Når naboens dyr render ud... {{forumTopicSubject}}
Jamen altså... så har jeg igen igen været oppe og banke på hos vores nabo.
Deres kødkvæg er igen rendt ud af deres indhegning.
Nu er det sket 3 gange det sidste år og hver gang er det os, som må vade op til dem, for de opdager det ikke selv.
Hver gang får jeg en sludder for sladder om, at han da sørme ikke forstår det, for der er så meget strøm i hegnet og han fodrer dem skam også...
Jeg er egenlig ligeglad med hvorfor de render ud, jeg frygter bare for den dag man hører en bil brage ind i 300-400 kg. ko, for det kan folk altså dø af.
Hvor mange gange skal man som nabo, se i gennem fingre med det, før man kan tillade sig at involvere politiet??
Vi har førhen prøvet at stå 2 nabo familier og måtte bruge en nat på at indfange køer, imens ejeren, var på ferie.
Manden havde glemt at sætte strøm i hegnet....
I perioder for nogle år siden, stak køerne af nærmest månedligt og vi (altså flere naboer) måtte sørge for at stoppe trafikken så der ikke skete ulykker.
Det er pænt nervepirrende at kunne sidde indenfor og bare frygte for, hvornår den første ulykke med en bil ville ske.
Den er heldigvis ikke sket endnu....
Åhh jeg skulle bare have det ud.
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=8560
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Ej, sarkasme har sin charme...
Jamen. Du må jo gå op til manden og fortælle ham dine tanker - hvad du skriver her. Hvis han ikke tager det alvorligt må du vel kontakte politiet.
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 883
At det ikke er sjovt at frygte for andres helbred, samt at det er ufedt at have 30-40 køer til at komme brasende forbi ens bil.
Problemet er jo så, at han ikke rigtig tager det til eftertanke.
Eller det virker i hvert fald ikke sådan.
Han er jo sådan set en flink nok mand, han tænker bare ikke så langt...
Da hans hund i efteråret blev ramt at en bil (og overlevede) var den eneste kommentar fra ham "nå høhø så kan den vel lære, ikke at løbe væk"
Måske ikke den mest kvikke kommentar, når der står et ungt par og er helt ude af den, fordi at de har ramt en hund.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Min hund blev påkørt i oktobers og døde af det. Det var meget ubehageligt at overbære og se på... Puh, får helt tilbagefald.
Nå, men.. Hvis han ikke tager det alvorligt må du vel gøre noget ved det, hvis det sker igen!
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Han får skylden, hvis der sker noget, for det er hans hegn, der ikke er sikkert.
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
"Et større problem er dyrs færdsel på offentlige vejområder, især hovedveje og motorveje, hvor der meget ofte opstår farlige situationer. Det kan bl.a. være nødvendigt at rekvirere skytter fra Falcks redningskorps til at skyde dyrene eller kun nogle af dyrene for at skabe kontrol over resten. I mange tilfælde kan der efter gældende praksis ikke rettes kritik mod dyrenes indhegningsforhold, hvorfor disse ganske betydelige gener og ofte ganske betydelige skader for de implicerede motorkøretøjer ikke kan afhjælpes.
Hvis indhegningen findes i orden, kan politiet ikke på nogen måde give påbud om at skabe en mere sikker indhegning. Såfremt der er sket skader på de implicerede motorkøretøjer, må disse enten dækkes af bilernes kaskoforsikring eller afvente sagsanlæg mod dyrenes ejere endda med tvivlsomt resultat i følge gældende praksis, hvis hegningen har været i orden. "
Der skulle også være noget i færdselsloven:
"1. punktum i § 88 stiller krav om en ”forsvarlig bevogtning” af heste, kreaturer mv., når de færdes på veje omfattet af færdselsloven. Det er ikke nærmere fastlagt, hvornår en bevogtning er ”forsvarlig”, men kravet må - sammenholdt med 3. punktum - indebære, at dyrene ikke må være løsgående, jf. Færdselsloven med kommentarer, 1992, side 622."
Du kan læse lidt mere om det her:
(link fjernet)
Jeg ville nok besvære politiet hver gang de render ud på vejen. Det kan være ejeren tager dem mere alvorligt end han gør med jer.
Når naboens dyr render ud...