861 visninger
|
Oprettet:
Dækken med hals? :-) {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at købe et dækken med hals, men jeg kender ikke så meget til det.
Hvad er der godt ved et dækken med hals?
hvornår bruger jeres heste dækken med hals?
Har i et bestemt dækken med hals som i ville anbefale
apr 2009
Følger: 46 Følgere: 40 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 625
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.340
Både fordi den er klippet. Der er også varme og isolering i halsen så pelsen ikke vokser så hurtigt, og så selvfølgelig for den ikke bliver nær så beskidt i frostgrader er det også rart at manen ikke fryser
Men jeg bruger det primært pga pelsen ikke skal vokse for hurtigt..
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 39
Jeg har så gjordt det, at jeg har købt et vinter dækken med halv hals, og det har jeg gjordt fordi min pony skal klippet på halsen, fordi hun sveder så meget at jeg ikke kan få hende tør.;-)
Kan ikke finde ud af at linke(hehe), men det er et vinter dækken fra horze.dk, med 300g fyld til 799kr.;-)
;-))
jul 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 300 Svar: 324
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Halsen har jo kun 100g fyld, så den varmer nu enlig ikke - men den holder vind og regn ude når mine heste nu ikke har pelsen til dette.
Det største minus ved at give dem hals på er at det slider manen uroligt meget, så jeg fletter altid manen.
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 39
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Med mit nye regndækken har jeg ingen problemer haft med slid på manen selvom hun går med den hele døgnet og kun får den af når jeg skal ud og ride. Manen er ej flettet.
Jeg bruger den både fordi hesten er klippet på halsen og en klippet hest med to forskellige længder hår ser lidt spøjst ud og så ganske enkelt fordi min hest ikke kan undvære den hvis det blæser eller regner. Hun er meget kuldskær hvis det regner og står så og ryster og hænger (stopper med at spise og stiller sig midt på folden) og når hun har hals på fryser hun ikke.
Altså jeg har Amigo Bravo 12 dækkener med hals både et 0g og et 400g. Kan kun varmt anbefale det dækken, jeg er super glad for det. Ingen skravmærker på skuldrende eller på bagbenen (ikke de typiske bagbenstropper men en enkelt rem)
aug 2009
Følger: 102 Følgere: 97 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 402
Det eneste der kan være et problem er hvis den ligger og slider ved mankebenet, og op af halsen, og så slider den halvdelen af manen af. Det har jeg i hverfaldet oplevet med min pony, men købte så et dækken med aftagelig hals og det er ingen problmer der.
Men undertrøjen virker ikke på manen, kun på mankebenet..
Dækken med hals? :-)