke selv lukker ind vil jeg ikke bede gårdejer om at gøre dette hver eneste dag )
Hvilket mærke er bedst? Kan man bruge andet end BOT, da det er ret dyrt og jeg ikke ved om det vil hjælpe?

Eller skal jeg kontakte min dyrlæge og spørger om råd? Min hest en kun 5 år.

Hjælp hjælp. masser a råd søges smiley
Er hesteejer for første gang og kender ikke lige nogle med samme problem så søger om hjælp herinde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet bagben.
  • #1   29. okt 2012 man kan jo købe sådan nogle som er mening de stå med i boksen

• #3   29. okt 2012 Det lyder meget mærkeligt, at benene hæver op, når den står så mange timer på fold? Nogen mener, at det er bedst at hesten får bandager på, hvis de har hævede ben for at støtte senerne. Personligt er jeg ikke stor fortaler for, at pakke hestens ben for meget ind. Jeg ville nok ringe og spørge dyrlægen til råds.

• #4   29. okt 2012 de handler jo om at venpumpen i benet ikk er i gang når den stå op og sover så kan det ikk løbe tilbage. hvis de så ligger ned eller gå har det nemmmer ved det og med bandage så det jo lige som støtte strømper til mennesker.

• #5   29. okt 2012 Bandagsher giver helt klart den bedste varme smiley

- Du behøver ikke Købe BOT, du kan få nogle til mindre
    penge som er mindst lige så gode, og ja de er jo nemme at tage af og på smiley
    Tror umelbart ikke der er behov for dyrlæge, syndes du bare skal
    prøve at ligge et par gode fleece bandagsher på en nat, med nogle gode underlag under, og så se om hævelsen er mindre om morgen, er den mindre så tror jeg du har fundet løsningen på problemet smiley

Alderen har ikke som sådan noget at sige, men hvis den hæver allerede nu, er det vigtig den altid står med bandagsher på stald, da den senere i livet sikkert vil hæve mere og mere i dens ben, så det er vigtig at holde det nede fra starten smiley

• #7   29. okt 2012 Kan man godt få nogle som er gamacher? Gårdejeren har ikke altid lige tid til at lægge bandager på om aftenen og tage dem af igen om morgenen. det lidt hurtigere med gamacher. smiley

Men vil da helt sikkert prøve det inden jeg kontakter dr. dyr.

• #8   29. okt 2012 Han er KUN hævet, ikke øm eller noget andet. Han er svagt gående i forvejen og bruger bagpartiet forkert. han skal opereres her om en måneds tid for sædstrangsproblemer smiley

Kommentér på:
Hævet bagben.

Annonce