{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Hov boots eller sko??? {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens... jeg har en lille kat 3 pony hoppe på 117stg.
Hun får pt smed til beskæring ca. hver 6 md da hendes hove ikke vokser så meget.... Men men nu kommer vinteren og jeg skal have fundet ud af om hun skal skos og have mordax i når hun skal ud i sneen eller om jeg skal investere i boots til hende så hun kan stå fast. Kan en hest overhovedet gå med de samme sko i et halvt år? i så fald vil det jo være det mest praktiske og billigste...

Og jeg vil lige skynde mig at sige at det ikke er fordi jeg er nærig at hun bliver beskåret så sjældent. Min anden hest har brug for smed til beskæring og skoning ca.hver 10 uge.

Og hvis det ender med at blive boots findes de så i helt små pony str?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hov boots eller sko???
  • #1   13. okt 2012 Altså Monique skal heller ikke besæres ret tit når hun går uden sko smiley

Ehm, altså hvis du får sko på, skal hesten jo beskæres mellem 6-8 uger, mener jeg man siger. Jeg har aldrig selv prøvet de sko, men synes da de lyder smarte til en ridetur i sneen, for det andet kan nogle heste vrække om med sko på i højt sne, fordi det sætter sig i klumper under skoen:)

• #2   13. okt 2012 Hverken boots eller sko, kan holde 6 måneder. Hvorfor vil du have sko/boots på hende?

• #3   13. okt 2012 Anna: Man kan bede smeden sætte snesåler i skoen, så klumper sneen ikke.

• #4   13. okt 2012 Pernille : Jeps i know smiley Det er ret smart smiley Men ville lige sætte de to muligheder op imod hinanden smiley Så det var derfor

• #5   13. okt 2012 Mener at jeg synes de der Boots lyder smart, hvis det er fordi du vil have en ridetur i sneen i ny og næ. Ville ikke sætte sko på for en lille periode smiley

• #6   13. okt 2012 Jeg ville bestemt vælge boots, og de findes i små str... Vil anbefale dig at kigge på www.hovfokus.dk
    Man kan skrue mordax i mange boots modeller, så kan hesten bruges både ved sne og is smiley
    Jernsko er ikke noget jeg ville give mig i kast med for så kort en periode....

• #7   13. okt 2012 smiley Okay. Der er bare mange der ikke ved de findes. Super smart og meget enkel opfindelse.

• #8   13. okt 2012 Berger smedie sælger også nogle super gode nogen. Delta Boots. Men tvivler på at Delta'en kan fås så lille. Men det kommer jo an på hovens størrelse.

• #10   13. okt 2012 Selvfølgelig er det ikke meningen at den skal gå med boots hele tiden. det er jo ikke det de er lavet til... Jeg rider dagligt tur i blandet terræn.... og om vinteren er det jo det rene gale mathias at ride ud i sne og på glatte områder uden at sikre hesten kan stå fast.... derfor enten boots eller sko(mordax). Jeg bruger som sagt sko på min islænder med sne såler og mordax når der er is og sne. Det gør turen til en fornøjelse smiley
    Ida : I de snart 2 år jeg har haft hende har min smed kun ment at det har været nødvendigt at beskære hende ca. hver 5-6 md... og der er hun altså ikke blevet redet.... så hun må jo enten have hove der vokser meget lidt eller slide dem fantastisk godt på folden. Og hun skal jo ikke have boots på på folden... det er kun til rideturene da hun nu er under tilridning smiley

• #11   13. okt 2012 Er der is, rider vi ikke. De fleste er barfods og klarer sig fint nok i sne, hvor der ikke er is. Men den ene er nogle gang omfodet og derfor går med boots til ridning når det er nødvendigt. Hendes Cavallo Simple boots har kort almindelig skruer sat på i bundet. Ellers gled hun på fugtig lav, mos, gren, osv når vi red.

• #12   13. okt 2012
    Boots kan man få mordax til :o)

• #15   13. okt 2012 De rigtige mordax til Cavallo har ikke kunne fåes herhjemme sidste jeg undersøgt det. Havde heller ikke kunne opdreve dem i EU da jeg havde brug for dem. Og gider ikke ofre en formue på easy boots mordax, der ikke er egnet til MIN boots, når skruer er lige så effektiv (fik ideen direkte fra Cavallo). Og man alligevel ikke kan bare skrue mordax på og af på cavallo som man vil. Ikke uden at rigtig lave ged i dem. Skruer kan hun bruge hele året og risikere ikke at skade sig selv. Det er året rundt at lav, mos, og gren på vores lokale stier er glat.

• #16   13. okt 2012 Mener, at equine fusion boots fåes ned til str. 10.

Kan den passe boots, og ikke har ekstremt dårlig hovstillling e.l., ville jeg vælge boots.

Også fordi de ikke er glatte, min står bedre fast på skovtur i galop når der er lidt våd mudder med bootsene.

Jernsko er ikke gode, når det er glat. Men kommer selvfølgelig an på, hvordan hesten går. Min der har "frieser gang" gled ikke trods 4 jernsko, fordi hun sætter benene lige ned.

Den anden, som strækker benene helt ud, skøjtede rundt som Bambi. Uden sko.

Kommentér på:
Hov boots eller sko???

Annonce