{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.301 visninger | Oprettet:

Når dyr må lide for "søde" billeder... {{forumTopicSubject}}

Ååh, jeg skal lige ud med lidt galle, kan jeg mærke.

Hver eneste dag bliver billeder af dyr og børn slået op på min væg. Nogle harmløse og søde, mens andre...Ja... smiley

Babyer der bider katte, børn der rider på hunde og trækker dem i ører og hale, børn der rider på gedekid - ja KID! Etc.

Det værste er, at folk synes det er sødt og kært og nuttet osv., og de kan overhovedet ikke se noget galt i det - For dyret er jo ikke døden nær. En rigtig amerikanerholdning IMO, og er lidt øv over at jeg tænker sådan, for der er ligeså mange amerikanere der væmmes ligeså meget som jeg selv. Men ja, desværre er det hovedsageligt amerikanere...

Her er det nyeste billede jeg har set. Hunden er som sagt ikke "døden nær", men det er i mine øjne bare ikke acceptabelt ikke at lære sine børn hvordan man håndtere dyr - hvis man lader dem håndtere dem. Specielt ikke blot for at få et "sødt" billede. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når dyr må lide for "søde" billeder...
  • #1   20. okt 2012 Jeg læste for lang tid siden en artikel om Jessica Simpsons baby, der var offentligt vist frem i bikini, og ja - det var jo skandale...Det fik mig så til at lave dette billede, og poste det på FB:

profilbillede
  • #2   20. okt 2012 eej smiley smiley stakkels lille hund smiley
    kan godt forstå dig! Det er virkelig ikk ok det der...

• #3   20. okt 2012 whatever om barnet har bikini på.. dyrene kan ikk sige fra på samme måde

• #4   20. okt 2012 forfærdeligt..

• #5   20. okt 2012 Aner intet om FB da jeg ikke er der
    Men de billeder du viser støder mig især med hvalp og kat
    Ma må som mor eller far lære sine børn hvorledes man viser respekt over for andre væsner
    VH
    Annette

• #6   20. okt 2012 Dyr skal sq behandles pænt om det er barn eller voksen er underordnet.

Min lillesøster syntes også det er sjovt at kaste sig ned over hunden der ligger ligeså pænt og hive den i halen er også sjovt men der får hun så også skæld ud

Nummer 2 billede er er et eksempel der får mit hoved til at se sådan ud smiley http://www.juniorbusiness.dk/hunden-er-det-mest-populaere-kaeledyr.html

• #7   20. okt 2012 Normalt ser man sku da babyer nøgne? Eller hvad? Hvorfor så ikke bikini?

Næsten ligesom at mange piger ikke har noget imod at vise sig i bikini. Men undertøj? Puha nej!

• #8   20. okt 2012 er bare ikke iorden .. har altid hadet når forældre har ladet deres små børn være "onde" overfor dyr. når så det stakkels dyr for nok og måske ender med at forsvare sig selv. puha så er dyret sindsyg og man afliver eller skiller sig af med det hvor det et eller andet sted er deres egen skyld

• #9   20. okt 2012 <b>~ Le Coeur ~</b>
    Det var præcis også hvad jeg tænkte, men når man tænker bikini, er det jo i nogen hoveder "frækt"...Og så tænker jeg bare "Men det er at rende nøgen rundt ikke...?"
    Så ja, meget enig.

Der er ingen tvivl om, at det er forældrenes fejl.

• #10   20. okt 2012 Dyrene skal nok tage hævn, bare vent! (link fjernet)

*bemærk ironi

• #11   20. okt 2012 Linette S ja det er dyrets skyld det har jeg oplevet. Min hund der var lidt nervøs kom til at bide min lillesøster fordi lillesøster tog fat i benet. Jeg fant så en torn i benet klart det gjorde ondt.

