{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

Tillids øvelser for lille pige med stor pony. {{forumTopicSubject}}

For en mrd. siden fik Jasmin sin første pony. En rigtig skøn ung pony. Vi har lavet en lille smule jordarbejde, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at Alfa fik en hel del mere tillid til Jasmin og ikke bare mener at hun kan bestemme hvor hurtigt de skal gå og hvem der skal stå hvor.

Alfa er en rigtig stærk pony hvilket hun uden mærket godt ved og derfor sker det tit at jeg må trække hende fordi hun simpelhen har fundet ud af at Jasmin ikke kan holde hende :/.

Når vi laver jordarbejde og Alfa skal gå efter Jasmin er det tit Alfa inten bare står stille eller søger mig, hvilket slet ikke er uforstående da det jo er mig der pt. har sat mine grænser fra dag 1 af over for hende.

Har i nogen gode ideer til hvordan jeg hjælper en 9 året pige med at bygge lederskabet op så Alfa ved at hun ikke skal snyde hende og Jasmin sikkert (uden at blive mast, trådt på osv) kan trække med hende.

Jeg er ALTID til stede i stalden når hun har med sin pony at gøre og det er bestemt ikke noget der bliver lavet om på de næste mange år.

Alfa er begyndt at forstå at Jasmin altid skal ind i stalden før hun skal gå ind, men nogen gange glemmer denne 5 året pony det og Jasmin bliver mast i døren. Jasmin siger også fra over for hende i stalden når hun trækker bagbenet ind under sig når der skal renses hove og selvom Alfa da prøver engang imellem opgiver hun meget hurtigt.

Der er ingen tvivl om at Alfa ser Jasmin som noget godt for hun søger hende gerne på folden hvis vi kommer der ud og nusser hende med mulen i stalden, under ridning er Alfa begyndt at passe på at hun ikke falder af og er også begyndt at lytte rigtig godt til hendes små hjælper.

Der er INTET ondt i Alfa, men hun er ung og har ikke før haft et barn så tæt på dagligt og tænker ikke lige over hvor hun sætter sine fødder osv.

Håber der sider en (gerne flere) men nogen super gode råd og metoder til at bygge bro mellem de to.

Jasmin elsker sin tosset pony og bruger rigtig mange timer på bare at nusse og hygge med hende på fold og i stald.

Jasmin har lært Alfa at kysse og er ved at lære hende at smile hvilket de hygger sig meget med.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillids øvelser for lille pige med stor pony.
  • #1   14. okt 2012 For mig høres det ud som om tilliden er der men at ponyen mangler respekt for din datter. Din datter burde blive sendt på kursus hvor hun lærer øvelser der får hendes pony til at respektere hende. Da jeg var på din datters alder holdt jeg på med heste selv og lærte hårdig at sætte mig i respekt. Men jeg lærte af den gamle skole hvor man sadde hårdt mod hårdt. I dag har jeg blevet lidt klogere og derfor anbefaler jeg dig at sende din datter på en Horsemandship lejr. Og måske skulle du prøve at holde dig lidt væk da ponyen automatisk vil forvente at du bestemmer og ikke din datter. Bliv inde i huset og gå og tjek op hvert kvarter eller mere. Jeg har været på et dagskursus hos Claus Hempflig i tillid og respekt træning. Havde i boet på Fyn ville jeg gerne have kommet og lært din datter øvelserne da det er så vigtig hun får noget hjælp.

• #2   14. okt 2012 Ingen tvivl om at hun skal have hjælp og jeg synes der mangler nogen kursus for de små rytter eller måske er det bare mig der ikke kan finde dem :)...

Øv at du er på Fyn og vi er på Sjælland for ville med kyshånd ha taget mod din hjælp for vil bare så gerne at hun med sit kropssprog kunne fortælle at det er hende der bestemmer og ikke Alfa.

• #3   14. okt 2012 Der er bøger der viser og fortæller om hvordans ens kroppsprog virker for hesten. Hvad du siger med din krop. Husker desværre ikke hvad den hedder men søg på hestebøger/ faglitteratur hest så måske I kan finde noget så kan hun starte med at øve sig i sit kroppssprog. Jeg ville være forsigtig med at starte noget op som bliver forklaret her inde da man ikke kan være sikker på at man gør det rigtige. Og da hun er 9 år er det for risikabelt. Da man ikke har samme "mulighed" for at fejle og rette op igen (pga ponyens overlegenhed) Men søg efter adferdsbehandlere og liknende så måske der dukker noget op.

• #4   14. okt 2012 Det vil jeg prøve og samtidligt vil jeg stadig lede videre efter et kursus til hende som hun ville kunne få noget ud af og som ikke bliver forklaret på voksensprog.

Selvom jeg kan se at Alfa hører mere og mere på hende for hver dag ville jeg virkelig gerne at min datter også fik en forståelse for hestens sprog. Jeg kan da noget, men er virkelig dårlig til at forklar og lære fra mig.

• #5   14. okt 2012 (link fjernet)
    Dette er noget for hende...

• #6   14. okt 2012 Jeg har også fået en pony, som i nogle tilfælde er meget stærk. Det er tålmodighed der har hjulpet mig meget. Stille og roligt, men sikkert bygger man et bånd mellem hesten og en selv ved bare at være i selskab med sin hest. Ride den, strigle den, succes oplevelser.

• #7   14. okt 2012 Det er lidt langt væk og tager 2 timer at komme der til

• #8   14. okt 2012 Jeg har en bog der hedder "første bog om hestesprog" og den beskriver hvordan dit kropsprog skal være overfor hesten og hvordan de opfører sig i en flok smiley den har været en stor hjælp for mig da jeg var en lille pige med en stædig pony smiley hvor på sjælland bor du ?

• #9   14. okt 2012 Jeg bor i Haslev og den bog må jeg ud at finde smiley

Kommentér på:
Tillids øvelser for lille pige med stor pony.

Annonce