600 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Lidt har også ret - næsebånd Lidt har også ret - næsebånd

Jeg fik undervisning idag på min part. Jeg er ikke typen der spænder mit næsebånd særligt stramt, det sidder der sådan set bare - man kunne få de famøse 2 fingre ind under, liggende. Men alligevel lavede underviseren et "forsøg" hvor hun spændte det en del ud - så kunne man nu få 2 fingre på højkant uden problemer.

Hesten blev mere afslappet, søgte mere ned af sig selv, strakte sig mere og skulle liiige vænne sig til det nye "fornemmelse".

Blev overrasket over at det kunne gøre så meget forskel på hesten, at det lige fik nogle huller ud. Så her fra, bliver næsebåndet fremover bare spændt i et af de første huller ;o).

Et lille indput fra mig - nogle der har lært noget nyt idag?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt har også ret - næsebånd
  • #1   13. okt 2012 Det er sådan noget jeg også godt kunne tænke mig at lege med, for at se hvordan hesten reagerer.

Det er bare ikke min hest, og ejeren er tilhænger af de to flade fingre. Så når hun er der, bliver den spændt dertil. Og så bliver det desværre en vane...

Alt hvad jeg har lært i dag, er at det er svært at knuse rutebiler nogenlunde ensartet.

• #2   13. okt 2012 Hvorfor så ikke bare fjerne næsebåndet helt ? smiley

Jasmin har ikke den kææmpe store forskel på med og uden næsebånd, så jeg vælger at ride uden, mens min mor af og til vælger med og det samme med Jasmins anden rytter smiley

• #3   13. okt 2012 Jeg har været på kursus med Merete stemmer, og har lært at min hest sætter pæne og rigtige muskler helt af sig selv, fordi hun søger biddet sev og fordi vi altid rider hende på meget let tøjlekontakt!

Fik mange rosende ord om hende!

Har også lært at jeg er god til selv at se på min hest hvordan hun har det, og at jeg sev kan vælge en god sadel til hende.

Men det mest brugbare jeg har lært var nok at min vejrtrækningen har mere at sige end jeg troede. Hvis jeg trækkervejret dybt kan jeg bedre få hesten til at slappe af.

• #4   13. okt 2012 Dejligt.
    Var det ved mig havde hesten ikke ville reagere så

• #5   13. okt 2012 DD ved ikke hvorfor

• #6   13. okt 2012 Det er nu engang også det man altid har sagt som vejledning, 2 fingre på højkant.... men dejligt med en kyndig underviser og tillykke med din nye viden smiley

Jeg har idag lært at når mit hingsteføl bliver rigtig forskrækket, prøver han at springe ud gennem boksdøren.. Men lærte heldigvis også at han falder ned igen på 2 sekunder, så det er jo dejligt han er ligeså cool som storebror... Han har ellers indtil nu ikke vist udfald for noget som helst, hverken kæmpe lastbiler eller 10 motorcykler der drøner forbi ham, men han er jo hest, så at blive forskrækket og vise en flugt reaktion er ganske ok... smiley

• #7   13. okt 2012
    Jeanette H - Det er det der kan komme ind under de fleste næsebånd og folk siger ;o).
    Har ikke haft tænkt så meget over hvor meget det har været spændt, har bare spændt det så det nu sad der, i et hul der virkede og uden at mase kræets kæbe sammen.

• #8   13. okt 2012 Jeg har lavet ekstra huller i mit, det er spændt helt ud.

Tror jeg kunne have en hel hånd imellem.

Der er jo forsket i, at heste faktisk udløser stress hormon bare af at stå på STALDGANGEN, når de får strammet næsebåndet.

Så det er bestemt også i min optik, at de får det så løst som muligt. Men at det stadig er der. Ikke for at tvinge, men ved nødssituationer. Synes jeg har hørt for meget efterhånden.