Det er vores fejl ikke dyrene. Vi vælger dem de vælger ikke os

• #12   20. okt 2012 min veninde og hendes kæreste gik sidste år af med deres kat fordi den ikke kunne lide kærestens 3 piger. viste sig så at det var fordi de havde været lidt onde ved den og blev ved at tirre den. og så synes han jo det var synd for pigerne at katten skulle bide og kradse den. min tanke var bare at så måtte de sku da lære på den hårde måde at de skal lade katten værre i fred men nej.

nu har de så anskaffet sig en 16 mdr gammel labrador hund i sidste uge og håber åbenbart på det vil gå bedre.. de havde tænkt lidt på en schæfer eller en anden race men de kunne nok finde på at bide hvis børnene blev for meget, men det kan en labrador da vel også ? men man kan heller ikke helt få sig selv til at sige noget.

• #13   20. okt 2012 Simone H : lige netop smiley

• #14   20. okt 2012 Alle hunde kan bide selv søde gamle Futte

• #15   20. okt 2012 Desværre så er der nogen forældre der ikke gider bruge tid på at lære børnene at være søde ved dyr! ser jeg et barn (om jeg så kender det eller ej og uanset om forældrene står ved siden af), som mishandler et dyr, ja så kan jeg ikke holde mund

• #16   20. okt 2012 Jeg synes også, at det er enormt stødende og trist at se. I mine øjne skal børn opdrages med, at dyr skal behandles med respekt og at man skal være god ved dem!

• #17   20. okt 2012 Linette: Hvis ikke de er søde ved den, så lære de det nok på den hårde måde, den dag den sætter tænder i dem. smiley

• #18   20. okt 2012 Enig med Sandra - Børnene skal nok lære det, når dyret får nok.

Da jeg var 3-4 år, var jeg en rigtig møgunge, og rev mine farforældres hund i halen - Det gjorde jeg kun én gang, og til den dag idag, kan jeg stadig huske hvor den bed mig, og præcis hvor vi var i huset hvor den bed mig. Alt fik lige printet sig godt og grundigt ind.

Problemet er, at det er jo ikke børnenes skyld - De ved ikke bedre (okay, mange ved ikke bedre). Hvis de ikke bliver opdraget, gør de hvad der passer dem, og det værste er, at forældrene synes det er sødt! smiley

• #20   20. okt 2012 ja mon ikke de gør. men nu er det så sjældent børnene er der hjemme mens jeg er der. da det er weekend børn. men skal heller ikke se det så får forældrene os noget af vide. for kan jo ikke rigtig passe at det skal ende med hunden bider. så går det jo ud og dyret igen og skal have et nyt hjem.

men jo er nok den rigtige lærestreg for dem

• #22   20. okt 2012 Vi har en søn på 15 mdr snart, vi KMÆPER med at han skal være sød og ordenlig over for vores hund og katte.

Vi skal virkelig være over ham når han er nær kattene og hunden, og er det osse. Selv om han er blevet bidt af en af kattene, er han stadig en møgunge over for dem, vi siger både nej til ham, tager fat i ham, vi har prøvet og daske ham over fingerne, tag hans hånd og ae dem og sige ae ae...

Han kan godt finde ude af at ae dem, men det er nok mest når det tager ham.

Men vi prøver og kmæper, det skal ikke gå ud over dyrene..

Råd modtages gerne i ordenlig tone...

• #24   20. okt 2012 Bare bliv ved så kommer det

• #25   20. okt 2012 Nillarh & Rastell: din søn er på ingen måder unormal, men børn udvikler først empati i 3 års alderen, de kan simpelhent ikke se at det de gør imod dyret skulle gøre ondt.
    Der er ikke så meget andet at gøre end at være opmærksom når han er i nærheden af dyr og irettesætte ham når han går forkert og så vise hvordan man, f.eks aer dem uden at hive pelsen af dem eller løfte dem op i øret.
    Jeg har selv en søn der bliver 3 til december og har hele livet været rigtig glad for dyr, men en gang har hevet alt pelsen af det halve af en kattehale da han var yngre

• #26   20. okt 2012 Fæhesten
    Okay, det viste jeg ikke de gjore der. smiley
    Vi ved godt han ikke gør det med vilje eller noget, men vi kmæper med og lære ham at man aer dyrene.. smiley

