{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

ingen hovvækst - sko eller boots???? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg står med et problem da jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge til min hest...

Min hest har ingen hovvækst og har derfor utrolig ømme hove og det slider utrolig meget. jeg har derfor bestilt en hovkur med biotin (blandet m. zink så det optages hurtigere) som vil gøre at hans hove igen får vækst.
Indtil da skal jeg passe på hans hove og at de ikke bliver slidte. Min smed sagde så jeg skulle få sko på, men i min lokale hestebutik fortalte hun mig at når der jo ikke er meget hov at slå søm i kunne det være en fordel at bruge boots indtil hoven er vokset.
en anden jeg red med fortalte mig så i dag at hendes hest havde haft ømme og ødelagte hove men havde fået sko på - man kunne dog se at hoven ikke nåede helt ud til skoen indtil hoven var vokset mere. hun fortalte også at nogle heste tit tabte deres boots og at de trådte skævt. (men en anden hun kender har været glad for boots)

Lad mig høre nogle erfaringer/meninger smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen hovvækst - sko eller boots????
  • #1   30. apr 2013 Hvis hesten er ømtået og tynd i sålen, ville jeg klart vælge nogle sko. Ikke boots.

Husk - biotin/vitamin H evt kombineret med zink ikke gør det alene. Opbygning af hovvækst/kvalitet er forårsaget af MANGE forskellige ingredienser...ikke kun bitoin. Derfor bør man kigge sig om efter de bredspektret produkter. Ikke bare de billige - pris hænger sammen med kvalitet.

• #2   30. apr 2013 han er ikke øm i sålen, hans hov, den hårde del af dem, vokser bare ikke. jeg tænker også bare , at slå søm i en hov hvor der ikke er meget hov at sætte sømmet i... og hvad med næste gang han skal ordnet sko så.. Der vil jo gå tid før hoven vækster.
    Jeg fik anbefalet at der var et højt indhold af biotin i den hovkur jeg købte da det er jern og vil give mere vækst.(der er også andre ingrediense, hvilke husker jeg ikke i hovedet) . hvis der er flere ingredienser der er meget vigtige for hovvæksten, hvilken er disse så? smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #3   30. apr 2013 Jeg har brugt følgende da min hest ingen vækst har i hoven og det har virket rigtig godt
    (link fjernet)
    http://www.horselab.dk/cornucrescine-hoof-ointment-p-94.html

Det ene i foderet det andet på kronranden

• #4   30. apr 2013 Hvilken hovkur har du købt? Husk på, at en kur alene ikke er nok. Man skal regne med mindst 6 måneders dagligt tilskud førend man kan se resultatet. Det skyldes, at hornet, der allerede er vokset ned IKKE ændres. Derimod er det det nye horn, der vokser ned fra kronranden, der forbedres - og en hov tager 9-12 måneder om at vokse fra kronrand til jord.

Din hests hove vokser - problemet er formentligt, at hoven slides mere end den vokser. Hvis du lader hesten sko, slides skoen - ikke hoven, og derved vil hoven blive "større", fordi den smule vækst, der altid er, ikke slides af. Næste gang hesten skal skoes, vil der være mere horn af gøre med.

• #5   30. apr 2013 Jeg har købt en fra global sport. det var kanon svar smiley tusind tak. jeg tager sko og de to Lene T viste mig.

• #6   30. apr 2013 Selv tak! smiley

Hoof health er et glimrende produkt til en fair pris. Jeg har selv brugt det. Husk - det er mindst et halvt år, du skal påregne at give tilskuddet smiley

Husk også, at valget at beslagssmed er MEGET afgørende. Der er gode og mindre gode smede overalt.

• #7   30. apr 2013 Min hest sål vokser Utrolig langsomt men hov vægen vokser voldsomt stært, dvs, selvom min hest ser ud til at have store masive hove er han stok halt på forbene, han går med 4 sko og lædersål på forben

• #8   30. apr 2013 ja det husker jeg og væbner mig med tålmodighed smiley det må man sige. jeg har heldigvis en smed jeg ved der er virkelig god til at sko heste smiley

• #9   30. apr 2013 mich og fønne: Det lyder ikke godt er det så noget du kan rette op på med skoene og lædersålen ?

• #10   30. apr 2013 Ja, når sålen er blevet tyk nok vil han kunne gå uden såler man kommer aldrig til at gå uden sko.

ville forslå dig at vælge sko da hoven så har mulighed for at vokse, hvor hvis du vælger boots skla hoven besværes ofte og hoven vil blive i samme str

• #11   30. apr 2013 Én af mine heste har samme problem. Hans hove vokser meget meget lidt. Jeg er så begyndt, at give ham ekstra zinktilskud, men biotin har han altid fået. Hvad med, at give din hest noget af det hovfedt, som fremprovokerer væksten af hoven?

• #13   1. maj 2013 tak for alle jeres gode svar smiley jeg har bestilt min smed og han kommer og giver sko på mandag smiley

katja og musse: ja min han skal jo helst bruge sine boots på hver evig eneste ridetur og nok også helst på folden så det er nok nemmest med sko, som du også skriver smiley
    jeg ved dog ikke hvordan min hest har det med sko, har aldrig haft det på ham i den tid jeg har haft ham, men jeg ved at min smed er god og de to heste jeg står med aldrig har tabt nogle af hans sko i over 10 år smiley

Lisa : jeg har fået et link, længere oppe samtalen, til noget der skal gnubbes ind i kronraden . det har jeg også tænkt mig at købe smiley

• #15   1. maj 2013 Lisette K : mange tak. nu har jeg siddet og læst på hjemmesiden om hende og jeg har prøvet at ringe til hende, desværre uden held . har lagt en besked og prøver igen senere:) .. jeg vil i hvert fald tage en snak med hende, høre hendes mening/ideer og så må jeg tage den derfra.
    Det er dejligt (og lidt frustrerende) med mange meninger/erfaringer, men så man har noget at læne sig op af og se det i perspektiv til hinanden:)

• #17   1. maj 2013 Det skal jeg gøre. hende fra Ruds vedby tæt på mig havde slukket tlf'en så det kommer lidt an på hvem jeg først får fat i smiley

opdatering skal jeg give hvis hun kommer ud til mig:)

Kommentér på:
ingen hovvækst - sko eller boots????

Annonce