{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

dækken med hals {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer at købe et dækken med hals til min prinsessehest, men inden jeg vil gøre det, så vil jeg lige høre om I har erfaringer med at det gnaver manen af?

Jeg har bare hørt om det før og gider ikke bruge en formue på sådan et dækken, hvis det er noget der sker ofte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækken med hals
  • #1   16. jan 2012 Kan ikke se, at det skulle være nødvendigt med det milde vejr vi har i år.

Min blev helklippet i November og fik et 20 grams dækken på. Han går ude hver dag og ser stadig nyklippet ud. Han er endda begyndt at fælde.

• #2   16. jan 2012 sputnik blevet klippet i lørdags og har dækken og hals på. har tit hals på min ikke noget der gnaver der .

• #3   16. jan 2012 Pernille:
    Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad du synes, du aner heller ikke hvornår jeg vil købe det.
    Hold dig til emnet

• #5   16. jan 2012 enig med IDA KROGFELT | Domino | - HURK - ANE 11/12 - jeg bruger bare et fra tika som jeg altid har gjort . det der fungere til min hvert fald ..

• #6   16. jan 2012 Har selv et dækken med mulighed for at sætte hals på. Kender da et par stykker som har været ude for manen røg sig en tur. Men det kan let undgåes hvis hesten er ren og tør når den får hals på. Og så for gudsskyld husk at tage den af på alle mulige tidspunkter.

Selv har jeg gjort sådan at de har fået halsen på når de skulle ud og når de var inde havde de den af. Har ikke haft et eneste manke problem.

• #8   16. jan 2012 okay, kan forstå på det hele, at det skal være et dækken hvor halsen skal tages af..
    Det er nok også meget smart

• #9   16. jan 2012 Jeg har både Amigo, Rhino og HL - alle med aftagelig hals. Min hoppes man er aldrig røget smiley

• #10   16. jan 2012 Jeg har både dækken med aftagelig hals og fast hals og jeg har ikke problemer med nogen af dem. smiley

• #11   16. jan 2012 Jeg foretrækker halv hals, da ponyen bliver gnavet på mankekam ved hel hals smiley og det gælder både løs og fast hals. - så har en hel ubrugt hals til salg, hvis nogen har interesse smiley
    Men det er måske fordi ponyen er en welsh cob med en ordentlig hals...?!

• #12   17. jan 2012 min frieser henrik har dækken med aftagelig hals . men han skal haveet stalddækken på indenunder med halv hals for at det ikke skal gnave man af. kunne ikke finde på at gøre det uden underdækknet igen ;(
    generelt ligger halvhals godt uden at gnave da `trykfladen` på manen er bredere fordelt end et ganske almindeligt dækken

• #13   17. jan 2012 hvis du køber et dækken med hals og alligevel oplevet at det slider, så kan det hjælpe hvis du sprayer show shine i, det går det selvfølgelig mere glat,og så er friktionen ikke så stor... det kan også gøres på skuldre hvis man har problemer her...

• #14   17. jan 2012 Jeg sværger også til dækkenerne fra Tika, dog dem med halv hals på. Ellers er Weather Beeta eller Avalance fra Horze også rigtigt gode bud på nogle super dækkener:)

• #15   17. jan 2012 hvis din hest ikke har så meget hårpagt ville jeg ikke gøre det, da de mister noget man af det smiley men jeg er glad for mit.

• #16   17. jan 2012 Jeg har aldrig haft problemer med hverken aftagelig hals, hel hals eller halv hals. Tror bare du skal ofre de 500 kr mere og få et dækken der ligger sindssygt godt og som passer! Jeg tror tit problemet er at dækkenet rutcher rundt eller ligger for tungt på manken. Derudover så tager jeg tit min hals af (hvis det er muligt) og vasker den et par gange i løbet af vinteren, så den ikke bliver alt for beskidt indeni.

• #17   17. jan 2012 hvis du gerne vil ha et Rambo Duo, så har jeg et som er brugt meget lidt i str. 145 :o)

• #18   17. jan 2012 Uha, da Janni. Ingen grund til, at blive vrissen. smiley Det er selvfølgelig rigtigt, at det ikke helt var emnet, meen... smiley

Men ja, har hørt en del, der mister manen ved det. Nu når jeg ikke holdte emnet før.

Kommentér på:
dækken med hals

Annonce