• #27   20. okt 2012 det kommer, min søn kan stadig godt blive lidt overivrig når han klapper og aer dyr, især katte og hunde der er mindre end ham, kan han godt prøve at sparke efter, men det regner jeg med at han vender sig af med

• #31   20. okt 2012 Kan nemt se et par momenter der er gode i klippet men alt for mange dårlige

• #32   20. okt 2012 Sidder pt. i en debat om første billede på FB hvor en amerikaner - en rigtig redneck - skriver:
    <i>"Omg he's not hurting that pup, it will be his best friend forever!"</i>

Hvis man kigger ordentligt efter, kan man tydeligt se poten stikke op - Altså bærer knægten rundt på hunden i kraven/skulderen. Hvordan kan man overhovedet synes at sådan noget er ok?

Jeg skrev så tilbage til ham:
    <i>"James, if you saw a grown man walk with his grown dog the same way, would you say the same? This is not a way to treat animals, and the poor kid probably doesn't even know that what he's doing is wrong. This is 100% the parents fault."</i>

Hvortil han svarer:
    <i>"Sorry just don't agree, the pup obviously has a loving home and I assure you loves the Lil boy. I'd think with all the animal abuse, neglect, strays, and homeless you all could find something better to criticize. Sorry"</i>

Amen hvordan kan man være så blank? Så fordi at der foregår værre ting i verden, så skal vi ikke bekymre os om de "mindre" ting? Jeg er sikker på at der findes hjemløse hunde der har det bedre end mange hunde i børnefamilier.

Skrev så tilbage:
    <i>"James, how can you tell from one picture, that this pub has a loving home? If the parents think it's okay - even cute - that the boy is carrying the pub by it's scruff of the neck, I wouldn't want to know what other things they're okay with... There's a reason so many dogs and cats don't like - and even are afraid of - children."</i>

- og dette venter jeg så svar på. Vil meget gerne høre hvordan han vil forsvare dette, men der skal nok komme noget godt. smiley Trist at nogen folk ikke kan se længere end til deres egen næse.

• #34   20. okt 2012 <b>Dolnra</b>
    Jep, der blev jeg også skuffet. Kunne ellers godt lide ham, men ny tænkter jeg lidt over hvordan hans heste og hund(e) har det smiley

Hahaha tusind tak for grinet - Det var lige hvad jeg trængte til. Kort og simpel, og tårene triller ned af kinderne på mig. smiley

• #35   20. okt 2012 Må indrømme at jeg er lidt ambivalent.. Selvfølgelig skal børnene lære at aflæse dyrenes signaler og lære hvordan de skal håndterer dyrene rigtigt.. Men på den anden side så synes jeg ikke er der er nogen grund til at blive hysterisk.. Jeg havde selv en kat da jeg var barn. En stor doven hankat som virkelig har stået model til meget. Jeg løftede ham op og bar ham med hans hoved under armen og hans krop slæbende hen af gulvet.. Kunne være blevet en masse søde billeder som ikke så særlig kattevenlige ud.. Ikke desto mindre så spant katten og synes han det blev for meget piskede han med halen og fik lov at komme ned.. Jeg havde fået at vide af mine forældre "sådan gør dyrene når de vil have fred" og så måtte jeg pænt selv finde ud af om min mor og far "talte sandt"..

• #36   20. okt 2012 <b>Cawani .</b>
    Der er jeg ikke helt enig.
    Det er os der vælger dyrene, ikke omvendt - Derfor er det også vores pligt at gøre hvad der er bedst for dem. Hvis man vil lære børn at 'av av' er 'av av' på egen hånd, så må man tænde for kogepladen. Det skal ikke gå ud over dyr. Der er det altså de voksnes ansvar, og ikke barn og dyr der skal finde ud af det selv.

