{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Opdatering på Lille Lyn {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget rørt over de rigtig mange søde beskeder, kommentarer og gode råd jeg har fået den sidste måned, og vil derfor gerne give en opdatering.

For de der ikke har fulgt med, synes jeg jo selvfølgelig selv at det er en historie der er værd at kende. Kort fortalt fik min hoppe for tre uger siden konstateret alvorlig slidgigt i kodeledet. Det er i de flestes tilfælde så godt som en dødsdom, da kodeledet er meget besværligt sted, fordi det jo konstant udsættes for slid og belastning. Læs mere:

http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/893479-hest_der_snubler__ligger_sig___roen

http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/899413-lille_lyn___en_uge_tilbage_suk_


<b>MEN HER KOMMER POINTEN!</b>
Vi var jo så til dyrelægen i dag, for at vurdere hvordan og hvorledes. Hjemmefra havde jeg prøvet at indstille mig på, at det her nok ville blive et farvel. Det var hvad dyrelægen bad mig overveje, da der ikke er gode udsigter for heste med slidgigt i kodeledet, og slet ikke i den grad hun har.

MEN! Dyrelægen var dybt imponeret over, at se at hun slet ikke snublede i longering (Hverken i ridehus eller på asfalt) OG hun var <b>helt</b> haltfri i bøjeprøve !!

Vi har fået en genoptræningsplan på 8 uger, og jeg kan derefter betragte hende som "100 % brugbar" - hun må skam både springe, dressur, lange skovture og ja rides og trænes normalt.

Jeg må indrømme at jeg godt nok fik fældet en tåre eller tyve, da dyrelægen var så positiv og bagefter i telefonen da jeg skulle fortælle både veninder og søster den gode nyhed :') Her stod jeg og troede hesten skulle aflives, og så er hun helt smerte- og symptomfri !

<b> Man må aldrig miste troen! Heller ikke når chancerne er minimale ! </b>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering på Lille Lyn
  • #1   28. sep 2012 Hvor dejligt!
    Held og lykke fremover smiley


  • #2   28. sep 2012 Det er bare helt fantastisk Andrea!
    Jeg er så glad på dine vegne og jeg håber at dig og Lille Lyn kommer til at være sammen mange år endnu!

    Held og lykke fremover!;-) Jeg vil følge dig!:-D


  • #3   28. sep 2012 Hvor er det fantastisk! Har helt tåre i øjnene, I to har været en lang kamp igennem - også inden han blev din, så det er kun fair at I må nyde hinanden lidt endnu!
    God vind fremover!


  • #4   28. sep 2012 Hvor er det dejligt at høre:-D!

  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #5   28. sep 2012 Det er simpelt hen så godt! smiley

  • #6   28. sep 2012 Godt at høre smiley
    dog vil jeg lige sige til din kommentar
    "Vi har fået en genoptræningsplan på 8 uger, og jeg kan derefter betragte hende som "100 % brugbar" - hun må skam både springe, dressur, lange skovture og ja rides og trænes normalt."
    at du nok skal tænke over hvor meget du bruger hende og den belastning du udsætter hende for, for selvom hun er symptomfri nu, så er det ikke sikkert at hun forbliver sådan
    hun er jo ikke helbredt smiley bare lige så du har det i baghovedet


  • #7   28. sep 2012 Jeg har netop skrevet smerte- og symptomfri af en årsag. Jeg er fuldt ud klar over situationen, over sygdommen og hvad det hele indebærer. Jeg har skam sat mig ind i det.

    Jeg ved også udmærket godt, at det her betyder at jeg har hende nogle år endnu - ikke de tyve, som hun ellers ville kunne have levet.

    Det er også af denne årsag at jeg har skrevet 100% brugbar - ikke rask.

    Jeg er også udmærket klar over, at jo mere hun bruges desto mere slides der og desto kortere tid kan hun beholdes. Det er jo almindelig logik, og selvfølgelig noget jeg vil have med i min træning.

    Men der er ingen grund til at lege lyseslukker Nadia - jeg er fuldt ud klar over situationen, og jeg bilder ikke mig selv ind at jeg har hende for evigt. Men hver dag ekstra er en kæmpe gave.

    <b>Til jer andre:</b>

    Tusind tak skal i have !!! smiley


  • #8   28. sep 2012 ej hvor er det fantastisk! smiley

  • #9   28. sep 2012 Jeg tror bare Nadia prøvede at hjælpe, ikke på at være en lyseslukker :-)...

  • #10   28. sep 2012 Hov fandt jo din opdatering. Hvor er det skønt du ikke skulle sige farvel stort tillykke

  • #11   28. sep 2012 rolig nu... det var slet ikke ment negativt

  • #12   28. sep 2012 Du må undskylde hvis jeg er lidt kort for hovedet - Men det er en ærgerlig tendens, at brugere her på HG automatisk tror man ikke sætter sig ind i sin hests behov og situation, og at man f.eks. ikke konsulterer en dyrelæge, undersøger tingene og lignende.

    Derudover rammer det lidt hårdt, at få smidt i hovedet at der er masser af grunde til ikke at være positiv - for jeg har nu i tre uger troet at jeg skulle sige farvel til Lille Lyn, så i dag tillader jeg mig at være så ovenud lykkelig og glemme alt om at der er masser af "Men'er" og "Måske'er" og "Hvad nu hvis'er". Nu vil jeg bare have lov at glædes over, at jeg har været så ufattelig heldig at hun som en af de få af de utroligt mange heste med slidgigt i kodeledet rent faktisk kan leve med det. Også selvom det kun er nogen år endnu.


  • #13   28. sep 2012 Ej hvor godt. Held og lykke i fremtiden

  • #14   28. sep 2012 det er også helt ok at være glad, har selv stået i din situation et par gange, jeg synes bare det var værd at tage med i overvejelserne at hun måske kan holde dobbelt så mange år hvis du f.eks ikke sprang med hende eller red ture på flere timer smiley så der var intet negativt i det overhovedet.... så jeg har på ingen måde sagt at du ikke skulle være positiv

  • #15   28. sep 2012 Det er noget der skal vurderes i den enkelte situation, og det drøftede jeg naturligvis med dyrelægen smiley Som dyrelægen sagde så vil ALLE heste jo holde længere, hvis de ikke blev sprunget eller redet hårdt. Jeg skal selvfølgelig tage lidt ekstra hensyn, da slidgigten jo kun kan blive værre, men hun mente altså selv, at man nærmere skulle håndtere det som en ældre hest. Jeg er dog lidt af en pyldretøs, så springning bliver der nok ikke meget af smiley De lange ture er tilgengæld rigtig gode for hende, da det også er vigtigt at holde hende i bevægelse smiley Men det bliver jo selvfølgelig med ekstra hensyn til f.eks. god opvarmning, og med større omtanker for underlaget der rides på :))

    Men ja.. Vi er vidst enige :))


  • #16   28. sep 2012 ja vi er helt enige smiley og kan godt forstå din reaktion, var selv meget kort for hovedet da jeg troede jeg skulle af med min guldpony smiley jeg er også blevet utrolig pyldret efterfølgende, men det lyder også som om du har helt styr på det

  • #17   28. sep 2012 stort tillykke smiley åh hvor dejligt.

  • #18   29. sep 2012 det var dagens gode nyhed smiley stort tillykke til dig og den smukke. Glæder mig til at følge hende videre frem :o)

  • #20   28. okt 2012 stort tillykke.. smiley det var dejligt og høre

Kommentér på:
Opdatering på Lille Lyn

Annonce