• #9   13. okt 2012 Asterix bliver irriteret over at have det på.
    Og jeg har taget det helt af for 3 år siden at princip dengang, og nu er jeg så blevet klogere, og er glad for min beslutning smiley

• #10   13. okt 2012 Jeg har aldrig brugt mine næsebånd. De er også for store, så der kan vel være 3 hænder under hvert smiley Der er i hvert fald plads til to.
    Men mine går rigtig fint med løse næsebånd. Jeg kan ikke ride uden, da jeg rider dressur

• #11   13. okt 2012 Jeg har i dag fundet ud af at der er noget der hedder frøgræshalm og at mine heste synes det smager vildt godt. (LÆNGE leve fantastiske naboer!)

Og så har jeg lært at jeg kan tegne med en mus, selvom det er svært..

• #12   13. okt 2012 Krikken: Undskyld hvad? Du må lige omformulere dig? For siger du at det er normalt der "kun" kan være 2 fingre fladt under et næsebånd?? Alle de 100 vis af trenser jeg har haft imellem hænderne gennem årene, har da alle kunne spændes i det yderste hul og derved været MEGET løs, også for løs... Så forstår ikke helt hvad du mener? smiley

• #13   13. okt 2012 Dejligt at det var en positiv oplevelse!
    - Har samme holdning som Day Dreamer - nemlig at næsebåndet kun er til pynt! smiley

Tja, jeg har lært at min hest sagtens kan stejle og bukke, hvis hun har sat sig noget andet i hovedet end det, jeg havde tænkt mig.. smiley Og så er hesten da bare blevet en stjerne til indparkering og statue!

• #14   13. okt 2012
    Jeanette H - omformulere mig ;o). Spørger man den gennemsnitlige dressurrytter så er de to fingre nogle der skal være flade, ikke på højkant.

• #15   13. okt 2012 Krikken: Godt så, for troede lige du ville til at bilde mig ind der generelt kun var plads til 2 flade fingre under alle næsebånd *Gg*
    Og det er da kun de dressurryttere der netop vil spænde mulen sammen på hesten, der har vendt det om til 2 flade fingre... Jeg har lige siden jeg var 5 år fået lært at det er 2 fingre på højkant, mener endda vi lærte det til ridemærke undervisning smiley

• #16   13. okt 2012
    Jeanette H - Ja, det er især dressurryttere der gør det, eller - springryttere ser sig heller ikke fri ;o).
    Mit har bare været spændt uden jeg tænkte meget over hvordan, spændte det bare uden kræet blev snøret sammen og bare så det sad der uden rigtigt at gøre noget.
    Men selv det, gør jo så en forskel.

• #18   13. okt 2012 Dolnra: Nope smiley

Krikken: Yup... Alle type ryttere bruger den med 2 flade fingre er nok, hvis de ikke har lyst til at lære at ride deres hest korrekt, eller ikke gider for den sags skyld.. Men fedt du fik prøvet noget nyt, selvom du i forvejen ikke havde snøret mulen sammen smiley

• #19   13. okt 2012 Da jeg var yngre og "gik til ridning", havde hesten jeg red på fået et sår og skulle derfor rides uden næsebånd. Jeg oplevede præcis det du beskriver! Den "møgsure krikke" som de fleste beskrev ham som, kunne pludselig slappe af smiley Det virkede helt skørt at så lille en ting, kunne gøre så stor en forskel, men det gjorde det altså. Jeg har spændt næsebåndet løst lige siden. Det er så fedt at gøre sig den slags erfaringer smiley

• #20   13. okt 2012 Næsebånd er ikke til nogen nytte. Jeg rider ihvertfald ikke med det nederste, og den anden, kun fordi det er pænest, synes jeg, ellers havde jeg klart pillet den af.
    Man skal altid kunne have to fingre på højkant under det, ikke liggende. Det er misforstået, så er det for stramt.

• #21   13. okt 2012 Lol - hvorfor skal man kunne have to fingre liggende? Så kan man da lige så godt have en finger liggende? Det er da to fingre på højkant der er fidusen i det. Hesten skal kunne bevæge sin kæbe hvis den vil.

• #22   13. okt 2012
    Lige her er der vist heller ingen der har sagt dig imod :b
    Ved såmend bare at det er den gængse opfattelse smiley

Kommentér på:
Lidt har også ret - næsebånd

Annonce