• #38   20. okt 2012 Vores datter har lige fra hun var helt spæd fået at vide at det er ae ae når hun rør hund eller kat, hun får ikke lov at hove, slå eller sparke dem, eller løfte på katten.. Hun er 16 måneder nu og elsker dyrene, og jo ind imellem er hun lidt for hård ved især katten, men hun bliver stoppet og får at vide hun ikke må og bider/river katten hende hvis hun tager for hårdt, ja så får den ikke ballade..
    Hunden er en klumpedumpe vovs på 40 kg, og han elsker at lege med hende, de krammer og kysser og hun tager hans legetøj og giver Janne det tilbage igen ( det mener jeg så altså de skal finde sig i) hun deler sin mad med ham og ja ind imellem sidder hun på ham, men kun når han ligger ned, og hun vejer ikke ret meget.. Så mener godt de godt må tumle sammen, men man skal holde øje, opdrage dem og sørge for at dyret ikke lider overlast

• #39   20. okt 2012 Sikke en dejlig rottweiler !! smiley

• #40   20. okt 2012 Sidste sommer da vi fik vores killing syntes Sarah(min lillesøster) katten skulle luftes i halen, nakkeskindet, poterne eller ørene og den fandt sig i det. Vi sagde NEJ!! Og tog hende væk. Da dette skete nok gange gav katten hende en række kløer på hånden og siden hen har hun løftet ham pænt dog knuger lidt hårdt om ham.
    Men hun blev 2år det år så fint nok

• #41   21. okt 2012 Rottweiler videoen er bedre, selvom jeg aldrig ville lade en baby og hund være sådan sammen. Hunden reagerer på kropssprog, og man ved aldrig om babyen pludselig gør noget der trigger hunden.

Min egen hund er fantastisk sød og dejlig, har aldrig bidt og elsker børn. Dog ville jeg aldrig nogensinde lade hende være alene med et barn, eller lade en baby ligge på den måde med hende. Jeg tvivler på hun ville gøre noget, men det er ikke en risiko jeg ville turde at løbe an på.

• #42   21. okt 2012 Forresten så har jeg endnu ikke fået svar fra ham James, og han har været aktivt online siden, så tvivler på at jeg får det smiley

• #43   21. okt 2012 Det kan i min verden. Aldrig være barnets skyld, hvis der sker uheld med dyr, eller at barnet ikke er "god" ved dyrene. Det er forældrene bag disse børn, der skal lære barnet, hvordan man behandler dyrene. Børnene ved ikke bedre, med mindre forældrene lære dem det.

Jeg har selv en datter på 6 måneder. Hun skal klart lære hvordan man behandler dyr, hvad der er iorden og ikke er. Vi har selv hund her i hjemmet. Og det er vigtigt for både hund og barnet, hvornår nok er nok. Hunden har også brug for en pause fra barnet ind imellem. Så her skal man hjælpe hunden, når man kan se den ikke gider mere. Klart så skal børn ikke hive, slå eller nogen ting, det er ikke iorden overfor hunden.

• #44   21. okt 2012 Her er endnu et "cute" billede, hvor mine alarmklokker ringer...

profilbillede
  • #45   21. okt 2012 Lykke: ja det ligner et ret ungt føl.. Havde det været en 2 års med et lille barn på, tjah så havde barnet nok været i størst fare.. Men et lille føl smiley og desuden er det ski da heller ikke særligt sikkert for barnet

• #46   21. okt 2012 Syntes det er direkte ækelt at forældre ikke lære deres børn at behandle dyr ordentligt, og lære dem hvordan man skal omgåes dyr...
    Jeg kan ikke ta' det!

• #47   21. okt 2012 <b>Signe *spider-pig* Nu som Jesus L</b>
    Enig - Mine alarmklokker ringer både for barn og føl. Det er fuldstændig ude i hampen det billede.

• #48   29. mar 2013 Ej ej ej, puha. Det er ikke iorden at forældrene ikke lære de små at det ikke er sådan man skal være sammen med dyr.

• #49   29. mar 2013 Fæhesten.det ska jeg ik se ham gøre så havde jeg sparket ud efter ham;-)og ja,jegkán bedre li dyr end børn....

Kommentér på:
Når dyr må lide for "søde" billeder...

Annonce